Stiggy till arbetsförmedlignen?

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
Chris Ash skrev:
Jag kan faktiskt inte komma ihåg att någon här höjt Stigefelt till skyarna. Han är bland världens 10-15 bästa 250-förare och det är vad vi sagt också.

Kan fortfarande inte förstå hur du kan placera stigefelt som en av världens 10-15 bästa 250 förare. Men redogör gärna för vilka 5 till 10 förare som hamnade före stigefelt totalt som egentligen är sämre och inte förtjänar sin placering. Sen kan man betänka att det finns bättre 250 förare än de som kör permanent i cirkusen. Japanska wild cards som Aoyama och Takahashi som enbart gjorde två starter förra året och placerade sig bättre än tex Stigefelt får vara ett talande exempel på detta.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Jag kan faktiskt inte komma ihåg att någon här höjt Stigefelt till skyarna. Han är bland världens 10-15 bästa 250-förare och det är vad vi sagt också.
Nej, nu friserar du verkligheten igen. Verkligheten är att han är bland världens 20-25 bästa moppeförare:

2003: 20:e plats
2002: -
2001: 22:a plats (500cc)
2000: 17:e plats
1999: 27:e plats
1998: 21:a plats

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
valmers skrev:
Nej, nu friserar du verkligheten igen. Verkligheten är att han är bland världens 20-25 bästa moppeförare:

2003: 20:e plats
2002: -
2001: 22:a plats (500cc)
2000: 17:e plats
1999: 27:e plats
1998: 21:a plats

Stiggy är iaf snabbare än både dig och mig, dessutom kör han VM, något som är få Svenskar förunnat.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
Stiggy är iaf snabbare än både dig och mig, dessutom kör han VM, något som är få Svenskar förunnat.
Vilken merit :rolleyes: Stiggy är bra, men han är inte bättre än ovanstående fakta.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Banco skrev:
Kan fortfarande inte förstå hur du kan placera stigefelt som en av världens 10-15 bästa 250 förare. Men redogör gärna för vilka 5 till 10 förare som hamnade före stigefelt totalt som egentligen är sämre och inte förtjänar sin placering. Sen kan man betänka att det finns bättre 250 förare än de som kör permanent i cirkusen. Japanska wild cards som Aoyama och Takahashi som enbart gjorde två starter förra året och placerade sig bättre än tex Stigefelt får vara ett talande exempel på detta.

Förare som stiggy bör kunna köra ifrån..

Debon,faubel, olive, nigon, bataille, baldolini.
För de som tvivlar på hans kapacitet när det stämmer, kan ju titta på kvalet från argentina 1998.. Ett race han för övrigt kom 7'a i..

Bifogat

• 113617.jpg
    113617.jpg
    55.4 KB · Visningar: 62

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
Vilken merit :rolleyes: Stiggy är bra, men han är inte bättre än ovanstående fakta.

Det ska bli intressant och se vad du säger om Wirdheim inte vinner f1-vm från sin testförarstol..

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
oFFkeFF skrev:
Det ska bli intressant och se vad du säger om Wirdheim inte vinner f1-vm från sin testförarstol..
Menar du att Stiggy är testförare alltså? Fattar inte parallellen.
oFFkeFF skrev:
Förare som stiggy bör kunna köra ifrån..

Debon,faubel, olive, nigon, bataille, baldolini.
För de som tvivlar på hans kapacitet när det stämmer, kan ju titta på kvalet från argentina 1998.. Ett race han för övrigt kom 7'a i..
Men herre gud, 1998? Det är ju sex år sedan! Ett (1) rejs!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:

Ja, det kommer väl ta dig 6 år att förstå att man inte VM på privatcyklar..
Eller från testförarstolar..

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:

Jag tror inte att Stigefelt tillhör femton av de just nu snabbaste 250-förarna. Men oFFkeFF´s exempel visar tydligt att om han hade fått samma uppbackning och förutsättningar som många av hans dåvarande konkurrenter så hade även han uträttat stordåd. Det tror jag faktiskt.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Det är väl solklart egentligen? När Stiggy tar sig i mål blir han bland de 10-15 bästa. Det är inte speciellt dåligt. Sen hade han en del strul ifjol men det hade West också.

Aoyama och Takihashi kör på oerhört konkurrenskraftigt material och kan Suzuka som sin egen ficka. Släng ut dem i hela cirkusen och de hade hamnat betydligt längre ner i kön.

Precis som om Izutsu var en bättre förare än Bayliss och Edwards.....

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
De verkar inte helt vilsna på motegi heller då Aoyama slutade 5 och Takahashi 4. Det är rena spekulationer från min sida men jag skulle inte bli förvånad om dessa förare skulle placera sig mycket bra totalt sett i 250 VM. Men att påstå det utan stödjande argument vore lika dumdristigt som att placera Stigefelt bland världens 10-15 främsta 250 förare. Lägger ner detta nu, men det är alltid roligt att ventilera åsikter fram och tillbaka :)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Banco skrev:
De verkar inte helt vilsna på motegi heller då Aoyama slutade 5 och Takahashi 4. Det är rena spekulationer från min sida men jag skulle inte bli förvånad om dessa förare skulle placera sig mycket bra totalt sett i 250 VM. Men att påstå det utan stödjande argument vore lika dumdristigt som att placera Stigefelt bland världens 10-15 främsta 250 förare. Lägger ner detta nu, men det är alltid roligt att ventilera åsikter fram och tillbaka :)

Jo, de lär placera sig rätt jäkla bra, särskilt med tanke på att aoyama ska åka honda fabrikscykel som jag förstått det.
Han har dock helt klart kaliber för det.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
oFFkeFF skrev:
Ja, det kommer väl ta dig 6 år att förstå att man inte VM på privatcyklar..
Eller från testförarstolar..
Vem har krävt att Stiggy (eller Wirdheim) ska vinna VM? Inte jag iallafall. Jag vill endast lyfta fram placeringsfakta. Stiggy är bra (för hundrade gången), men resultaten är svåra att bortse ifrån.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Banco skrev:
Om det inte vore för inkompententa mekaniker och språkbarriärer för stora att besegra i Abruzzo teamet så hade det givetvis gått bättre för Stigefelt. Ser med spänning fram emot de kommande framgångarna nu när han slipper klåparna i Abruzzo :rolleyes:

Varför kan det inte bara vara slut på ursäkter och inse att Stiggy faktiskt inte är bättre än resultaten han presterar?

Jag hoppas på att Stiggy kan få en nytändning...

... och jag håller inte med om det första heller:
Om man ska jobba åt ett italienskt stall och kommunikationen
med mekanikerna och andra i stallet är A och O för framgång
då är det intensivkurs i italienska som gäller. Allt snack om
språkbarriärer är oprofessionellt. :7peta

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
Saxat från Aprilia Germanys hemsida:

".....and hopefully it will now be possible to keep the same rider pairing for more than one year. "

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
hajen5 skrev:
Saxat från Aprilia Germanys hemsida:

".....and hopefully it will now be possible to keep the same rider pairing for more than one year. "
Läs "om våra förare skramlar ihop lika mycket pengar, eller mer, till nästa år, kan vi eventuellt tänka oss att behålla dem".

Gard

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Hoj
Ehh...
Det virket som Stiggy var overrasket over at han fikk tilbakemeldinger fra data-loggingen. Hvis teamet i fjor ikke gav meldinger fra loggningen, er det sabotasje. På dette nivået, er man sjansløs uten god feedback fra loggningen.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
gthyni skrev:
Jag hoppas på att Stiggy kan få en nytändning...

... och jag håller inte med om det första heller:
Om man ska jobba åt ett italienskt stall och kommunikationen
med mekanikerna och andra i stallet är A och O för framgång
då är det intensivkurs i italienska som gäller. Allt snack om
språkbarriärer är oprofessionellt. :7peta

Tror inte det var någon direkt "språkbarriär" precis... Har själv pratat lite på Assen i fjor med sex st som jobbade åt Johan och även om dom var italienare så hade dom inga problem med engelskan!

Har däremot hört att Johan ville ha vissa inställningar på sin hoj som teknikerna nekade honnom att testa!? Visserligen hade dom mycket erfarenhet från andra förares inställningar men Johan hade säkert behövt testa ut mer för att lära sig hojen och vissa inställningar hade kanske passat hans körstil bättre än dom som teamet ville att han skulle köra på!

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
Vi kan väl "betta" lite om vilken placering det blir för Johan på första tävlingen!

Jag satsar 1 spänn på att han tar 13:e plats efter strul med bromsarna!

JB

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...