Stenungsundstråden

Arons Mc

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Ort
uddevalla
Hoj
suzuki
Tja på er. Ja kanske dyker upp å har lagt upp en frågan även på trestadforum och kommer vi så e vi där runt 18,30 ung
 

MrJ

Fulltankad
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Superduke
Ska nog inte klota mer, det verkar bli både dyrt och så får man vara utan hoj i över en månad! :näsblod
Fick tips om att Pete's MC lack i Gbg som kunde buckla ut och lacka min tank men han svarar inte. Några fler tips?

Lämnade mina skrapade kåpor och buckliga tank till FREBO lack på Vallhamn. Riktig duktig och bra mycket billigare än Pete`s mc lack.:tummenupp
 

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
Tja på er. Ja kanske dyker upp å har lagt upp en frågan även på trestadforum och kommer vi så e vi där runt 18,30 ung

Nä men....det var länge sedan:krama
18:30...perfekt för att ta en körv och tjöta lite, sedan får ni sällskap hemåt på favvo vägarna:tummenupp

Om det nu inte regnar:gnissla
 

George

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2012, Kawasaki Z1000
Så nu har även jag trillat i retardträsket. En KTM 990sm-08 byttes in mot Kawan och jag är faktiskt rätt nöjd!
 

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
Har gett upp försöken att bli kvitt magen:D If you can`t beat them, join them:tummenupp

Sen har jag alltid varit nyfiken på en stor twin.

Varför bli kvitt magen....du landar ju mjukt. :D

Tror du kommer bli kalasnöjd med twinen, de är några här i byn som kör 990 och är helnöjda. :tummenupp
 

Skolda

Medlem
Gick med
2 May 2007
Ort
Varberg
Hoj
Ducce SF 1098 S
Heya!
Är mitt uppe i planerna av en mc semester. Ska utgå från trollhättan för att sen jobba oss neråt kusten. Har hört att backamovägen(?) ska vara rätt go. Frågan är då vart jag hittar den?
Backamo....GIF
Ren chansning, men kan det vara ngn av dessa?
Då jag är ny häromkring är alla tips på goa kurviga vägar uppskattat :)
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Heya!
Är mitt uppe i planerna av en mc semester. Ska utgå från trollhättan för att sen jobba oss neråt kusten. Har hört att backamovägen(?) ska vara rätt go. Frågan är då vart jag hittar den?
View attachment 281182
Ren chansning, men kan det vara ngn av dessa?
Då jag är ny häromkring är alla tips på goa kurviga vägar uppskattat :)
Från Lilla Edet kör du längs 1 tvärs över 2 och fortsätter på 3 ner till Ödsmål.
 

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
STENUNGSUND
Hoj
Gixxer 1000
Ni som åker motard, är det nån som kör med riktiga däck på nu till hösten? Skulle behöva lite info om var man kan puttra runt i skogarna när man inte vill åka till crossbanan. Har blivit med crosscykel så här över vintern nämligen....
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Bara du å jag som inte kört ihjäl oss då...

Tss... jag har mina skyddänglar med mig vart jag än åker. Jag kommer leva länge till! :tummenupp

Körde slut på bakdäcket igår när jag var i Småland. Tur man har vänner med kontakter som kunde sätta på ett Michelin Power 2CT klockan 20 på en söndagskväll i Smålandsskogarna! :yoparty

Nu får jag passa på att köra MASSOR mer denna säsongen nu när jag har nya däck!
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Ni som åker motard, är det nån som kör med riktiga däck på nu till hösten? Skulle behöva lite info om var man kan puttra runt i skogarna när man inte vill åka till crossbanan. Har blivit med crosscykel så här över vintern nämligen....
Jag kör alltid med riktiga däck av modern gummiblandning. Att köra med trähjul eller liknande är inte att rekommendera. Om du inte har häst å vagn då förståss :tummenupp
Om du vill köra i skogen så letar du enklast upp grusvägar/stigar på precis samma sätt som asfaltvägar. Ett tips är att direkt från asfalten ta ett språng över diket ut i skogen, så är du redan framme, sen är det bara tuta å köra. Men kom ihåg att det är dagsböter på terrängkörning om det inte ligger snö eller marken är frusen :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top