Mina damer och herrar. Det är färdigt nu. Såg i youtubetråden att Hawkins erkänt gud vilket underminerar hans trovärdighet.
Det finns bara ett "nu", inget annat. Man kan inte resa i något som inte finns.
Det är som att säga att vi mäter materia i "Blöj". Blöj är alla sorters materia oavsett vikt. Hur pålitlig skulle den enheten vara? En Blöj kan beså av 13% kvarts, 18,4 % lutfisk och resten rågummi.
Mina damer och herrar. Det är färdigt nu. Såg i youtubetråden att Hawkins erkänt gud vilket underminerar hans trovärdighet.
Jag känner mig inte bekväm i din beskrivning. Ffa för att jag avskyr lutfisk så till den milda grad att min massa förskjuter lutfiskens. Oavsett atomtätheten hos vederbörande vedervärdighet.
Din teori faller på detta.
Det kan vara så, att om man funderar på något tillräckligt länge men istället för svar bara får nya frågor blir det tillslut lätt att komma fram till slutsatsen att det är gud som gjort allt. Hissa vit flagg s.a.s.
I Hawkings fall så är det kanske så att för honom kan gud finnas eller inte finnas. Ingetdera går att bevisa så då kan man välja att erkänna det hela. Eller låta bli. Det spelar inte någon roll.
Om han förkastar guds existens, så får han mäktiga krafter mot sig.
Jag tror att han är intelligent nog att rent hypotetiskt använda begreppet gud som en expermentiell parameter.
Om han förkastar guds existens, så får han mäktiga krafter mot sig.
Jag tror att han är intelligent nog att rent hypotetiskt använda begreppet gud som en expermentiell parameter.
Om han bara låtsas tro på gud så hade det väl varit smartare att bara låta bli att kommentera guds existens mer än att han tror på gud helt enkelt. Men han tar det ju ett steg längre och försöker förklara vad gud kan och inte kan göra... dvs han tror ju faktiskt på gud på riktigt.
Hade skogen varit outforskad så hade han väl trott på tomtar och troll också.
Tvärtom.
Han svarar på en hypotetisk fråga utan att påstå att han tror eller inte tror på den aktuella parametern (gud).
1 centimeter i höjdskillnad gör tydligen mätbar skillnad i tid (p.g.a. gravitationen)
Ring polisen!
De där partiklarna kör för fort!
Bara om dom har massa. Vilket man iof hittills har ansett att dom har.
Å andra sidan har man tidigare fått elektroner (som definitivt ha massa) att till synes köra snabbare än ljuset genom att utnyttja dess vågegenskaper. Neutrino kanske har samma egenskap (vilket allt materia har, men ju mindre materia desto mer relevans har fenomenet.
Men det sitter väl en massa kloka gubbar och gummor och tänker på det där just nu.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|