Duttis skrev:Var nere och skulle starta min hoj nu efter vintern. Den VILL INTE!!! Det är en Honda CBR 929 -00. Är det någon som vet vart man kan spruta in lite startgas??? Hittar inte luftintaget!
Vastrix skrev:testat att lyfta på tanken?
Är stiften nya/bra? Bateriet laddat?
nike83 skrev:beror på om man inte har några händer och måste skruva med tänderna så tar den en dag! tar kanske 15 min max på min hoj att ta bort tanken och alla grejer för att få upp stifterna!
har du vridit på soppakranen till reservtanken ( om du nu har en sådan) ???
Startmotorn drar runt eller är den helt död?Duttis skrev:Var nere och skulle starta min hoj nu efter vintern. Den VILL INTE!!! Det är en Honda CBR 929 -00. Är det någon som vet vart man kan spruta in lite startgas??? Hittar inte luftintaget!
R1der skrev:Startmotorn drar runt eller är den helt död?
Börja med dom enklaste grejorna först, kolla om du har gnista och om det kommer fram nån bensin. För att kolla stiften så är det enklare att bara ta bort tändhatten och sätta i ett extra stift istället för att skruva ur nåt som sitter i motorn.
Deadmetal skrev:Kollat så soppapumpen går? (är ju insprutning på den)
Och att batteriet sitter ordentligt fast, du kan få väldigt konstigt beteende på hojen annars.
Duttis skrev:Bensinpumpen går också!!! Vad kan man få för konstigt beteende om inte batteriet sitter fast? Det har väl inget att göra med att den inte startar?
Deadmetal skrev:Detta var ju iofs på en 02:a, men det är ju princip samma hoj.
Den ville inte heller starta, startmotorn och soppapumpen gick men inget hände, lossade batteriet och drog fast det igen ordentligt och hojen gick igång, långsökt problem men värt att testa.
Startade min 03:a igår, i med nyckeln, väntade tills soppapumpen surrat färdigt, ett tryck på startknappen och den var igång efter 6 månader i vila.
Har inte gjort något annat med den under vintern.
Duttis skrev:Jag hade en ZX7R innan och den startade också efter någon sekund bara. Men som du säger.....det kan vara värt ett försök att sätta dit batteriet ordentligt!
Deadmetal skrev:Har den stått hela vintern eller har du provat att starta den nån eller några gånger?
För är den inte riktigt varmkörd så stiften har kommit upp i arbetstemperatur så kan det bli att du får stoppa i nya stift eller ta ur dom gamla och värma upp dom med en gasolvärmare så du rensar dom på så sätt.
Duttis skrev:Var nere och skulle starta min hoj nu efter vintern. Den VILL INTE!!! Det är en Honda CBR 929 -00. Är det någon som vet vart man kan spruta in lite startgas??? Hittar inte luftintaget!
Duttis skrev:Den har stått stilla hela vintern utan att jag gjort något med den. Jag skadades rätt allvarligt i vintras så jag har inte kunnat göra något med den.
Men den har stått i värme hela vintern. Runt 18-20 grader skulle jag tro.
janoshki-jonaz skrev:kan la va gammal soppa oxo som inte 100%...bara va ja tror..
Nej. På det sättet ser du om tändsystemet ger hygglig gnist (men du ser inte om det ger tillräcklig gnista). Men du ser definitivt inte om stiften i motorn duger (ex vis om dom kortar till jord pga igenslaggning).R1der skrev:... För att kolla stiften så är det enklare att bara ta bort tändhatten och sätta i ett extra stift istället för att skruva ur nåt som sitter i motorn.
Robban_C skrev:Nej. På det sättet ser du om tändsystemet ger hygglig gnist (men du ser inte om det ger tillräcklig gnista). Men du ser definitivt inte om stiften i motorn duger (ex vis om dom kortar till jord pga igenslaggning).
Det dom menar ovan med att batteriet "sitter fast" är om anslutningarna ger ordentlig kontakt eller inte. Men dom skriver tyvärr inte det.
Och eftersom din startmotor (största strömförbrukaren av alla) går runt som den ska så kan vi med största säkerhet bortse från dålig kontakt.
Det som Deadmetal beskriver, att startmotor + pump går men den trots detta inte startar förrän batteriet kopplats bort och tillbaks tyder på nåt annat fel, typ "databox inte fatta halvsju" eller liknande.
Är det ös i starten innan man kopplar loss batteriet så är det ös i starten även efter att man kopplat tillbaks. Återstår alltså andra fel i den situationen.
Som Anders säger, med ena handen i bagage så kanske ett flak öl till nån som kan/vill är en bättre lösning.
Varför ha igång knarren så länge du är gipsad? Ska du sälja?
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |