Stigefelt!!!

braxter

stekare
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
no one
stiggy

Stackars STiggy, han har skrivi tlite grejer på sin sida ang. rejset,
sorry Stiggy men jag vill tfro att du e top 10 pilot men jag e tveksam, citat "Som ni alla vet är racing som den är.. Ibland vinner man och ibland krashar man, och utan risker kommer man ingen vart!! Istället blickar jag framåt och ser fram emot nästa race. "

När vann Stiggy senast i GP, ööööhhhh öööööhhhh
STiggy kom hem och kör, visa att du e snabb, för att snabb e ju du men kanske inte topp 10 i gp.
braxter

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Oavsett om Stiggy har kapacitet för topptio eller inte - får man inte köra VM om man är topp15???

Han behöver inte bevisa att han är snabb. Det finns tider tillgängliga efter EM tex där det klart framgår att ingen i dagsläget är i närheten här hemma.

Eller ska du påstå att han gått och blivit långsammare när skiten ändå flödar?

Och ingen förbättrar sig i den konkurrensen om man har vurpnoja.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nej, jag vet! Stiggy ska naturligtvis inte sträva efter att vinna!! Han får ju fatta att han borde nöja sig med att plocka någon poäng ibland! Utan ambitioner att förbättra sig är man som klippt och skuren för VM!! SÅ är det ju naturligtvis.

En gång i tiden sades det om Stiggy
Han är snabb men vurpar mycket, men det kunde varit värre. Han kunde varit långsam och aldrig vurpat....

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
Materielet är konkurrenskraftigt och snart inser även ni med dyrköpa #16 kepsar att det är Stiggy som inte räcker till för att svara upp till sina egna och andras förväntningar. Visst är det kul med en svensk i MotoGP med skippa snacket att det skulle vara oturen som står mellan honom och framgångarna. Denna jättechans som Stiggy har fått i och med Abruzzo Aprilia borde sopa alla bortförklaringar under mattan men på något sätt så lever sig hoppet kvar som flugorna runt koskit om att Stiggy verkligen är bättre än vad han visar på banan.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Banco skrev:
Materielet är konkurrenskraftigt och snart inser även ni med dyrköpa #16 kepsar att det är Stiggy som inte räcker till för att svara upp till sina egna och andras förväntningar. Visst är det kul med en svensk i MotoGP med skippa snacket att det skulle vara oturen som står mellan honom och framgångarna. Denna jättechans som Stiggy har fått i och med Abruzzo Aprilia borde sopa alla bortförklaringar under mattan men på något sätt så lever sig hoppet kvar som flugorna runt koskit om att Stiggy verkligen är bättre än vad han visar på banan.

Jävla stiggy! Sticka iväg och köra VM fast han är svensk!Sen vinner han inte heller! Kör Veidec eller nåt annan lingonserie!

satsumas

en frukt om dagen...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fireblade
oFFkeFF skrev:

Om alla som vurpar är klappkassa och inte har i vm att göra, så vore startfältet rätt tomt, och väldigt få skulle köra fort eller satsa på att köra fort. Den som tror man kör 1.44-1.46 runt jerez på en 250 utan att ligga på gränsen eller ibland över gränsen både sina egna gränser och hojens gränser, vet nog inte vad som krävs för att de tiderna ska presteras.

Jag har inte påstått att ngn som klotar är klappkass och inte har i vm att göra, det för stå för dig.

Jag tycker bara att stiggy inte hör hemma i topp 10.

tittar du på snabbaste varv under racen i år så ser det ut på följande sett:
Jerez:13: tid +1.717
Sydafrika:14:e tid +1.758
Japan: 20:e tid +3.793

Där ngnstans ligger hans förmåga!

Jag blir så trött på att höra att han egentligen borde kommit mycket högre upp om.....osv

Att P´s Aprilia går bättre är vi överens om, vad som är marginellt är inte är en tolkningsfråga. För att få tillgång till de bästa delarna måste du visa att du kan prestera därefter. Det har Poggiali gjort, inte Stigefelt.

Tittar du på Kawasaki i MOtoGP-klassen har du en ordentlig skillnad i mtrl.

Angående inställningar på hojen så är ju inte "Team Zoppini Abruzzo" några noviser direkt...

Men du får gärna leva i din drömvärld där Stiggy blir världsmästare.
Kom bara inte dragandes med ursäkter om han hamnar på 10-20 plats.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Banco skrev:

Jösses, vem har sagt något om att det här inte är chansen att lägga lite tryck bakom snacket?
Vem har sagt att Stiggy har en rimlig chans att bli mästare?
Två 14'e och en krasch från nionde(?) visar klart och tydligt att han absolut inte kan ta en topp10-placering? (lust att vidareutveckla den?)
Tror du någon i den klassen inte kör med målet att en dag stå överst på pallen?
Hur sopiga är gänget som kommer i mål efter Stiggy?(som också kör i klassen?)

Var ligger bortförklaringen i att "jag körde omkull på ett eget misstag...."??

braxter

stekare
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
no one
stiggy

visst kan va med o köra vm och slåss bland de 15-20 (pappa betalar) men det e väl ingen förare som vill det. på vm nivå och med bra material skall man bara försöka vinna inget annat räknas. kolla på roberts han har vunnit vm titeln och nu kör han en sunkig suzuki och nu e han inte speciellt "het" bland andra stallen som förare. JAg menar att stiggy har levt länge på att han andra har sagt "han e nog duktig" men har inte bra material, nu har han det och e han inte i gruset så slåss han om 15:e plats. "The final countdown" är nära. Visst får man vurpa men då kan man följa man upp det med en vinst, så har typ alla andra gjort, rossi, biaggi mfl. nä stiggy, bit ihop nu och visa oss att vi alla andra som spenderar en massa tid framför datorn e avundsjika eviga uslingar.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Re: stiggy

braxter skrev:
visst kan va med o köra vm och slåss bland de 15-20 (pappa betalar) men det e väl ingen förare som vill det. på vm nivå och med bra material skall man bara försöka vinna inget annat räknas. kolla på roberts han har vunnit vm titeln och nu kör han en sunkig suzuki och nu e han inte speciellt "het" bland andra stallen som förare. JAg menar att stiggy har levt länge på att han andra har sagt "han e nog duktig" men har inte bra material, nu har han det och e han inte i gruset så slåss han om 15:e plats. "The final countdown" är nära. Visst får man vurpa men då kan man följa man upp det med en vinst, så har typ alla andra gjort, rossi, biaggi mfl. nä stiggy, bit ihop nu och visa oss att vi alla andra som spenderar en massa tid framför datorn e avundsjika eviga uslingar.

Du är för go du!

"Som alla andra gjort,Rossi,Biaggi med flera" behöver jag kmmentera vidare...?

Banco

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
Chrille skrev:
Jösses, vem har sagt något om att det här inte är chansen att lägga lite tryck bakom snacket?
Vem har sagt att Stiggy har en rimlig chans att bli mästare?
Två 14'e och en krasch från nionde(?) visar klart och tydligt att han absolut inte kan ta en topp10-placering? (lust att vidareutveckla den?)
Tror du någon i den klassen inte kör med målet att en dag stå överst på pallen?
Hur sopiga är gänget som kommer i mål efter Stiggy?(som också kör i klassen?)

Var ligger bortförklaringen i att "jag körde omkull på ett eget misstag...."??

Stiggy kan säkert med lite hjälp av framförvarande förares "misstag" lyckas knipa en topp tio placering. Men därmed inte sagt att han är bland de tio bästa förarna, nu ligger han på plats 20. Det finns många förare som har sämre materiel som kommer i mål före Stiggy men "betydligt färre" som har bättre materiel kommer efter. Det är väl inte någon som har hävdat att Stiggy skulle ha bortförklarat omkullkörningen? De bortförklaringarna kom ju från annat håll. Jag tycker givetvis inte att man är kass så länge man inte står på pallen, men Stiggy är tyvärr inte bättre än vad han har visat. Det är för mycket om och men bakom hans varvtider från såväl honom själv som från andra.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Den svenska (mestadels småländska i detta fallet) avundsjukan visar sitt tradiga tryne igen. *buhuu*

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Goodstuff skrev:
Den svenska (mestadels småländska i detta fallet) avundsjukan visar sitt tradiga tryne igen. *buhuu*

Man blir aldrig profet i sit eget land(-skap) och är det något som uppenbarligen gör ont så är det dels att Stiggy är lite kaxig emellanåt och dels att hans pappa har pengar.

Som jag ser det har han anledning att kaxa sig lite och att/om hans farsa har pengar så är det väl roligt för dom??? Inte alla får chansen men att några får den är ju bara bra.

Last edited:

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Det där gnället om att "Stiggy är bara med för att hans pappa köpt dit honom" är så j-vla svenskt så det finns inte! Det är ju bara att gratta om det nu är så. Om han nu saknar talang är det isåfall hyfsat flyt att prestera åktider bland de 10-15 bästa i världen på 250-hojar.

Klart som fan att han hör hemma i 250-VM, (annars hade han inte fått starta pga kvalgränsen vid varje race), sen att han aldrig kommer att stå som slutsegrare i GP-serien är väl en annan sak.
Hade jag suttit som pensionär och kunnat tänka tillbaka på topp-10-placeringar i världens tuffaste 250-startfält hade jag varit helnöjd.

Sen är det en sak att han ska visa mer kapacitet än i de två inledande tävlingarna, men jag tycker att hans körning (förutom starten) fram till vurpa i Jerez var ett bra besked.

braxter

stekare
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
no one
stiggy

klart han skall va stolt och köra vidare i Gp och naturligtvis skall
njuta av varje sekund att han får va med i Gp och köra Kenny Roberts ranch m.m och det här snacket här på forumet e inget annat än att vi som betalar för att ha kanalen Eurosport , visst fan har vi rätt och tycka till om tex killarna i Gp, speciellt en svensk som e med. Nu går det inte så bra för vår stiggy och det har det aldrig gjort och naturligtvis får vi alla tycka och skriva om Stiggys framgång resp. motgångar och sorry Stiggy hade du varit bra så hade vi inte slösat en massa tid på att skriva en massa dynga om dina bortförklaringar om fel på chassit, motorn, dääck.och nu sist på bromsningen... suck stackars dig...
Nä Stiggy, ge oss mer fritid och börja åk som en karl och prestera resultat så vi slipper skriva massa bullshit..
bracckkan

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Killen har åkt på bra material 3 race och ni sågar honom redan, pinsamt. Poggialli måste jag säga imponerar stort, att ta steget från 125 och vara så snabb på 250 är mäkta imponerande.
Det finns ett par förare i toppen som slåss nu också, som inte räcker hela vägen, nämligen Porto och Rolfo, Stiggy åkte fortare än dem när de alla tre åkte på sämre material, nu är porto och rolfo inte några superförare alá poggialli, rossi, kato, men de är riktigt bra förare som definitivt kör skiten ur det mesta i de andra serierna runt om i världen. Vill man köra hoj mot de bästa kör man i vm, kvalar man in inom 107% regeln och dessutom hela tiden slåss om poäng har man också i vm att göra.
Vad gäller att hans farsa köpt in honom i VM, så visst, hans farsa och en massa företag har tyckt det värt att satsa på honom, ett skit-team tyckte han var så bra att han fick betalt för att åka deras fallfärdiga 500'a-moppe..
Stiggy har definitivt i VM att göra och han visar förbättringar hela tiden, men han måste nog som sagt slå sig in på samma sätt som i jerez bland topp-10 för att få vara kvar. Det återstår att se, teamet verkar iaf vara nöjd med hans insats än så länge..

Banco

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
Nu har jag tagit mitt förnuft till fånga och jag skäms verkligen:gråta Jag har ju inte ens gett honom en chans, och alla elakheter jag sa om att han inte är en av de tio bästa beror ju bara på ren avundsjuka från min sida :gråta Säg mig, var köper jag den där #16 kepsen som jag så trånande avundsjukt gjorde narr av tidigare :gråta

Go get em Stiggy :kär

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Banco skrev:
Stiggy kan säkert med lite hjälp av framförvarande förares "misstag" lyckas knipa en topp tio placering. Men därmed inte sagt att han är bland de tio bästa förarna, nu ligger han på plats 20.

Så om förare framför stiggy vurpar är de inte klappkassa då eller?
Eller gäller bara kassheten stiggy om han står på huvudet?

Banco

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
oFFkeFF skrev:
Så om förare framför stiggy vurpar är de inte klappkassa då eller?
Eller gäller bara kassheten stiggy om han står på huvudet?

Det verkar som om du tar dina argument från luften. Vad har du fått det där med klappkass ifrån? Jag har inte sagt att Stiggy eller någon annan förare skulle vara kass pga att de klotar eller av någon annan anledning heller. Om du vill kommentera mina inlägg så kan du väl åtminstone bemöda dig att förstå dess innebörd.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Banco skrev:
Det verkar som om du tar dina argument från luften. Vad har du fått det där med klappkass ifrån? Jag har inte sagt att Stiggy eller någon annan förare skulle vara kass pga att de klotar eller av någon annan anledning heller. Om du vill kommentera mina inlägg så kan du väl åtminstone bemöda dig att förstå dess innebörd.

Inte enbart riktat mot dig, utan det satsumas och braxter även skrivit. Finns en viss ton i de inläggen som säger att stiggy suger och är en gnällspik osv. D.v.s om man läser hela tråden.
Era/deras argument baseras på 3 st inledande race i gp-vm och statistik från 3 säsonger i halvdana privat-team, men få tittar bakåt på vad Stiggy fixade i EM och vilka förare han då var snabbare än.
Jag höjer inte stiggy till skyarna som världsmästarmaterial, men å andra sidan sågar jag honom inte jäms med fotknölarna.
Rena fakta, killen är nordens absolut snabbaste förare, oavsett om han är otrevlig i depån, har näsan i vädret eller fått pengar av pappa, sen att nordens snabbaste förare tråkigt nog inte är räcker fram till absoluta toppen direkt han får en bra maskin är ju tråkigt

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping