Sthlmsåkatråden

MacRabbit

Oskyldig
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
CB500F 1978, F650GS 2007
Måste bara varit svinkallt idag??
Jag hade velat...men ett jobb i garaget kallade.

E4an var jobbig men sen var det helt okej. Främst händerna som blev kalla och det blev några fikastopp för att få upp värmen igen. Du velade mao ;) men lär väl hinna åka ändå de kommande månaderna :)

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Och så den sista bilden + KVÄLLENS räddning.....

OCH som brukligt...Är det nå'n som inte vill vara med på bild så säg till!!

Ohh.. skoj att se att Röda Stugan börjar befolkas igen. Var där några gånger förra säsongen och då beklagade de sig över att nästan inga hojåkare dök upp längre, inte ens oldies folket på torsdagar :-(

Hade gärna varit med men åkte till Lelles för att köpa lite reservdelar till Sursukkan. Sprang på d1ce där och passade på att skryta och torrbryta lite bland ställetn :tummenupp :D

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Det behöver du inte oroa dig ett dugg för, det finns fler som vill ta det lite coolare och som behöver lära sig. Du håller ditt eget tempo, alla sorter representerade!

Vill du dra ihop ett gäng för lite newbie-tempo kan du ju göra det med. Jag suger på sporthoj, så jag är helt klart på! :) Då kan du få känna dig supersnabb, bra va?!? :tuttar

Haha ja det är väl enda gången så varför inte :yoparty

Nej, ja e färsking på de här turerna också, även om ja haft kort sen 82.
Det går väldigt lugnt till, du kommer inte ha några problem, dessutom väntar man in folk vid korsningar och så.

Kolla in tråden o haka på. Verkar vara 12 på McDonalds i väsby på lördagar, sedan ska tydligen onsdagskörningar komma igång också. Vet inte vart de utgår ifrån dock.

Jobbar natt så 12 är lite väl tidigt men är jag ledig så hakar jag på, helt klart.

Jo det känns ju bättre när man vet att fler tar det lugnt. :D

Bara att haka på :tummenupp

Trevligt :) Ses när det är dags och har tid. :tummenupp

Last edited:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Tur att inte jag fastnade på någon bild. Svängde nämligen upp på Mcd precis vid sammlingsdax, med bil. Då hade man ju fått skämmas.

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
Och vem är TrillBilly? Ok, är det ok att jag hakar på isåfall?

Hillbilly heter han i vanliga fall. Från Märsta kör en Retta.
Självklart är det ok att du hänger med, Blir du inte den enda tjejjen som kör heller. Johans fru "Biker" som hon heter här ska köra rettan idag.

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Är det bara erfarna som åker nu? Är ni bara en och samma grupp? Är ny och skulle vilja köra i ett lugnare tempo, kanske kommer när onsdags-körningarna kommer igång på riktigt?

Jag är super super ny och jätteförsiktig. Läskigt när de går för snabbt vet du. :tungan Jag följer gärna med någon gång i sommar om det finns en lugn grupp. Annars känner man sig så jävla sist hela tiden. :D Kommer iofs ligga sist ändå... :2cool

Dr.Bike

Guest
Jag är super super ny och jätteförsiktig. Läskigt när de går för snabbt vet du. :tungan Jag följer gärna med någon gång i sommar om det finns en lugn grupp. Annars känner man sig så jävla sist hela tiden. :D Kommer iofs ligga sist ändå... :2cool

Det är rätt. Ta det lugnt.
Vi vill inte ha dig (eller nån annan heller) i diket!
Ta det i er egen takt. Det finns absolut INGENTING att skämmas för.
Snarare tvärt om! Modigt att erkänna :krama

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)

Det går oftast väldigt lugnt..
Inga onödiga risker..

Sen att gubbarna skrammlar här så det låter ner till Jönköping är inget att ta på allvar.

Det är dags att slå hål på myten om att det går så fort på onsdagskörningarna.

Alla oavsett rutin är välkommna.
Dessutom är man lite ovan så är det mer respekterat att berätta det i stället så gruppledaren kan anpassa farten till gruppen.

Syftet är hatt köra lite och ha skoj..

Så häng på turerna som går.. Du kommer att gilla det.

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011

Jag vet hur det är följde med på någon onsdags körning förra året, körde i lugna gruppen och kände mig ändå frånåkt! *s* Men bättre att ta det lugnt och slippa ligga i diket!

Följ med på någon onsdags körning när dem börjar förra året var det 3 grupper så man kunde anpassa sig efter hur fort man ville åka!

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Aha är det 14 00 vid donken väsby som gäller då eller??

Något svårtydlig tråd haha:D

Sitter ju med svår hojåkarabstinens:confused:

:D :D

Dr.Bike

Guest
Det blir en runda i Skägget tempo = Väldigt lugnt

Hysssj.... både skägget och d1ce TROR att de kör snabbt! Rasera inte detta nu, som det tagit ett par säsonger att bygga upp av smusslande, vita lögner, och ett ja-la hallabaloo med samsnack inom gruppen i lönndom!
Att vi alla åker i deras grupp då och då och KALLAR den snabb, är ett helvetiskt sjåande och logistik, för att de inte ska fatta att det EGENTLIGEN är långsammaste gruppen ;)
Sen när alla vi då och då säger: "äh...idag ska jag vila i långsam grupp" så åker vi i den "verkliga" snabba gruppen...
Mycke logistik bliré :hihi

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...