Min känner av när friläget är i, så fort man lägger i en växel så dör den.G-L skrev:2632404OK; det där med säkerhetskontakterna är olika konstruerat på olika mc men de flesta ska ju känna av att endera friläget är i eller kopplingen indragen eller sidostödet uppe; någonstans i den kedjan kan man få rackel. Likaså kan det vara värt att knäppa fram o tillbaka på nödstoppet några gånger (om det inte är av den typ som bryter startmotorkretsen vid "off" för då lär det inta vara fel där).
Jag kom inte ihåg att det var bränslepump på din modell; du har säkert rätt om den.
Enkelt sätt att kolla att tändningen funkar (eftersom tändstiften satt så illa till): Ta ett löst stift som du vet att det funkar. Dra av kabelskon till någon av de yttre cylindrarna o sätt i det lösa stiftet. Jorda stiftet väl (annars kan du förstöra elektroniken) och kör startmotorn. Det ska vara feta blå gnistor.
Så lägger min energi på att kolla tändstiften imorgon tror jag. Det känns som att det ligger nått där och lurar.
ladbol skrev:2632594Hände mig exakta samma sak 1 ggn efter tvätt, du måste se till att få bort vattnet från "tändstiftshålen" efter tvätt. Blås med tryckluft och luta hojen Hö/VÄ så mkt som du vågar och kör en bit. Ta bort vattnet, ta ur stiften tvätta med thinner och sen starta
Tvätta stiften med thinner menar du? Det är ju ett tag sedan jagt tvättade min så vattnet borde ju har torkat nu eller? Iofs om det har kommit ner på dem kanske det har blivit en belägning på dem, men då har jag ju vatten i motorn med...
Märkligt är det iallafall.... och inget vidare roligt