Sthlmsåkatråden

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
EDIT: Verkar som jag måste lämna WO då flickvännen ska jobba så jag måste vara hemma med hunden.

Last edited:

HeLMeT

The New Improved Version
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
YZF 1000 Thunderace - NU TILL SALU!!
Ha en trevlig tur. Om ni har svängarna förbi Oxdjupetpå Rindösidan vid 14-tiden så kan jag plåta er. Egentligen ska jag ta bilder på Finlandsfärjorna när går förbi men dom kommer ju lite då och då..:D

Sorry OT men varför i all sin dar tar man kort på Finlandsfärjor? :va

hillbilly

To Fast For You...
Gick med
12 Jul 2004
Hoj
Såld
Söndag

Vill Tacka för körningen idag! synd bara att de va en som gick av vägen.
Men Han klarade sig rätt bra(Axeln)...Mvh johan.

tedman

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
Fireblade -07

Japp, stämmer in. Kul körning med ny vägar för min del.
Fick lite fjärilar i magen då jag låg precis (ja med säkert avstånd förstås ) bakom Axeln.

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08

Vilken superdag och trevligt sällskap! Avslutningen med glass i Vaxholm va inte helt fel :tummenupp
Som sagt, synd med omkullkörningen. Tur att det gick förhållandevis bra.

Vi ses!

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
Glass är gott! :tummenupp

Bra körning idag, grabbar o tjejer.

Synd på marksyningen, men skönt att det gick bra.

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
Vilken superdag och trevligt sällskap! Avslutningen med glass i Vaxholm va inte helt fel :tummenupp
Som sagt, synd med omkullkörningen. Tur att det gick förhållandevis bra.

Vi ses!

KUL vägar du valde....:tummenupp
Kan du PM:a mig vart vi åkte....:va
Ska faaaan dit och köra MER....

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Opereras?! Vad är det för jävla lyx? Man brukar aldrig operera nyckelben ju!?

Det beror på hur det är brutet. Jag fick op och är jädrigt nöjd över det. Inte kul att ha axellås i ett halvår, men nu, 4 månader efter att de opererat ut det, har jag inga känningar öht.

Jag lider med dej "Axeln" för det är fn inte roligt att vara sjukskriven i ett halvår, men om du läser detta (inte troligt) så kan jag berätta att det kommer göra mindre ont när du gjort operationen!:tummenupp

/Carin

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Posta gärna här i tråden istället så även vi andra kan få tips och idéer på vägar!

Vi körde ju via Rånäs och kom ut på väg 280 alldeles strax norr om Rimbo. Där tog vi vänster norrut en transportsträcka på några km och svängde av mot Södertjära... En riktigt jäkla rolig väg... men man får ta det lite försiktigt dårå om man inte kört vägen förut. Finns särskilt en lurig kurvkombination som det dessutom brukar kunna vara grus i. Annars är det en väldigt jämn och fin väg.
Man kommer fram till Finsta och väg 77. Där tog vi vänster mot Norrtälje. Efter 3 km eller nåt sånt tog vi vänster igen mitt i den tvära högerböjen. Kommer inte ihåg nu vad det står på skyltarna där. Där körde vi bara rakt på tills vi kom fram på stora vägen liten bit norr om Norrtälje.
Nästa gång om vi åker lite längre runda tar vi vänster där och kör mot Barnens Ö, Älmsta, Hallstavik-Hargshamn-vägen... :wiggle Sen brukar man vilja stanna och ta en skön fika nånstans. ;)

Kör försiktigt nu, ses!

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Låter som en bra tur, otroligt stort tack för beskrivningen! Det är guld värt för sådana som mig som inte hittar så bra.

Är Ljusterö något att ha? Jag har fått för mig att jag någon gång hört att det ska vara bra vägar där men jag kan inte komma ihåg källan.

Vi körde ju via Rånäs och kom ut på väg 280 alldeles strax norr om Rimbo. Där tog vi vänster norrut en transportsträcka på några km och svängde av mot Södertjära... En riktigt jäkla rolig väg... men man får ta det lite försiktigt dårå om man inte kört vägen förut. Finns särskilt en lurig kurvkombination som det dessutom brukar kunna vara grus i. Annars är det en väldigt jämn och fin väg.
Man kommer fram till Finsta och väg 77. Där tog vi vänster mot Norrtälje. Efter 3 km eller nåt sånt tog vi vänster igen mitt i den tvära högerböjen. Kommer inte ihåg nu vad det står på skyltarna där. Där körde vi bara rakt på tills vi kom fram på stora vägen liten bit norr om Norrtälje.
Nästa gång om vi åker lite längre runda tar vi vänster där och kör mot Barnens Ö, Älmsta, Hallstavik-Hargshamn-vägen... :wiggle Sen brukar man vilja stanna och ta en skön fika nånstans. ;)

Kör försiktigt nu, ses!

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Låter som en bra tur, otroligt stort tack för beskrivningen! Det är guld värt för sådana som mig som inte hittar så bra.

Är Ljusterö något att ha? Jag har fått för mig att jag någon gång hört att det ska vara bra vägar där men jag kan inte komma ihåg källan.

Finns många vägar på ljusterö, inte många höga hastigheter dock men mycket roligt kan man ha, rekommenderade vägar är hummelmora och östra lagnö, annars finns det väldigt många grusvägar. Ut mot tranvik kan det gå snabbt och är nog den enda vägen förutom stora vägen som man kan gasa på mycket på.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00

Eftersom du är från norrland(minns jag fel?) är du väl kingdingeling på att uiila. Om du lär mig uiila så att mina tafatta 40m skutt blir praktfulla sixthgearuiilies så ska jag visa dig varena pärla i hela roslagen, och det finns gott av sådana!

:)

-@

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
nationaldagen

Blir det något åka imorgon ?

JL

Nyheter