Statistik MC-försäljning per Fabrikat/Märke

frekal3

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
R1200gs
Hej

Någon som vet hur många hojar som är sålda i sverge av respektive märke.

Under år. 2002, 2003, 2004
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Man skulle kunna kolla nyreggningar för att få ut total. Problemet blir bara import cyklarna :va
 

frekal3

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
R1200gs
frekal3 skrev:
Hej

Någon som vet hur många hojar som är sålda i sverge av respektive märke.

Under år. 2002, 2003, 2004

PÅ bmw.se hittade jag att bmw sålt 835 enheter 2003 av 16 återförsäljare men jag hittar ingenting hos Yamaha, Honda, Kawasaki, Suzuki mfl. :confused:
 

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Jag kan ta fram dom siffrorna åt dig när jag kommit hem. De presentaras varje år (flera gånger tror jag) i AlltOmMC och jag har kvar numren från de åren du syftar på. Tyävrr sitter jag på jobbet nu, men när ja är hemma ska jag försöka ta fram dom.
 

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Den senaste statistiken jag såg var i senaste numret och där toppade Yamaha följt av Honda och H-D tror jag... Man får även den procentuella skillnaden jämfört med föregående år. Jag får nog försöka "flexa" lite idag :) Tur att man bara gör examensarbete... :rolleyes:
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Yamaha Dragstar 1100 har jag för mig är en av de bäst säljande hojjarna i Sverige så länge den funnits. :tungan
 

fisk

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Luleå
Hoj
CBR 954 RR
SvartR1a skrev:
Tror att försäljnings statistik endast är tillgängligt av interna intressenter. Risken med att gå ut med sådan information till marknaden är att starta priskrig för att vinna marknadsandelar.

Konstigt att ingen använder deras stora marknadsandel i reklam eller annonser :va


Kanon, tack för det.
 

fisk

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Luleå
Hoj
CBR 954 RR
Apambulans skrev:
Jag kan ta fram dom siffrorna åt dig när jag kommit hem. De presentaras varje år (flera gånger tror jag) i AlltOmMC och jag har kvar numren från de åren du syftar på. Tyävrr sitter jag på jobbet nu, men när ja är hemma ska jag försöka ta fram dom.

Tack för det, jag menade till Apambulans
:)
 

frekal3

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
R1200gs
Apambulans skrev:
Den senaste statistiken jag såg var i senaste numret och där toppade Yamaha följt av Honda och H-D tror jag... Man får även den procentuella skillnaden jämfört med föregående år. Jag får nog försöka "flexa" lite idag :) Tur att man bara gör examensarbete... :rolleyes:


TACK.
 

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Nu så...

Ledsen att jag är sen. Det var visst en massa grejer att göra idag :3freak , man glömmer lätt. Jaja, jag bifogar iallafall en bild som är scannad ur senaste AlltOmMC...


edit: Jag hade ju rätt om de tre första. När jag läste texten lite noggrannare så såg jag att man skulle ta siffrorna med en nypa salt eftersom pga strängare avgaskrav som infördes 1/7-2004 så valde en del handlare att ställa på motorcyklarna tidigare, men enligt McRF (moped- och motorcykelbranschens riksförbund) så såldes totalt 16 700 motorcyklar under 2004 och det är 1000 mer än 2003 :tummenupp
 

Bifogat

  • mc-statistik.jpg
    mc-statistik.jpg
    46.2 KB · Visningar: 181
Last edited:

frekal3

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
R1200gs
Apambulans skrev:
Ledsen att jag är sen. Det var visst en massa grejer att göra idag :3freak , man glömmer lätt. Jaja, jag bifogar iallafall en bild som är scannad ur senaste AlltOmMC...


edit: Jag hade ju rätt om de tre första. När jag läste texten lite noggrannare så såg jag att man skulle ta siffrorna med en nypa salt eftersom pga strängare avgaskrav som infördes 1/7-2004 så valde en del handlare att ställa på motorcyklarna tidigare, men enligt McRF (moped- och motorcykelbranschens riksförbund) så såldes totalt 16 700 motorcyklar under 2004 och det är 1000 mer än 2003 :tummenupp

Tack ännu en gång
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top