Startproblem yzf 750r -93

BusenEdo

allmänt glad
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Suzuki Sv 650s 2003
Zam skrev:
2646394 Bara vad jag blev tillsagd när jag kollade upp var strypningen (avstrypning inte avgasstrypning) satt. Hade en sån kabel på min så jag var nöjd.
Ok, så det är avstrypningen som kan vara problemet.
Men jag väntar med glädje på schemat. Och får du inte ut den hör på SH så finns min mail på min sida.
Hjälpte det dig när du tog bort den, eller var det bara för att få hästarna?:D
du får gärna beskriva hur an ska gå till väga med.

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Alltså, kabeln sitter där för att du ska få bort strypningen.

BusenEdo

allmänt glad
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Suzuki Sv 650s 2003
Zam skrev:
2646433 Alltså, kabeln sitter där för att du ska få bort strypningen.
Den som jag satte ut en bild på? Måste jag plugga in något då eller kan man få bort den ädnå?

Bifogat

• DSC00122.JPG
    DSC00122.JPG
    79.8 KB · Visningar: 50

Zam

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vi tar det en gång till. Man sätter alltså dit den kabeln för att ta bort strypningen. Genom att jorda vad den nu jordar så är hojen ostrypt. Du behöver inte göra något mer.

BusenEdo

allmänt glad
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Suzuki Sv 650s 2003
Låter superenkelt!
Blir jättebra. Hållertummaran för att du hittar schemat då:tummenupp

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Om du nu har bra gnista och får bensin så ska hojen starta, om du nu har nån kompression i motorn, men den försvinner ju inte helt plötsligt:)

Om du inte är hundra på att den får bensin så kan du köra ner en liten hutt i tändstiftshålen. Tänder den då så är det ju soppaproblem.
När det gäller startgas så är min erfarenhet att du ska köra det in i luftburken SAMTIDIGT som du kör på startknappen (du bör alltså helst ha med dig en polare)

Om det nu är något tomgångsmunstycke i gasarna som är igenslaggat så är ju latversionen (hmmm, lat och lat) att springa igång biken. Lättast är ju att rulla nedför en backe...

Lycka till

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx
Har man nött länge på startmotorn och inte fått igång den, oavsett om det går snålt eller fett, så är risken stor att den blivit sur.
Vädra ur stiften ordentligt.
Montera nya stift även om dom gamla ser ut att fungera.

Även om du är helt säker på att ventilspelen är rätt kolla dom igen. Har dom en gång gett sig, ventilerna, så bankar dom snabbt ihop sig igen. Yamaha problem.

BusenEdo

allmänt glad
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Suzuki Sv 650s 2003
Mats757 skrev:
2647033 Har man nött länge på startmotorn och inte fått igång den, oavsett om det går snålt eller fett, så är risken stor att den blivit sur.
Vädra ur stiften ordentligt.
Montera nya stift även om dom gamla ser ut att fungera.

Även om du är helt säker på att ventilspelen är rätt kolla dom igen. Har dom en gång gett sig, ventilerna, så bankar dom snabbt ihop sig igen. Yamaha problem.
Jag får pröva att göra ett spring med den i backen på fredag då, om jag inte hinner tidigare:tummenupp
Jag börjar med det iallafall så får vi se hur jag ska gå vidare sen.

Zam skrev:
2647267 Kopplingsschemat var inte så bra som jag mindes det, men här är det iaf. Hoppas det hjälper dig något.
http://img329.imageshack.us/my.php?image=yzf750rwiringjg2.jpg
Ser jättebra ut, tack så mycket.
Tänkte kolla med dig om du minns vilken kabel det var. Det jag kan se bara på rakarm (sitter på jobbet) är att den röd/vita kabeln från tändboxen går ihop med en svart/röd. Min sådan ligger just nu på batteriets -pol. Den är ditskarvad och jag vet inte varför. Om du minns vore det till stor hjälp.

turbobiker44

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
2-taktere
Vet ej om det kan hjälpa dig,,men men,,
om pumpen går hela tiden när du slår på tändningen,,så har du en slang (den från tank till bränslepump) som blir klämt,,och då kan det bli väldigt svårstartad,,;-)
Har råkar ut för detta på FZR 1000.
Hälsar Frostie

Obelix

IM A BIG FAT DYNAMO
Gick med
14 May 2005
Hoj
950SM
Jag tror med att den helt enkelt är sur, torka rent stiften noga, ev värma lite på dom med gasolbrännare. Sen hoppar den nog igång..fick jag göra flera gånger på min gamla Suzuki. Lycka till!

Zam

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Som jag redan sagt tidigare så tror jag att den är skarvad dit för att det gör hojen ostrypt. Jag minns inte vilken kontakt på tändboxen som skulle jordas, men du kan nog anta att det är den som redan sitter där. Oavsett vilket så tror jag inte detta har något att göra med dina startproblem. När jag hade startproblem på min så var det troligen ventilerna (Jag kollade inte, däremot bytte jag motor och då startade den som den skulle iaf)du kan säkert hitta min tråd om det är av intresse. Efter detta tröttnade jag och sålde hojen...

BusenEdo

allmänt glad
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Suzuki Sv 650s 2003
Äntligen så startade den:D
Har hat den inomhus i 3 dagar nu och tog ut den för att provstarta den. Allt jag hade gjort var att plocka in den så den fått stå i värmen ett tag:mad:
Så frågan är om det har varit fukt som trängt in någonstans och nu torkat, men även vad det var som hade blibit fuktskadat då!

Skulle vara mycket intressant att få veta. Tänkte att jag skulle ut å provstarta den sen igen när den stårr ute ett tag:tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati