Stiggy till arbetsförmedlignen?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Axxexs skrev:
Tror inte det var någon direkt "språkbarriär" precis... Har själv pratat lite på Assen i fjor med sex st som jobbade åt Johan och även om dom var italienare så hade dom inga problem med engelskan!

Har däremot hört att Johan ville ha vissa inställningar på sin hoj som teknikerna nekade honnom att testa!? Visserligen hade dom mycket erfarenhet från andra förares inställningar men Johan hade säkert behövt testa ut mer för att lära sig hojen och vissa inställningar hade kanske passat hans körstil bättre än dom som teamet ville att han skulle köra på!

Som jag förstått det är det ett alltför vanligt problem inom GP-racing. Alex Barros och Little John hade samma problem med Erv Kanemoto som hade sina egna ideer och vägrade lyssna på deras önskemål, "detta funkade för Gardner så då funkar det för er med". Visst kan en förare vara ute och cykla helt ibland med sina ideer men som Jerry Burgess sade så hade både Doohan och Rossi ideer som han och mekarna visste skulle bli pannkaka, trots det så lät de dem prova det. Detta gör ju att föraren känner att han är med och påverkar samt verkligen kan testa vad han känner för och därför få en bättre uppfattning om hojen.
 
Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

Top