Stenungsundstråden

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Arbetet med zx6an och r6an fortskrider :)

På zexan är det bara blinkers fram, backspeglar och skyltbelysning+reflex kvar innan undertailen åker på igen. Ny hängare till ljuddämparen är pricken över i :tummenupp
På rexan återstår "bara" svetsning av nya bakramen, montera styrkronan samt styrhalvor, kraschpuckar, montera tändlåset, programera nycklar + ecu, mappa PcIII, skivor fram, lackning kåpor, köpa instrumentering och kåpglas, montera främre del av kabelstam, kränga på nya sulor, och även här är en ny hängare till ljuddämparen pricken över i :D

Snart klar ju :yoparty
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Arbetet med zx6an och r6an fortskrider :)

På zexan är det bara blinkers fram, backspeglar och skyltbelysning+reflex kvar innan undertailen åker på igen. Ny hängare till ljuddämparen är pricken över i :tummenupp
På rexan återstår "bara" svetsning av nya bakramen, montera styrkronan samt styrhalvor, kraschpuckar, montera tändlåset, programera nycklar + ecu, mappa PcIII, skivor fram, lackning kåpor, köpa instrumentering och kåpglas, montera främre del av kabelstam, kränga på nya sulor, och även här är en ny hängare till ljuddämparen pricken över i :D

Snart klar ju :yoparty

Låter som kvällarna är räddade fram till helgen iallafall. :D

Några bra tips på var man bucklar ut en tank och var/hur man fixar ett fäste till höger fotpinne(som inte kostar 820.-)?
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Låter som kvällarna är räddade fram till helgen iallafall. :D

Några bra tips på var man bucklar ut en tank och var/hur man fixar ett fäste till höger fotpinne(som inte kostar 820.-)?

Beror på hur kraftig bucklan är (vassa kanter osv). Lite lufttryck kan hjälpa, för mycket så har du en ballong. Annars får man dra så gott det går med multispot och tennspackla sen.
Kolla ebay! Där finns många klipp. Annars så köper du egen alu som du skär till, inte snyggast, men definitivt billigast och fullt funkionsdugligt :tummenupp
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Väntar fortfarande på mina kåpor och fotpinnar. Väntan är oliiiiidlig!
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Den som väntar på nåt gott...kan ibland få vänta tills säsongen är över... :D

Ska nog inte klota mer, det verkar bli både dyrt och så får man vara utan hoj i över en månad! :näsblod
Fick tips om att Pete's MC lack i Gbg som kunde buckla ut och lacka min tank men han svarar inte. Några fler tips?
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Ska nog inte klota mer, det verkar bli både dyrt och så får man vara utan hoj i över en månad! :näsblod
Fick tips om att Pete's MC lack i Gbg som kunde buckla ut och lacka min tank men han svarar inte. Några fler tips?

Jag kan, och har tillgång till lackbås, dra ut bucklor på bilar har jag gjort massvis - men inte på mc-tank. Tennspackla kann jag oxå... Hör av dig om du inte får tag i Pete´s, så kan jag kanske fixe det, och troligen till ett mer attraktivt pris. Fast just nu har jag semester :huvet
 

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
Stenungsunds MC club öppet hus

Stenungsunds MC club har öppet hus onsdagen den 8 juli.
Välkomna till vårt klubbhus från kl. 16:00

Vägbeskrivning - Sväng in på Borealis polyetens östra infart, kör igenom lastbilsparkeringen upp mot idrottshallen (Nestegårdshallen), 50 meter efter idrottshallens infart går en grusväg ned till höger.......du är framme:tummenupp

För karta, kolla på......http://www.stenungsundsmc.se/info.html

Kom dit och ta en kaffe eller korv/bröd......eller bara för att tjöta:)

VÄLKOMNA!!!
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Stenungsunds MC club har öppet hus onsdagen den 8 juli.
Välkomna till vårt klubbhus från kl. 16:00

Vägbeskrivning - Sväng in på Borealis polyetens östra infart, kör igenom lastbilsparkeringen upp mot idrottshallen (Nestegårdshallen), 50 meter efter idrottshallens infart går en grusväg ned till höger.......du är framme:tummenupp

För karta, kolla på......http://www.stenungsundsmc.se/info.html

Kom dit och ta en kaffe eller korv/bröd......eller bara för att tjöta:)

VÄLKOMNA!!!
Blir det nå hojåka oxå? Eller mest tjöt som vanligt? :D:D:D
Ni verkar vara fler som kör nu än för några år sedan :tummenupp
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Stenungsunds MC club har öppet hus onsdagen den 8 juli.
Välkomna till vårt klubbhus från kl. 16:00

Vägbeskrivning - Sväng in på Borealis polyetens östra infart, kör igenom lastbilsparkeringen upp mot idrottshallen (Nestegårdshallen), 50 meter efter idrottshallens infart går en grusväg ned till höger.......du är framme:tummenupp

För karta, kolla på......http://www.stenungsundsmc.se/info.html

Kom dit och ta en kaffe eller korv/bröd......eller bara för att tjöta:)

VÄLKOMNA!!!

Ska se om jag kommer från jobbet den kvällen. Vågar man komma i bil om hojen är klotad? :näsblod
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top