Sthlmsåkatråden

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
haha, nja har börjat få lite kläm på bitarna.. det går att åka fortare än vad jag trodde första dagen med sv. jag hängde på en kamera på hojjen ikväll (mån kväll) och brassade stavsnäsvägen fram och tillbaks på "rekordtid". det släppte tot, känns det som iaf. nu ska jag analysera filmen, så återkommer jag :D ...och är den inte alltför kass, så kanske man klipper ihop ngn "skärgårdsrulle", har filmat bakåt, ser rätt cool ut.

däcken är dock sämst, så de måste bytas innan man ska åka ngn "snabb" grupp, tror det sitter på ett par slitna batlax. verkar va gammalt gummi, eller kass modell, får inget vidare fäste. va lite mönster kvar när jag köpte hojjen, så jag tänkte att dom kunde sitta på tills jag lärt känna cykeln, men snarast måste de väck.

-----

någon / några som vill åka en sväng imorrn kvällskvist tisdag?

kanske att man möts upp runt 19-20 tiden, drar en repa. vart som helst, är öppen för förslag. jag brukar oftast åka söderut, eller ut mot värmdö å sen till bogesund.. men jag blev lite sugen på nykvarn, efter att jag va där med jobb-bilen herromdan.

se till att kameran är monterad på onsdag för onsdags åkat så jag kan sammla ihop mer material för film :)

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Nu e man ledig mån-torsdag!!!

shoot, ngn som vill joina lite touring?

tänkte åka varje dag, 24/7, samåkning? tempot blir anpssat, jag har ju börjat toura nu med "valet" av hoj, sv1000..

:huvet

Är ledig på torsdag och behöver slita lite på mitten av däcken efter 3 dagar på Gotland Ring:D
Så jag är på om det blir nåt åka:tummenupp

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
Jag och killersnail kommer att mötas upp i gottröra ca 12. Kommer förmodligen att bli en repa mer norrut, upp via rånäs och upp till bergochdalbanan. Folk med vett i skallen och rapp höger handled är välkomna.

(Jag kommer dock att köra motard och således sjukt långsamt)

IronMike

Guest
12 är för tidig morgon för min del...

Om ngn annan känner för sovmorgon men åkning söderut, så är vi två tappra själar som drar en repa neråt södermanland, kanske blir tungelsta-bulten-skansundet-gamla vägar ... vidare till kvarsebovägen / kvarsen /arkösund intill kolmården, som enl lokalbefolkningen är bättre än bulten.

Givetvis följer kamera med för att dokumentera vägen så får vi se vad vi pratar om, är ingen lokalbefolkning där, men jag har åkt vägen förr, och vet att den är fin.

Men, omngn vill joina så avresa runt kl 15 från liljeholmen, pm'a ellerhojta till i tråden :yoparty

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit

Om ngn annan känner för sovmorgon men åkning söderut, så är vi två tappra själar som drar en repa neråt södermanland, kanske blir tungelsta-bulten-skansundet-gamla vägar ... vidare till kvarsebovägen / kvarsen /arkösund intill kolmården, som enl lokalbefolkningen är bättre än bulten.

Givetvis följer kamera med för att dokumentera vägen så får vi se vad vi pratar om, är ingen lokalbefolkning där, men jag har åkt vägen förr, och vet att den är fin.

Men, omngn vill joina så avresa runt kl 15 från liljeholmen, pm'a ellerhojta till i tråden :yoparty

Så synd, jag vill ut och åka men jobbar fram till 16:huvet

IronMike

Guest
Så synd, jag vill ut och åka men jobbar fram till 16:huvet

anslut strax efter 16 då? ..vi åker rån liljeholmen vid 15. sen rullar vi mot bogan, så hänger vi där en stund, så kan du komma ifatt. därefter kan man ju antingen dra färjan-rindö-stavsnäsvägen-sollenkroka å tillbaks mot stan. alternativt norrut, svinninge, kanske gottröra, neråt, förbi almunge mm?

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
anslut strax efter 16 då? ..vi åker rån liljeholmen vid 15. sen rullar vi mot bogan, så hänger vi där en stund, så kan du komma ifatt. därefter kan man ju antingen dra färjan-rindö-stavsnäsvägen-sollenkroka å tillbaks mot stan. alternativt norrut, svinninge, kanske gottröra, neråt, förbi almunge mm?

Vet inte om ni hinner läsa detta men Farbror stod vid Svinninge och samlade in pengar till kaffekassan.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Lördagkväll, fint väder, tjejen jobbar, hunden matad, vill inte sitta framför tv´n. Vill ut o åka lite, finns det något ställe där hojåkare träffas på Lördagskvällar? eller vill någon ut o åka i halvlugnt tempo

Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
nånn som vill me en snabbis bulten? (måste "åka av mej" lite innan damen kommer 20:00) :)

Nicotin

Guest

Vilken väg är det ?
Den kvarsebovägen kvarsen/arkösund ?

Har du möjlighet att pricka ut den på ngn karta ?
Var där idag och snurrade och kunde fan inte hitta ngr roliga vägar..:confused:

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
Tack pojkar för en mycket trevlig runda på bergochdalbanan. Har hört att Vaxholsmsrundan också gick bra.
/Monica

Kanonkul runda! Fan om man inte ska ta och tjacka en motard asså...

Sen ett tips från coachen: Ska du vurpa med en hoj, vurpa inte med en hoj som du inte själv äger!

sorry RoLLER =( :huvet

IronMike

Guest
Vilken väg är det ?
Den kvarsebovägen kvarsen/arkösund ?

Har du möjlighet att pricka ut den på ngn karta ?
Var där idag och snurrade och kunde fan inte hitta ngr roliga vägar..:confused:

Åk E4an förbi Nyköping...första avfarten, som du ser "går över E4an".. Fortsätt ett par km, tills du kan ta av vänster mot "arkösund". Hitta ingen bättre karta, men den kanske duger:

:)

Bifogat

• TTTT.JPG
    TTTT.JPG
    133.8 KB · Visningar: 58
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...