Stenungsundstråden

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Efter kraschen på Kinnekulle förra sommaren så släppte aldrig rädslan.
Hade lite smått hoppats att jag skulle vara samma galning som innan nu efter vintern men det hänger i. :brinnerup
Det som gjorde att jag ändå hängde på er någorlunda var ju mitt trogna hat till blodet i mina egna ådror som en polare brukar säga. :D
Hoppas SMC kursen gör att det släpper lite och att jag får tillbaka hatet. :tummenupp
Lär dig älska adrenalinet i stället :tummenupp

SUKKI

Ny medlem
Gick med
27 May 2004
Hoj
suzuki gsxr
Moto gp

Hej bikers!!!!!

Dax å vakna 20.00 är det till Ti-Amo i Stenungsund som gäller!!:tummenupp

Det är Moto-GP Premier så det är bara å komma så får vi se hur många som sluter upp
:krama

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Ni som rullar mycket avverkar väl en del däck. Var köper man mcdäck till bra pris?
Har siktet inställt på Metzler M3 som jag har fått för mig är bra.
Har kört på Dunlop Qualifer RR tidigare men de krullar sig i kanterna när man kör hårt, framförallt på bana.

Däckia Stenungsund rekommenderade ändå Qualifer RR men vill ha 2000.- för endast bakdäck. :/

Någon som har bra kontakter på MCdäck? :)

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Ni som rullar mycket avverkar väl en del däck. Var köper man mcdäck till bra pris?
Har siktet inställt på Metzler M3 som jag har fått för mig är bra.
Har kört på Dunlop Qualifer RR tidigare men de krullar sig i kanterna när man kör hårt, framförallt på bana.

Däckia Stenungsund rekommenderade ändå Qualifer RR men vill ha 2000.- för endast bakdäck. :/

Någon som har bra kontakter på MCdäck? :)
En gång i månaden på sporthoj :Bugar
Alla däck krullar mer eller mindre. Mer om fjädring inte är bra inställd. 2000 för ett bakdäck är ju billigt. Men du skulle köpt på bike i helgen....metzeler race-tec - som är mina favoriter - sålde de för 1195 för ett bakdäck. Normalt tar de 2995. Gå in på tex grevens.se och kolla på fina dack avsedda för banåka. Och om du inte har sett finns det lite reklambanners här på sporthoj... :D

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
En gång i månaden på sporthoj :Bugar
Alla däck krullar mer eller mindre. Mer om fjädring inte är bra inställd. 2000 för ett bakdäck är ju billigt. Men du skulle köpt på bike i helgen....metzeler race-tec - som är mina favoriter - sålde de för 1195 för ett bakdäck. Normalt tar de 2995. Gå in på tex grevens.se och kolla på fina dack avsedda för banåka. Och om du inte har sett finns det lite reklambanners här på sporthoj... :D

Jo, jag hade tänkt åka upp till Bike med hojen men fick den inte att sluta läcka olja så jag lade ner projektet.
Ny kåpa till startmotorn kom idag så snart blir det köra igen.
Var ju bara det där med däck...
Ser faktiskt inga annonser, och kör bara vanliga Firefox utan tillägg.

Startade IE nu, här fanns annonser. :)

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
Nån som är ute och kör nåt?
Synd att den tråden dött så totalt :confused:

Ni som körde 2008 kör väl nästan uteslutande bana och skog? Eller har jag missuppfattat något nu igen? :)

Nytt bakdäck har jag iaf. Avon Sport blev det.
Har inte verktyg att ta loss framdäcket så det får vänta. :)

Var inne i Stenungsund och bort till Ucklum ikväll med den gröna iaf.
Riktigt gött MCväder ikväll! :yoparty

Förresten, snuten var ute med civilbilar(Volvo) samt en grå van med laser idag på Orust. Kan vara värt att vara uppmärksam då de kanske håller till i närheten här.

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Ni som körde 2008 kör väl nästan uteslutande bana och skog? Eller har jag missuppfattat något nu igen? :)
Japp, antingen lyssnar du inte eller så läser du inte :rolleyes: Rickard kör inte för tillfället, och inte Danne.... Men vi är fler än dom två :tummenupp
Se tidigare trådar, det går att scrolla bakåt lååångt....
:tummenupp
Sen titta under min avatar....KTM 660 = gata :yoparty

Last edited:

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
Japp, antingen lyssnar du inte eller så läser du inte :rolleyes:

Kan vara en kombination. :tungan

Skriv gärna här när ni ska ut och åka så kanske jag gör ett tappert försök att hänga med i ert tempo. :yoparty

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
Ska försöka, men det är ju inte alltid vi bestämmer det 2 dagar i förtid, utan kanske kvällen innan :D

Jag kollar mailen varje dag så kvällen innan passar perfekt. Jag planerar sällan mitt liv längre än 48h ändå. :D

Jbod

Kör hårt!
Gick med
28 May 2006
Hoj
Kawasuki 1000-04
Jag tänkte ta mig ner till Falkenberg i kväll och pröva lyckan på banan :yoparty
Har inte skrivit något här om det innan :rodnar
Skulle åkt med en annan polare som skulle köra för första gången men det blev inget så nu sticker jag på en lite tripp själv. Om det är någon som är sugen är det bara att ringa :krama

BusaLady

Turbotoka
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Suzuki GSX1300R, Suzuki SV650S *såld*, Suzuki GSX-R 1000 *såld*
Jag tänkte ta mig ner till Falkenberg i kväll och pröva lyckan på banan :yoparty
Har inte skrivit något här om det innan :rodnar
Skulle åkt med en annan polare som skulle köra för första gången men det blev inget så nu sticker jag på en lite tripp själv. Om det är någon som är sugen är det bara att ringa :krama

Inte köra själv idag - har avverkat både A-torp och Mantorp inom en vecka, men ska med ner till Falken som depånissa. Så vi ses! :)

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Var ute en väldigt snabb sväng idag... Ser inte ut att bli anderstorp imorrn pga väder. Så vi kanske kan dra en tur om här i stället?! :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln