"sTf_paPs-Dragon Slayer, hyra hoj i USA"

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jassååååå!!!!!

Såååå, en vägsnutt med mitt namn kom också med, om än särskrivet. Nu är ju detta särskrivningens förlovade land , men ändå...

@TS:

Kul reseskildring och en förträfflig guide om man nån gång skulle få för sig. Mtp hur snabb jag är på att komma till skott är det väl tveksamt om min livstid räcker till bara.

Du ser ut lite som Huey Lewis on tour. Helt rätt i sammanhanget!:tummenupp Fattas bara att du lirar munspel också.

Har en kompis som tidigare hade lägenhet i Pittsburgh då han (sort of) veckopendlade under ett par tre decennier. Snackade om att göra en roadtrip med hyrda BMW. Får se om det inte går att göra allvar av även om inte utgångsläget med lägenheten finns kvar. Vem behöver den, liksom? Man skall ju köra när man är där.

Storgillar!!

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Såååå, en vägsnutt med mitt namn kom också med, om än särskrivet. Nu är ju detta särskrivningens förlovade land , men ändå...

@TS:

Kul reseskildring och en förträfflig guide om man nån gång skulle få för sig. Mtp hur snabb jag är på att komma till skott är det väl tveksamt om min livstid räcker till bara.

Du ser ut lite som Huey Lewis on tour. Helt rätt i sammanhanget!:tummenupp Fattas bara att du lirar munspel också.

Har en kompis som tidigare hade lägenhet i Pittsburgh då han (sort of) veckopendlade under ett par tre decennier. Snackade om att göra en roadtrip med hyrda BMW. Får se om det inte går att göra allvar av även om inte utgångsläget med lägenheten finns kvar. Vem behöver den, liksom? Man skall ju köra när man är där.

Storgillar!!

Om (när) jag gör det igen så kommer jag inte ordna boende. Det finns hur mycket MC-motel som helst i området där man kan kliva in och få ett bra rum för en billig peng.

Efter att ha pratat med en hel del människor under trippen så vill jag göra det i Oktober för då är det 10-15 grader kallare och skogen har fått höstfärgerna, det måste vara ännu bättre.

Jag tänker författa en resume/guide i trådens första inlägg baserad på mina erfarenheter.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Men det stod F650GS på "tanken". Kan ju vara någon regelgrej i USA

Hur som helst, den var inte särskillt pigg.

Aha, det är så det ligger till.

Jag hade tagit er-6, eller vad de nu kallar den där borta. GS 650, (med strypt 800 cc som sagt), är bara för slö. Bromsen är så kass att ABS är överflödigt, min gamla Cb 900 hade ju värstinghejdare vid en jämförelse. Er-6 får man ju plåga men den levererar mer än den BMW-n. Övertygad om att er-6 gör sig bättre på de vägarna. Finns inte BMW-s riktiga 800-modeller att hyra? Klart bättre alternativ.

Enda argumentet är om du skulle lägga ett försvarligt antal mil på grus då tysken är att föredra.

Jag vill följa med?:mad:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Ett första litet Clip

En liten bit av en riktigt kul väg (Moonshiner 28 :yoparty)

Uppvärmning

Om ni orkar :)
Tail of the Dragon

627mb, jag lyckades sampla ner den med gott resultat.

Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Downar och tittar senare

/D

Jo heldraget är precis som i sverige men på krokiga vägar verkar det vara OK att åka över dom ifall hindret saktar in och kör ut mot vägrenen, det hände hela tiden. :yoparty:tummenupp Om sheriffen tycker det fick jag inte tillfälle att kontrollera :rolleyes:

Jänkarna är väldigt hjälpsamma och verkar dessutom verkligen gilla hojåkare.

Hände flera gånger att dom vevade ner rutan och lyssnade på ljudet när man körde förbi, eller gjorde tummen upp, eller vinkade glatt eller liknande (oavsätt ålder och kön)

Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Så här körde jag.
US_Route.jpg

liten bilsnutt kom med uppe till höger.

Jag kunde importera rutter och track till Mapsource men där fick jag inte se USA :huvet dock kan man välja att visa i Google Earth.:yoparty

Missade en liten bit track från Robbinsville på hemvägen, skumt. Ritade in den för hand.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping