Sthlmsåkatråden

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Är man välkommen även om ventilerna klapprar och man är livrädd innanför visiret eller?

Skulle va skönt att få sota lite innan det blir vinterparkering i långtbortistan!

Ingen av oss vågar skruva ordentligt :) Det är bara att dyka upp!

-@

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Är man välkommen även om ventilerna klapprar och man är livrädd innanför visiret eller?

Skulle va skönt att få sota lite innan det blir vinterparkering i långtbortistan!

Du har kommit till rätt körning, du kommer inte att höra dina ventiler :hihi
/J

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
D@mn... Hinner aldrig med.. Jag måste sluta arbeta! Hinner ju inte med på åkningarna juh! :D

Nåja... Syns på donken iaf sen!

Klabbharpan

Skitsnack MC
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yamaha R1
Tack för idag. Jädrigt bra initiativ Skägget :tummenupp
Man behövde minska hojåkar-abstinensen lite :yoparty

Var väl inte helt hundra att ingen noterade att Ragge inte kom ifatt innan Brottby. Ett litet minuspoäng till den som var kökarl även om Ragge vinkade förbi alla vid slutet på Skålhamravägen.

Ska bli intressant att höra vad det var för fel som orsakade cirkuskonsterna.
Antar att det kanske kan vara ett totalhavererat framhjulslager men ändå underligt att det skulle braka ihop så abrupt.

Hoppas det löser sig smidigt med försäkringsbolaget

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Tack för idag. Jädrigt bra initiativ Skägget :tummenupp
Man behövde minska hojåkar-abstinensen lite :yoparty

Var väl inte helt hundra att ingen noterade att Ragge inte kom ifatt innan Brottby. Ett litet minuspoäng till den som var kökarl även om Ragge vinkade förbi alla vid slutet på Skålhamravägen.

Ska bli intressant att höra vad det var för fel som orsakade cirkuskonsterna.
Antar att det kanske kan vara ett totalhavererat framhjulslager men ändå underligt att det skulle braka ihop så abrupt.

Hoppas det löser sig smidigt med försäkringsbolaget

Ja det var rätt najs med en liten tur innan Sveakaffet.

Kökarl var jag, tyckte han sa "Jag åker hem" eller "Jag kommer sen" men det sa han uppenbarligen inte, en minuspoäng är nog befogat.

tedman

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
Fireblade -07
Som sagt, tack för idag.

Börjar bli lite mörkt nu:gnissla
Men jag tjuvstarta idag och tog två varv på Bogan redan innan körningen.
Kanon:yoparty

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Hojen har varit i marken på alla sidor. Vid kvällens snabbgranskning konstaterar jag att det knappt finns en enda plastdel utan grova sprickor. Speglarna är förstörda. Tanken är repig, främre bromshandtaget är avbrutet. Hela vänstra handtaget är avbrutet. Det hänger nu i kopplingsvajern Vänster blinker är kraschad o.s.v. .... Jag tror ramen har klarat sig.

Vad som orsakat kraschen är för mig en gåta. Jag svänger ut i en korsning. accelererar rakt fram. Efter 50 -100 meter tappar hojen styrförmågan. Hojen drar åt snabbt höger ut i diket och viker sig under mig varpå jag gör en framlängesvolt. Min gissning just nu är ett skuret framhjulslager, men det återstår att se.

Den verkliga turen i sammanhanget var att jag missade en av vägverkets 'säkerhets höjande' kameror med minsta möjliga marginal. Jag hade några spännande tiondels sekunder när jag gjorde saltomortaler och visste att jag var på väg mot det där fanstyget. Jag gjorde mitt bästa för att få fötterna i färdriktningen och förhoppningsvis träffa med dem först. När jag sedan stannade så satt jag på rumpan med högerknät 2 dm ifrån stolpen. Jag satt där en stund och begrundade stolpens konstruktion. Ett solitt betongfundament i vilket en gedigen galvad stålstolpe är fastbultad. Mjukt och skönt.:rolleyes:

Jag konstaterar också vad de flesta redan vet. Man skall ha skyddsutrustning när man kör hoj. Ikväll har hjälm, ryggskydd, handskar, boots och skinnställ varit värda varenda spänn.

Det var ju synd att det inte gick för fort. Då hade ju polisen fått ett fint foto av en röv med två ben rakt upp i luften på väg mot fartkameran. Man kanske skall börja köra med regplåt i arslet. Det kan vara säkerhets höjande i dessa situationer. Nytt förslag till NTF är skickat.:mad:

Bifogat

• IMG_2259 (Large).JPG
    IMG_2259 (Large).JPG
    140.2 KB · Visningar: 76
  • IMG_2264 (Large).JPG
    IMG_2264 (Large).JPG
    93.4 KB · Visningar: 68
  • IMG_2257 (Large).JPG
    IMG_2257 (Large).JPG
    116.3 KB · Visningar: 66

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja det låter väl som en plan.
Vi tar ett 10-sek depåstopp på Bilisten i Brottby, keep it running :)

Tack för ännu en kanontur!

Trist med Ragges haveri. Synd på så rara ärtor. Att se en klassiker helt ramponerad känns ju lite bistert som motorcykelintresserad. Men att Ragge blott fick en rispa i en tummen vägde ju med råge upp det hela! :)

Jag tror att det är nåt han inte berättar, typ att han körde om en bilist och vart distraherad av två rattar för mycket vid passage av sidofönstret eller nåt...:tuttar

/J

Last edited:

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev

Trist med Ragges haveri. Synd på så rara ärtor. Att se en klassiker helt ramponerad känns ju lite bistert som motorcykelintresserad. Men att Ragge blott fick en rispa i en tummen vägde ju med råge upp det hela! :)

Jag tror att det är nåt han inte berättar, typ att han körde om en bilist och vart distraherad av två rattar för mycket vid passage av sidofönstret eller nåt...:tuttar

/J

Troligtvis har han fått syn på ett par Håstalj Pråjektalj :hihi

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj

Att se en klassiker helt ramponerad känns ju lite bistert som motorcykelintresserad.

/J

Jo man känner sig lite som en barbar och vandal. Viffern var en klenod, ett sammlarobjekt, en liten bit historia, en RC30 för min plånbok. Att kracha min CBR 1000 RR är bara pengar, även om det kan bli mycket pengar.

Fan Ragge, så fort du ser en kamera så ska du spexa och hålla på ;)

Man skall vara linslus där det är som dyrast, på dyrast möjliga sätt:yoparty

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Jo man känner sig lite som en barbar och vandal. Viffern var en klenod, ett sammlarobjekt, en liten bit historia, en RC30 för min plånbok. Att kracha min CBR 1000 RR är bara pengar, även om det kan bli mycket pengar.

Nänä, inte smita nu. Nu får du levera en fin byggtråd i vinter
"VFR 400 R(ewakening)!" :yoparty Inte lösa in den! :4skrika

/J

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Nänä, inte smita nu. Nu får du levera en fin byggtråd i vinter
"VFR 400 R(ewakening)!" :yoparty Inte lösa in den! :4skrika

/J

Det beror nog på hur illa det ligger till med hojen. Månskensgranskningen ger vid handen att gaffelben, ram och motor har klarat sig hyggligt. Jag såg inga rinnande vätskor.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati