"Stava rätt ditt j*vla **!"-tråden

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Detta tycker jag är en fin text.

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
t-rex skrev:
2326199 Detta tycker jag är en fin text.

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Den hade jag i min signatur förr. Väldigt fin text.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
imaster skrev:
2324819 App app app. Man ska aldrig börja en mening med 'men' eller 'och'. :mattias
Visst "ska" man det. Kanske inte enligt skrivreglerna för kanslipersonalen på Försvarets Materialverk år 1953 men det är helt ok numera.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Bodoe skrev:
2321812

För er som inte fattat nåt av det ni läst hittills hör till kategorin "personer med lässvårigheter", för er finns det inget hopp. För er övriga har jag tipset:

GOOGLE-verktygsfält!
http://toolbar.google.com/T4/intl/sv/index.html

I programmet finns en funktion som hjälper er att stava rätt med endast ett musklick!

För er som inte "orkar" har jag två tips:

- Energidryck på Lidl, 3:50 kr
- Orka inte skriva på allmänna forum mer

Glöm inte att berätta för era 14-åriga kompisar om denna underbara lösning! :tummenupp

Det är just sådana "hjälpmedel" som gör att folk inte kan stava ordentligt.
Om datorn hela tiden rättar alla misstag man gör, så lär man sig aldrig själv att kontrolläsa och rätta det man har skrivit.

Om jag konsekvent stavar fel på ordet "också" och istället skriver "oxså" men datorn rättar det åt mig, hur tror ni då det ser ut när jag skriver med papper och penna?

Jag stavar inte alltid rätt, men jag rättar dom fel jag ser och skäms lite över dom jag bommar, men det skulle aldrig falla mig in att låta datorn göra jobbet åt mig.

(EDIT) Faktum är att här på forumet slarvar jag mer än någon annanstans, eftersom det finns så många som är värre än mig här, vilket får mig att vara nöjd med en låg nivå.

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...