Stigefelt!!!

satsumas

en frukt om dagen...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fireblade
oFFkeFF skrev:
Så om förare framför stiggy vurpar är de inte klappkassa då eller?
Eller gäller bara kassheten stiggy om han står på huvudet?

Nu får du väl tröttna med ditt eviga tjat om klappkass :rolleyes:

Ingen har påstått att han är klappkass, MEN att han är överskattad. Han har hittills i sin karriär lyckats med två 8:e-platser i 250-VM, en -98 och en -00. Just nu ligger han på en 20:e plats i tabellen. Hans inhopp i BMW boxer cup förra året resulterade bara att han fick smisk av en hel del europeiska motorjournalister och gamla rr-förare som klivit av. (visst Randy Mamola är fortfarande grym).
Om jag inte minns fel sa Stiggy redan under säsongen med Sabre att han hellre ville köra 250 och fajtas om pallplatserna än vara en medelmåtta i 500-klassen...
Nu när han har bra materiel (inte det bästa, men bland de bättre), kan jag inte annat än konstatera att han fortfarande är en medelmåtta (VM-mått mätt) fast i 250-klassen
Jag tror att det måste till ett mirakel för att se Stiggy på podiet i år, tyvärr.

satsumas

en frukt om dagen...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fireblade
oFFkeFF skrev:
Inte enbart riktat mot dig, utan det satsumas och braxter även skrivit. Finns en viss ton i de inläggen som säger att stiggy suger och är en gnällspik osv. D.v.s om man läser hela tråden.
Era/deras argument baseras på 3 st inledande race i gp-vm och statistik från 3 säsonger i halvdana privat-team, men få tittar bakåt på vad Stiggy fixade i EM och vilka förare han då var snabbare än.
Jag höjer inte stiggy till skyarna som världsmästarmaterial, men å andra sidan sågar jag honom inte jäms med fotknölarna.
Rena fakta, killen är nordens absolut snabbaste förare, oavsett om han är otrevlig i depån, har näsan i vädret eller fått pengar av pappa, sen att nordens snabbaste förare tråkigt nog inte är räcker fram till absoluta toppen direkt han får en bra maskin är ju tråkigt

Det är väldigt långt tillbaka i tiden, det enda det tyder på är de andra förarna har utvecklats mer än Stigefelt, eftersom de kör ifrån honom idag.
Men du kan ju gotta dig åt gamla minnen

Katja P tog en 6:e-plats totalt i superstock-EM -00, inte bölar hon idag för att det går dåligt och att hennes team/båge är långt ifrån konkurrenskraftigt.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Pallplatser ska det nog till mirakel för att fixa, om folk överskattar honom eller han överskattar sig själv kan ju diskuteras. Just det att han sagt att han hellre fightas om pallplatser i 250 än kör sabre har jag inte hört förut, men man måste ju få tro på sig själv. Särskilt när han ser förare på pallen som han kört jämnt med tidigare. Sen är det ju givetvis så att han kanske inte utvecklats lika mycket som dem, eller inte kan göra det, men det återstår att se. Jag tyckte han gjorde bra ifrån sig i söndags fram till vurpan, tyckte han gjorde relativt bra ifrån sig även de två första racen, även om man givetvis hoppats att det skulle gått lite fortare för honom. Han är ingen nationalhjälte för det han gör, men nog fanken hoppas man att han håller sig kvar i VM, då de kontakter han knyter förhoppningsvis kan öppna vägen för andra hopp vi har till VM..

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
satsumas skrev:
Det är väldigt långt tillbaka i tiden, det enda det tyder på är de andra förarna har utvecklats mer än Stigefelt, eftersom de kör ifrån honom idag.
Men du kan ju gotta dig åt gamla minnen

Katja P tog en 6:e-plats totalt i superstock-EM -00, inte bölar hon idag för att det går dåligt och att hennes team/båge är långt ifrån konkurrenskraftigt.

Det säger mer om kvaliteten på superstock-em :rolleyes:
Givetvis har de andra förarna utvecklats mer i 250 än johan, de har kört de två åren han var borta.. Det är därför jag undrar varför så många kräver superresultat av honom direkt?
Första gången på aprilia, första gångerna i nytt team osv, sen att West finner sig mer hemma direkt är ju bara att gratulera West till, mer än att såga stiggy.. Men säger det igen, kör stiggy och hamnar runt 14-17-plats resten av säsongen lär han få åka hem, nu tror jag att han kan slåss om plats 8-12 de flesta av racen som är kvar, men det kan man ju få äta upp.. :skrämd :D

braxter

stekare
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
no one
stiggy

jag säger bara till oFFkeFF alla har rätt och tycka till om alla och jag tycker inte att stiggy suger direkt men jag blir ju inte speciellt impad heller. det e ju faktisk han själv som sätter upp förväntningar ,genom att gå ut i media och säga nu har jag det bästa materialet nu kommer det hända grejer. och vad händer jo, 3 rejs och han ligger typ sämre än någonsin totalt i gp.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Ehh, ligger sämre än någonsin totalt i GP? Vet inte någon säsong där han öppnat så bra(dåligt) som i år.

braxter

stekare
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
no one
stiggy

eh jasså du tycker att det går bra för honom, efter tre rejs så ligger han på 20:e plats hans team kompis west ligger på nionde plats och båda har nollat ett rejs. Jag tycker inte att det går speciellt bra för vår kära STIGGY.

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
Chris Ash skrev:
Jävla stiggy! Sticka iväg och köra VM fast han är svensk!Sen vinner han inte heller! Kör Veidec eller nåt annan lingonserie!

Ha ha - Klockrent! Bo Mundebo (för de som minns honom) sade en gång att Sverige är det enda land i världen där avundsjukan är starkare än sexdriften.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Re: stiggy

braxter skrev:
eh jasså du tycker att det går bra för honom, efter tre rejs så ligger han på 20:e plats hans team kompis west ligger på nionde plats och båda har nollat ett rejs. Jag tycker inte att det går speciellt bra för vår kära STIGGY.

Hur många race är det kvar den här säsongen?
Jag är rätt säker på att West kommer sluta före stiggy i tabellen, men också rätt säker på att han kommer klättre från 20'e platsen i tabellen..

braxter

stekare
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
no one
stiggy

till oFFkeFF du har helt rätt, klart stiggy kommer o klättra i tabellen, absolut.men jag e inte säker åt vilket håll... har han tur så hamnar han runt 12-15 plats men verkligheten blir nog att han hamnar runt 18-20 plats om teamet vill ha honom kvar!!!! JAg har en teori att det e helt enkelt för mycket pulver i Aprilian och det e för mycket för en kille som har mer tillgång till pengar än stora bollar.

om jag inte minns fel: När stiggy åkte 500cc så åkte han 1 sek fortare än bästa 125cc hhm på nåt kval, hhm förstår ni vad jag menar, too much horsepower för stiggy.

brakkan

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Lägger ner den här diskussionen för egen del, tycker man kan låta mer än de tre första racen på säsongen vara avgörande för hur bra/dåligt det går.
De som tycker att stiggy har för mycket pengar får väl själva tjata till sig pengar och hoppas på plats i vm istället för att gnälla på dem som fixat det..

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning