Stigefelt!!!

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Ja, det såg riktigt illa ut, han landade ju så att nacken fick sig en smäll.

Men vilket 250-race i övrigt! Bästa jag har sett. :tummenupp

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Jo riktigt spännande!! West hade väl iof rätt bra grepp om det!

Hoppas johan klara sig bra bara...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Så jäkla typiskt, Stiggy kör riktigt bra, och fightas hårt om platsen, då nyper något..
Hoppas bara han inte är skadad, inte första gången han faller och skadar sig på grund av trasiga prylar..

Men 250-racet var riktigt jäkla superbt idag.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Japp, Stiggy är ok enligt Eurosport-kommentatorerna.

Toni Elias... vilket race han gör, helt otroligt.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
250 har verkligen potenial att vara grymt spannande racing. Arghhh att man inte kunde titta. Kom fram till spelstallet nar de precis gatt i mal......

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Även jag måste tillstå att 250-racet var spännande idag. Även om höjdpunkten var 500-nissarna. Synd bara att Rossi var ohotad hela loppet igenom.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
abstruse skrev:
Även jag måste tillstå att 250-racet var spännande idag. Även om höjdpunkten var 500-nissarna. Synd bara att Rossi var ohotad hela loppet igenom.

"Höjdpunkten" motogp varade de 3-4 första varven, sen blev det relativt ospännande.
250-racet var helt superbt, med 4 möjliga vinnare till sista kurvan.

B1

Dirtmover!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
TL 1000s -97
Ja, men hur skön var inte Bayliss då?

typ... "Det var ett ganska tråkigt race, jag var ju helt ensam där jag låg!" Fan vad cool har är! :rock :rock

"fege"

Ducatista
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SSie -98
B1 skrev:
Ja, men hur skön var inte Bayliss då?

typ... "Det var ett ganska tråkigt race, jag var ju helt ensam där jag låg!" Fan vad cool har är! :rock :rock

Ja Rossi flinade glatt efter den kommentaren :tummenupp

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
abstruse skrev:

Jo, men han är ju bäst. Så är det bara. Är dock helt impad av Troy Bayliss. Måste även tillägga att Capirossi gjorde en riktigt grym fetsladd in i böjen i början av racet :tummenupp
Synd bara att han klotade. Fast Rossi bjuder på grymma fetsladdar hela tiden. Biaggi är tråkig att se på då han aldrig sladdar i böjarna. Han måste lära sig snart.

satsumas

en frukt om dagen...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fireblade
oFFkeFF skrev:
Så jäkla typiskt, Stiggy kör riktigt bra, och fightas hårt om platsen, då nyper något..
Hoppas bara han inte är skadad, inte första gången han faller och skadar sig på grund av trasiga prylar..

Men 250-racet var riktigt jäkla superbt idag.

Stiggy klotade inte pga av trasiga prylar, total förarmiss!
Klippt från stiggys egna sida:
"Det gör ont, mest i själen. Det var mitt fel, förklarar Johan på telefon från Jerez."/ "Det kändes så bra, och så händer sånt här, en missad inbromsning av mig, jag touschar till Bataille och så ligger man där på backen istället." :fakta

Han hör tyvärr inte hemma bland de tio främsta, så är det bara.
Det får vara slut på bortförklaringar nu, West har visat i de två senaste racen att det inte är ngt fel på materielet de har tillgång till.

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
satsumas skrev:

Det får vara slut på bortförklaringar nu, West har visat i de två senaste racen att det inte är ngt fel på materielet de har tillgång till.

HEAR HEAR
:fakta

Instämmer till FULLO!
:bow

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
satsumas skrev:
Stiggy klotade inte pga av trasiga prylar, total förarmiss!
Klippt från stiggys egna sida:
"Det gör ont, mest i själen. Det var mitt fel, förklarar Johan på telefon från Jerez."/ "Det kändes så bra, och så händer sånt här, en missad inbromsning av mig, jag touschar till Bataille och så ligger man där på backen istället." :fakta

Tyckte det var just det han visade, han körde bra och fort, fram till han klantade till det själv, enligt honom själv, är det en bortförklaring??
West har visat att han är snabbare än stiggy, inget snack om saken, sen har han också visat att materialet är bra, men det räcker inte hela vägen.

satsumas

en frukt om dagen...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fireblade
oFFkeFF skrev:
Tyckte det var just det han visade, han körde bra och fort, fram till han klantade till det själv, enligt honom själv, är det en bortförklaring??
West har visat att han är snabbare än stiggy, inget snack om saken, sen har han också visat att materialet är bra, men det räcker inte hela vägen.

Vad jag menade med bortförklaring så var det din egen jag syftade på... ("...inte första gången han faller och skadar sig på grund av trasiga prylar..")

Sedan är det väl lite av en världspremiär att Stiggy tog på sig skulden själv den här gången...

Huruvida materielet inte skulle räcka till?
Det har inte slagit dig att den som framför bågen har med saken att göra? :confused:

Det må så vara att t ex Poggiallis aprilia är marginellt bättre, men skillnaden förarmässigt har betydligt större inverkan. Att West placerade sig 5:a betyder att maskinen helt klart är likvärdig de andra i täten.

Att Stiggy sedan körde bra och fort får stå för dig.
Enligt mig körde han över sin förmåga för att hänga med, vilket resulterade i *konstpaus*, just det, en klotning.
Inte roligt att se vurpor, men är marginalerna för små är den fule där och pekar finger.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jag minns iaf två stycken generalrasvurpor för stiggy, som inte varit hans fel, eller gått att undvika, en i 250 och en när han körde sabren. Jag tyckte ärligt att det såg ut som hjulet var tvärlåst i stiggys vurpa, men tv-bilderna visade vurpan rätt sent i skedet..
Klart är att cykeln räcker till tätplaceringar, och med flyt, där förare på bättre maskiner inte riktigt gör bra ifrån sig, så kan west säkert vinna. Vad gäller "mariginellt" bättre maskin, Poggiallis aprilia toppade 5-6km/h högre på jerez raka, vilket säger rätt mycket om övertaget, eller när poggiali drog om rolfo innan halva rakan var avklarad, när rolfo precis kört om honom.
Dessutom har inte alla team tillgång till samma däck, vilket jag tror är en del i att west inte hänger med riktigt hela vägen, antingen det, eller så kör han för hårt med fel inställningar.

Om alla som vurpar är klappkassa och inte har i vm att göra, så vore startfältet rätt tomt, och väldigt få skulle köra fort eller satsa på att köra fort. Den som tror man kör 1.44-1.46 runt jerez på en 250 utan att ligga på gränsen eller ibland över gränsen både sina egna gränser och hojens gränser, vet nog inte vad som krävs för att de tiderna ska presteras.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning