Hejlesen
Ny medlem
Stående slangning som gick fel i 110 Han hoppar på nu
Hur lyckas han hela tiden?? Är väl inte en hel säsong han lyckats hålla sig skadefri än va???
Stående slangning som gick fel i 110 Han hoppar på nu
Jag har varit närvarande vid tre av hans ordentliga klotningar ...fan, det kanske beror på mig... neeeejdåHur lyckas han hela tiden?? Är väl inte en hel säsong han lyckats hålla sig skadefri än va???
Fy fan, tur att du klarade dig såpass bra. Hur går det för dig juridiskt sett nu då? Är ju högerregel som gäller på den gatan (om jag inte minns helt fel). Det kanske var den hon gick efter...Om ni läste ST tidningen sidan 6 i måndags så var det jag som tog en flygtur på Gärdesvägen. Min klotningspremiär... En dam som skulle köra ut från en parkering, stannade till och började sedan köra igen. Jag ville inte dra in i sidan på henne så jag väjde vänster. Hon verkade dock aldrig se mig för hon fortsatte köra tills hon klippte mig i höger sida med sin högra del av fronten.
Ambulanspersonalen trodde inte de skulle hitta överlevande när de såg olycksplatsen men jag klarade mig med stukad fot och svullnad vid skulderbladet.
Jag hade nog två skyddsänglar med mig...
Har även druckit mycket mjölk genom åren, starka ben!
Så om ni ens tänkt tanken på att köra utan skydd så kan ni få titta på mitt skinnställ/hjälm/boots och fundera en gång till...
Så den gamla läxan tåls att upprepa, tänk åt andra i trafiken. Det gör lika ont oavsett vem som har rätt!
Om ni läste ST tidningen sidan 6 i måndags så var det jag som tog en flygtur på Gärdesvägen. Min klotningspremiär... En dam som skulle köra ut från en parkering, stannade till och började sedan köra igen. Jag ville inte dra in i sidan på henne så jag väjde vänster. Hon verkade dock aldrig se mig för hon fortsatte köra tills hon klippte mig i höger sida med sin högra del av fronten.
Ambulanspersonalen trodde inte de skulle hitta överlevande när de såg olycksplatsen men jag klarade mig med stukad fot och svullnad vid skulderbladet.
Jag hade nog två skyddsänglar med mig...
Har även druckit mycket mjölk genom åren, starka ben!
Så om ni ens tänkt tanken på att köra utan skydd så kan ni få titta på mitt skinnställ/hjälm/boots och fundera en gång till...
Så den gamla läxan tåls att upprepa, tänk åt andra i trafiken. Det gör lika ont oavsett vem som har rätt!
Fy fan, tur att du klarade dig såpass bra. Hur går det för dig juridiskt sett nu då? Är ju högerregel som gäller på den gatan (om jag inte minns helt fel). Det kanske var den hon gick efter...
Ja du hade tur,, gott att det gick bra ändå!
så hade du köpt ny hoj med ser jag?! eller?
Största änglavakten var nog för min högerfot. Tycker det ser ut som fotpinnen är borta och det var ju på den sidan som bilen träffade.vad surt,,, alltid tråkigt när det händer! men ännu värre med nya leksaker,,
det ser verkligen ut som du haft lite änglavakt, iof ser det ofta ut så iom all plast.. men ändå,
den var läcker, bra val av färg,, svårare att hitta en blå 08 bara!
tacka vet jag segelbåt hahaha
Tur? Fallteknik... Nejdå, jag är väl medveten om att jag hade en jäkla tur. Även om detta kommer kosta pengar så går pengar att jobba ihop. Det går ofta inte en trasig ryggrad...Fattar du vilken tur du har haft ?
Ingen i stenungsund så vitt jag vet. Rekommenderar starkt Einar Svenssons trafikskola i u-valla. Fråga efter Janne Grymt bra!Tjenare! Här är ännu en stenungsundare som skall börja jobba på A-kortet
Först och främst, tråkigt att läsa om olyckan för dig "tcg". Kommer damen åka på det?
Sedan till min huvudsakliga fråga. Det finns ingen bilskola i stenungsund för MC? Har anmält mig i Uddevalla för tillfället men vill bara försäkra mig nu att det inte finns i std innan jag pröjsar.
Tjenare! Här är ännu en stenungsundare som skall börja jobba på A-kortet
Först och främst, tråkigt att läsa om olyckan för dig "tcg". Kommer damen åka på det?
Sedan till min huvudsakliga fråga. Det finns ingen bilskola i stenungsund för MC? Har anmält mig i Uddevalla för tillfället men vill bara försäkra mig nu att det inte finns i std innan jag pröjsar.
Största änglavakten var nog för min högerfot. Tycker det ser ut som fotpinnen är borta och det var ju på den sidan som bilen träffade.
Det är ju visserligen vänster fot som är viktigast, måste ju kunna växla snabbt.
Det är lite dåligt med Action på en segelbåt, de passar bäst på en tavla på väggen.
Tur? Fallteknik... Nejdå, jag är väl medveten om att jag hade en jäkla tur. Även om detta kommer kosta pengar så går pengar att jobba ihop. Det går ofta inte en trasig ryggrad...
Tjenare! Här är ännu en stenungsundare som skall börja jobba på A-kortet
När det inte är så många som hänger med på landsvägen så nu kommer du hitta mig på banan i stället,.. där kan man iaf varva folk,, hahaha
Kul att du ska ta A-kort!
Tack! Får se vad slutsvaret från f-bolaget blir men på telefon så sa hon iaf att jag slipper självrisk då motparten körde ut från parkering in i sidan på mig som körde på väg.
Är nästan mer orolig för hur de kommer värdera mitt skinnställ m.m. De sa att om jag inte har kvitto så vill de veta märke, modell och ålder... låter som de kommer värdera prylarna lågt...
Finns ingen trafikskola i S-sund men Kungälv måste väl som sagt vara närmare för dig om du inte jobbar i Uddevalla?
Polaren tog sitt kort i Kungälv och det funkade ju. Se till att öva på konbanan! Har du B-kort så kan du ju redan köra i trafik...
Okej, då skall man med andra ord spara kvitton på allt Blev stället helt förstört? Var det inte bara 50-sträcka?
B-körkort har jag haft över 5 år nu och känner att man mognat i trafiken (har inte vågat ta A-körkort innan)
Anledningen till valet av Uddevalla är att en polare kanske hänger på om vi skulle köra just där, lättare med kollektivtrafiken, samt att det var en hel del var upptaget i kungälv. Får hoppas att det blir bra detta ändå
Kul att du ska ta A-kort!
Tack! Får se vad slutsvaret från f-bolaget blir men på telefon så sa hon iaf att jag slipper självrisk då motparten körde ut från parkering in i sidan på mig som körde på väg.
Är nästan mer orolig för hur de kommer värdera mitt skinnställ m.m. De sa att om jag inte har kvitto så vill de veta märke, modell och ålder... låter som de kommer värdera prylarna lågt...
Finns ingen trafikskola i S-sund men Kungälv måste väl som sagt vara närmare för dig om du inte jobbar i Uddevalla?
Polaren tog sitt kort i Kungälv och det funkade ju. Se till att öva på konbanan! Har du B-kort så kan du ju redan köra i trafik...
Vad kör du för hoj på bana? Äsch, iår som jag laddat för att hänga med er på vägarna! Fick bara en tur med er förra året men gillar erat tempo! Jag hade lite svårt att hänga på vissa vägar men låt mig köra dem några gånger så ska det nog gå bättre.
Det lustiga är att vi körde 52 mil förra söndagen, men på samma tid som vi brukar komma 40-45 mil på plastraketernaKommer jag göra dig besviken,, för dom andra "tre" som brukar köra frekvent,, har satt sig på motarder,, så där är det lägre tempo nuförtiden,,
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|