Braxen75
Ny medlem
Innan du börjar labba med tändspolarna så borde du kolla stiften. Det har hänt flera gånger att när jag startar upp hojen på våren så har motorn morphat till såväl en trippel som twin. En enkel urskruvning och borstning av stiften så spinner den på alla fyra igen. Även om hojen bara tänder till i några sekunder så borde du kunna känna på avgaskrökarna vilken cylinder som eventuellt inte tänder. De blir varma fort...
Skaffa nya stift och byt allt när du ändå håller på. Du vet ju inte hur gamla de är och nya stift skadar inte. Känn efter när du släpper dem om nått av stiften gängat upp sig och sitter löst. Det har jag också råkat ut för o den hojen var svårstartad i kubik... (Dra inte åt stiften tokhårt sen bara. Då drar du bara sönder gängorna.)
Vet om att stiften bara gått ca 15 mil. Men hojen har stått med dom sista 2 åren... Hojen köpte jag av en kolle som skulle ta kortet och övningsköra med den, med det blev inget körande...
Vet inte riktigt hur man tänkte när man köper en sån här hoj till att ta kortet på, känns som att göra en svår sak svårare.....