frekal3 skrev:Hej
Någon som vet hur många hojar som är sålda i sverge av respektive märke.
Under år. 2002, 2003, 2004
frekal3 skrev:Hej
Någon som vet hur många hojar som är sålda i sverge av respektive märke.
Under år. 2002, 2003, 2004
SvartR1a skrev:Tror att försäljnings statistik endast är tillgängligt av interna intressenter. Risken med att gå ut med sådan information till marknaden är att starta priskrig för att vinna marknadsandelar.
Konstigt att ingen använder deras stora marknadsandel i reklam eller annonser
Apambulans skrev:Jag kan ta fram dom siffrorna åt dig när jag kommit hem. De presentaras varje år (flera gånger tror jag) i AlltOmMC och jag har kvar numren från de åren du syftar på. Tyävrr sitter jag på jobbet nu, men när ja är hemma ska jag försöka ta fram dom.
fisk skrev:Tack för det, jag menade till Apambulans
Apambulans skrev:Den senaste statistiken jag såg var i senaste numret och där toppade Yamaha följt av Honda och H-D tror jag... Man får även den procentuella skillnaden jämfört med föregående år. Jag får nog försöka "flexa" lite idag Tur att man bara gör examensarbete...
Apambulans skrev:Ledsen att jag är sen. Det var visst en massa grejer att göra idag , man glömmer lätt. Jaja, jag bifogar iallafall en bild som är scannad ur senaste AlltOmMC...
edit: Jag hade ju rätt om de tre första. När jag läste texten lite noggrannare så såg jag att man skulle ta siffrorna med en nypa salt eftersom pga strängare avgaskrav som infördes 1/7-2004 så valde en del handlare att ställa på motorcyklarna tidigare, men enligt McRF (moped- och motorcykelbranschens riksförbund) så såldes totalt 16 700 motorcyklar under 2004 och det är 1000 mer än 2003
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|