Stenungsundstråden

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Om ni läste ST tidningen sidan 6 i måndags så var det jag som tog en flygtur på Gärdesvägen. Min klotningspremiär... En dam som skulle köra ut från en parkering, stannade till och började sedan köra igen. Jag ville inte dra in i sidan på henne så jag väjde vänster. Hon verkade dock aldrig se mig för hon fortsatte köra tills hon klippte mig i höger sida med sin högra del av fronten. :näsblod

Ambulanspersonalen trodde inte de skulle hitta överlevande när de såg olycksplatsen men jag klarade mig med stukad fot och svullnad vid skulderbladet.
Jag hade nog två skyddsänglar med mig...
Har även druckit mycket mjölk genom åren, starka ben! :tummenupp

Så om ni ens tänkt tanken på att köra utan skydd så kan ni få titta på mitt skinnställ/hjälm/boots och fundera en gång till...

Så den gamla läxan tåls att upprepa, tänk åt andra i trafiken. Det gör lika ont oavsett vem som har rätt!
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Om ni läste ST tidningen sidan 6 i måndags så var det jag som tog en flygtur på Gärdesvägen. Min klotningspremiär... En dam som skulle köra ut från en parkering, stannade till och började sedan köra igen. Jag ville inte dra in i sidan på henne så jag väjde vänster. Hon verkade dock aldrig se mig för hon fortsatte köra tills hon klippte mig i höger sida med sin högra del av fronten. :näsblod

Ambulanspersonalen trodde inte de skulle hitta överlevande när de såg olycksplatsen men jag klarade mig med stukad fot och svullnad vid skulderbladet.
Jag hade nog två skyddsänglar med mig...
Har även druckit mycket mjölk genom åren, starka ben! :tummenupp

Så om ni ens tänkt tanken på att köra utan skydd så kan ni få titta på mitt skinnställ/hjälm/boots och fundera en gång till...

Så den gamla läxan tåls att upprepa, tänk åt andra i trafiken. Det gör lika ont oavsett vem som har rätt!
Fy fan, tur att du klarade dig såpass bra. Hur går det för dig juridiskt sett nu då? Är ju högerregel som gäller på den gatan (om jag inte minns helt fel). Det kanske var den hon gick efter...
 

Winrick

ZZZzzzZZZzzz
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
merida
aj

Om ni läste ST tidningen sidan 6 i måndags så var det jag som tog en flygtur på Gärdesvägen. Min klotningspremiär... En dam som skulle köra ut från en parkering, stannade till och började sedan köra igen. Jag ville inte dra in i sidan på henne så jag väjde vänster. Hon verkade dock aldrig se mig för hon fortsatte köra tills hon klippte mig i höger sida med sin högra del av fronten. :näsblod

Ambulanspersonalen trodde inte de skulle hitta överlevande när de såg olycksplatsen men jag klarade mig med stukad fot och svullnad vid skulderbladet.
Jag hade nog två skyddsänglar med mig...
Har även druckit mycket mjölk genom åren, starka ben! :tummenupp

Så om ni ens tänkt tanken på att köra utan skydd så kan ni få titta på mitt skinnställ/hjälm/boots och fundera en gång till...

Så den gamla läxan tåls att upprepa, tänk åt andra i trafiken. Det gör lika ont oavsett vem som har rätt!

Ja du hade tur,, gott att det gick bra ändå!

så hade du köpt ny hoj med ser jag?! eller?
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Fy fan, tur att du klarade dig såpass bra. Hur går det för dig juridiskt sett nu då? Är ju högerregel som gäller på den gatan (om jag inte minns helt fel). Det kanske var den hon gick efter...

Ja, det är högerregeln från utfarter men hon körde ut från en parkering. Då gäller inte högerregeln.

Åkte till polisen i Stenungsund igår, där kunde de inte lämna ut NÅGON uppgift gällande olyckan. De skulle skicka sin rapport till Trafikutredningen i Gbg. Sen får försäkringsbolaget skicka en begäran dit om att få ut uppgifter.
Ringde försäkringsbolaget, de måste ha en fullmakt från mig för att kunna begära ut den rapporten.
Ringde Trafikenheten idag, de har telefontid 9-12...
Polismyndigheten är underbar...
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Ja du hade tur,, gott att det gick bra ändå!

så hade du köpt ny hoj med ser jag?! eller?

Japp, hade köpt en ZX-10R 2004, uttagen 2005, en ägare, fullservad, pedantskött(han hade tejpat ramen och satt på kolfiberskydd, tejpat på tanken osv så inte skinnstället skulle repa :Bugar)
Gillade verkligen den hojen, nervös som få men var så smidig att köra både med/utan passagerare så jag gillade den skarpt.

Var inne på Johans MC igår och säljaren ledde fram ZX-10R 2008 till mig så jag kunde provsitta med kryckorna bredvid. Vill ha! :banana

Fick lite bilder från verkstaden idag:
http://www.garaget.org/mypage/blog.php?user=TCG&post=56038
 

Winrick

ZZZzzzZZZzzz
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
merida
fan

vad surt,,, alltid tråkigt när det händer! men ännu värre med nya leksaker,,
det ser verkligen ut som du haft lite änglavakt, iof ser det ofta ut så iom all plast.. men ändå,


den var läcker, bra val av färg,, svårare att hitta en blå 08 bara!

tacka vet jag segelbåt hahaha :tummenupp
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
vad surt,,, alltid tråkigt när det händer! men ännu värre med nya leksaker,,
det ser verkligen ut som du haft lite änglavakt, iof ser det ofta ut så iom all plast.. men ändå,

den var läcker, bra val av färg,, svårare att hitta en blå 08 bara!

tacka vet jag segelbåt hahaha :tummenupp
Största änglavakten var nog för min högerfot. Tycker det ser ut som fotpinnen är borta och det var ju på den sidan som bilen träffade.
Det är ju visserligen vänster fot som är viktigast, måste ju kunna växla snabbt. :hihi

Det är lite dåligt med Action på en segelbåt, de passar bäst på en tavla på väggen. ;)

Fattar du vilken tur du har haft ?
Tur? Fallteknik... :hihi Nejdå, jag är väl medveten om att jag hade en jäkla tur. Även om detta kommer kosta pengar så går pengar att jobba ihop. Det går ofta inte en trasig ryggrad... :död
 

Pudding

...en man med stora drömmar!
Gick med
26 Oct 2008
Ort
Västkusten
Hoj
En liten naken 3:a
Tjenare! Här är ännu en stenungsundare som skall börja jobba på A-kortet :)

Först och främst, tråkigt att läsa om olyckan för dig "tcg". Kommer damen åka på det?

Sedan till min huvudsakliga fråga. Det finns ingen bilskola i stenungsund för MC? Har anmält mig i Uddevalla för tillfället men vill bara försäkra mig nu att det inte finns i std innan jag pröjsar.
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Tjenare! Här är ännu en stenungsundare som skall börja jobba på A-kortet :)

Först och främst, tråkigt att läsa om olyckan för dig "tcg". Kommer damen åka på det?

Sedan till min huvudsakliga fråga. Det finns ingen bilskola i stenungsund för MC? Har anmält mig i Uddevalla för tillfället men vill bara försäkra mig nu att det inte finns i std innan jag pröjsar.
Ingen i stenungsund så vitt jag vet. Rekommenderar starkt Einar Svenssons trafikskola i u-valla. Fråga efter Janne :tummenupp Grymt bra!
 

Winrick

ZZZzzzZZZzzz
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
merida
vilken jäkla namn!

Tjenare! Här är ännu en stenungsundare som skall börja jobba på A-kortet :)

Först och främst, tråkigt att läsa om olyckan för dig "tcg". Kommer damen åka på det?

Sedan till min huvudsakliga fråga. Det finns ingen bilskola i stenungsund för MC? Har anmält mig i Uddevalla för tillfället men vill bara försäkra mig nu att det inte finns i std innan jag pröjsar.


varför uddevalla? jobb eller?

annars Forsbergs i K-älv,, grymt bra och pedagogiska lärare,, har inte hör en dålig rad om dom!

Största änglavakten var nog för min högerfot. Tycker det ser ut som fotpinnen är borta och det var ju på den sidan som bilen träffade.
Det är ju visserligen vänster fot som är viktigast, måste ju kunna växla snabbt. :hihi

Det är lite dåligt med Action på en segelbåt, de passar bäst på en tavla på väggen. ;)


Tur? Fallteknik... :hihi Nejdå, jag är väl medveten om att jag hade en jäkla tur. Även om detta kommer kosta pengar så går pengar att jobba ihop. Det går ofta inte en trasig ryggrad... :död



När det inte är så många som hänger med på landsvägen så nu kommer du hitta mig på banan i stället,.. där kan man iaf varva folk,, hahaha
 
Last edited:

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Tjenare! Här är ännu en stenungsundare som skall börja jobba på A-kortet :)

Först och främst, tråkigt att läsa om olyckan för dig "tcg". Kommer damen åka på det?

Sedan till min huvudsakliga fråga. Det finns ingen bilskola i stenungsund för MC? Har anmält mig i Uddevalla för tillfället men vill bara försäkra mig nu att det inte finns i std innan jag pröjsar.

Kul att du ska ta A-kort!

Tack! Får se vad slutsvaret från f-bolaget blir men på telefon så sa hon iaf att jag slipper självrisk då motparten körde ut från parkering in i sidan på mig som körde på väg.
Är nästan mer orolig för hur de kommer värdera mitt skinnställ m.m. :confused: De sa att om jag inte har kvitto så vill de veta märke, modell och ålder... låter som de kommer värdera prylarna lågt...

Finns ingen trafikskola i S-sund men Kungälv måste väl som sagt vara närmare för dig om du inte jobbar i Uddevalla?
Polaren tog sitt kort i Kungälv och det funkade ju. Se till att öva på konbanan! Har du B-kort så kan du ju redan köra i trafik...

När det inte är så många som hänger med på landsvägen så nu kommer du hitta mig på banan i stället,.. där kan man iaf varva folk,, hahaha

Vad kör du för hoj på bana? Äsch, iår som jag laddat för att hänga med er på vägarna! Fick bara en tur med er förra året men gillar erat tempo! :yoparty Jag hade lite svårt att hänga på vissa vägar men låt mig köra dem några gånger så ska det nog gå bättre. :banana
 
Last edited:

Pudding

...en man med stora drömmar!
Gick med
26 Oct 2008
Ort
Västkusten
Hoj
En liten naken 3:a
Kul att du ska ta A-kort!

Tack! Får se vad slutsvaret från f-bolaget blir men på telefon så sa hon iaf att jag slipper självrisk då motparten körde ut från parkering in i sidan på mig som körde på väg.
Är nästan mer orolig för hur de kommer värdera mitt skinnställ m.m. :confused: De sa att om jag inte har kvitto så vill de veta märke, modell och ålder... låter som de kommer värdera prylarna lågt...

Finns ingen trafikskola i S-sund men Kungälv måste väl som sagt vara närmare för dig om du inte jobbar i Uddevalla?
Polaren tog sitt kort i Kungälv och det funkade ju. Se till att öva på konbanan! Har du B-kort så kan du ju redan köra i trafik...


Okej, då skall man med andra ord spara kvitton på allt :) Blev stället helt förstört? Var det inte bara 50-sträcka?


B-körkort har jag haft över 5 år nu och känner att man mognat i trafiken (har inte vågat ta A-körkort innan)

Anledningen till valet av Uddevalla är att en polare kanske hänger på om vi skulle köra just där, lättare med kollektivtrafiken, samt att det var en hel del var upptaget i kungälv. Får hoppas att det blir bra detta ändå :tummenupp
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Okej, då skall man med andra ord spara kvitton på allt :) Blev stället helt förstört? Var det inte bara 50-sträcka?


B-körkort har jag haft över 5 år nu och känner att man mognat i trafiken (har inte vågat ta A-körkort innan)

Anledningen till valet av Uddevalla är att en polare kanske hänger på om vi skulle köra just där, lättare med kollektivtrafiken, samt att det var en hel del var upptaget i kungälv. Får hoppas att det blir bra detta ändå :tummenupp

Ja, kvitton är alltid bra att ha. Stället blev illa åtgånget, skrapat och sen upplöst i oljan som jag låg i(motorn slogs sönder så det läckte ut). För att göra slut på stället helt så klippte de sönder det på akuten.
Hjälmen är nerslipad så vita glasfibern syns på några ställen, visiret är skrapat, luftintagen ovanpå är borta. osv... Jag hade nog huvudet i marken på alla håll som går.
Det var 50 sträcka, men jag hade nog lagt på moms på den hastigheten.

Jag tog A-kort när jag var 19 och köpte första hojen förra året. Det är bra när man ska prata försäkring. :) Fyllde 27 igår och haft hojkort i nästan 8år :tummenupp
 

Winrick

ZZZzzzZZZzzz
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
merida
ja då

Kul att du ska ta A-kort!

Tack! Får se vad slutsvaret från f-bolaget blir men på telefon så sa hon iaf att jag slipper självrisk då motparten körde ut från parkering in i sidan på mig som körde på väg.
Är nästan mer orolig för hur de kommer värdera mitt skinnställ m.m. :confused: De sa att om jag inte har kvitto så vill de veta märke, modell och ålder... låter som de kommer värdera prylarna lågt...

Finns ingen trafikskola i S-sund men Kungälv måste väl som sagt vara närmare för dig om du inte jobbar i Uddevalla?
Polaren tog sitt kort i Kungälv och det funkade ju. Se till att öva på konbanan! Har du B-kort så kan du ju redan köra i trafik...



Vad kör du för hoj på bana? Äsch, iår som jag laddat för att hänga med er på vägarna! Fick bara en tur med er förra året men gillar erat tempo! :yoparty Jag hade lite svårt att hänga på vissa vägar men låt mig köra dem några gånger så ska det nog gå bättre. :banana



Kommer jag göra dig besviken,, för dom andra "tre" som brukar köra frekvent,, har satt sig på motarder,, så där är det lägre tempo nuförtiden,, :rolleyes:
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Kommer jag göra dig besviken,, för dom andra "tre" som brukar köra frekvent,, har satt sig på motarder,, så där är det lägre tempo nuförtiden,, :rolleyes:
Det lustiga är att vi körde 52 mil förra söndagen, men på samma tid som vi brukar komma 40-45 mil på plastraketerna :D
Det måste betyda att vi är jävligt mycket snabbare i svängarna :hihi
 

Winrick

ZZZzzzZZZzzz
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
merida
det är det

ingen som tror på ,, körde ni non stop då eller?

funkar dom lika bra som en powerplate?? :skrattaåt
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top