Abrakadabra
Sporthojsnörd
Jo, jag har tittat på de där avgaspackningarna och de sitter lixom fast där. När man dragit åt den en gång så får de en form och sedan... ändras den inte. Men det kan såklart bli som med alla o-ringar som jag behövt byta. Samtliga har varit platta och det har blivit en stor skillnad när jag satt dit en ny. De håller tätt tills man öppnar på skruven. Sedan måste man byta eftersom den inte längre är elastisk. Möjligen är det något liknade med avgasrörspackningarna och det är kanske läge att beställa nya?
Jag skruvade ur och kollade pilot air jet och den är #80 och det verkar vara standard. Sedan tittade jag i beställningskatalogen och det verkar bara finnas en storlek på den. Vill man ha något annat får man specialbeställa från Keihin. Så sa han i den lokala crossaffären. Så vi kan nog utesluta den.
Jag var in till Yamaha verkstan igår igen och pratade med proffsen.
De sa, "Om burken är så pass öppen (se bilder ovan) så är det inte ovanligt att man behöver gå upp minst 10 storlekar. Istället för att jaga en ny pilot kan man istället tejpa igen hålen *blink, blink*. Då kan man iaf utesluta det."
En annan del/packning skulle kunna vara acv:n som tydligen har till uppgift att spotta in soppa (eller strypa luften) vid avslag på gasen. Den kände jag varken till eller visste vilken funktion den hade. Dessutom har jag inte öppnat den "luckan" ännu så där skulle det ev. också behöva bytas en o-ring eller membran. Med tanke på att nästan ingen anmärkt på den så kanske det inte är så troligt?
Jag skruvade ur och kollade pilot air jet och den är #80 och det verkar vara standard. Sedan tittade jag i beställningskatalogen och det verkar bara finnas en storlek på den. Vill man ha något annat får man specialbeställa från Keihin. Så sa han i den lokala crossaffären. Så vi kan nog utesluta den.
Jag var in till Yamaha verkstan igår igen och pratade med proffsen.
De sa, "Om burken är så pass öppen (se bilder ovan) så är det inte ovanligt att man behöver gå upp minst 10 storlekar. Istället för att jaga en ny pilot kan man istället tejpa igen hålen *blink, blink*. Då kan man iaf utesluta det."
En annan del/packning skulle kunna vara acv:n som tydligen har till uppgift att spotta in soppa (eller strypa luften) vid avslag på gasen. Den kände jag varken till eller visste vilken funktion den hade. Dessutom har jag inte öppnat den "luckan" ännu så där skulle det ev. också behöva bytas en o-ring eller membran. Med tanke på att nästan ingen anmärkt på den så kanske det inte är så troligt?
Last edited: