Abrakadabra
Sporthojsnörd
Tack, det var lite det jag var ute efter. Justerar man för långt ut (minskar slaglängden) så kan man tappa trycket.Det är i första hand när accpumpen ska aktiveras som du ställer med justerskruven,men justerar du ut den(för)långt tappar du slaglängd också.
Har du förgasare med leak jet kan du prova mindre sådant för att få pumpen att ger mer bränsle också.
Jag hittade två bra videoklipp som beskriver detta. Länkar dem nedan om någon annan är intresserad.
Jag har inte kommit till den nivån att jag kör så hårt och drar så snabbt i trotteln att det märks på samma sätt som om jag depåvarvar, sådär ultra-snabbt gaspåslag. Det är då det kan poppa. Det här är ju en 450 och inte en 80 kubikare.
Jag beskrev nog det här tidigare i tråden. Om jag varvar som vanligt så "bag:ar" den inte. Så det är inget jätteproblem när jag kör. Samtidigt vill man ju bemästra det hela och få den att gå "crisp". Får nog bli nästa gång som förgasaren är ur. Då ska jag kolla sprutet. 🫣
Intressant att båda mekanikerna säger emot varandra här nedan. En vill ha o-ring och den andra svär åt den.
Last edited: