Har jobbat en hel del, men inte vart så aktiv att uppdatera tråden bara.
Fick på carbtunen, lite taskigt var att nivån flyttade sig en del mellan föggarna med luftbox på gentemot utan, och luftboxen måste av innan spjällen kunde justeras. Visade sig också vara riktigt jävligt ur balans. Men till sist fick jag den inom gränsvärdena och gå ok.
Monterade bredbandslambda för att justera in bränsleblandning på orginalföggarna för att funka på den modifierade maskinen.
Tatt hål:
Är väl närmare 5 år sedan jag svetsat nått senast, så blev några turer svetsa/slipa, svetsa/slipa, slipa/svetsa hos polaren som bessitter svets innan jag var nöjd med att det var gastätt.
Monterade grenröret på hojjen, gängade om några kylarfästen med dålig gänga när det ändå var avplockat för grenrörsmontering.
Fan inte snyggt, men funkar:
Syns dåligt på bilden, men måste ta väck orginalsvetsen (gjort i två halvor) för att få plats att svetsa, så den strängen till höger är en ersättning för den, inte bara rådd.
(fast det ser ut så
)
Börjar bli ihopplockad igen.
Polaren ville visst inte vara med på bild:
Dratt in elslinga, stripat fast allt, monterat så det går att dra väck utan åverkan, då det skall vara en tillfällig installation.
Redo för testrepor:
Visade sig att den gick riktigt fruktansvärt magert på tomgång och låga varv. Blev urborrade tomgångsmunstycken till sist efter mycket körande & skruvande fram och tillbaka.
Tyvärr visade det sig att jag måste offra låg & lugn tomgång för att få denna maskinen gå bra med dessa föggar, men nu går den iaf som bara satan när man väl kommer iväg. tomgången som sagt lite hög och orolig, men det får jag leva med.
Alldeles brunt i brallan rapp är den.
Nu har jag börjat plocka av lambda prylarna och i princip har jag gjort vad jag ville göra, lagom till vintern.... :/
Framgaffeltätningar skall bytas och sen är det kåpor på och gasa.