Stockholm -Hojkörning,långrunda sön 13 juli

gpf

slav
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ktm660smc
benkar skrev:
Vad jag syftar på... den är KROKIG, den är KUPERAD, den är VÄLDIGT SMAL, relativt LÅNG, perfekt för MOTARDER (tror jag....), beläggningen är SLÄT, och vägen helt enkelt UNDERBAR i mina ögon, men en del andra med "stora hojar" bara HATAR den.... och det gäller att hålla tungan rätt i munnen när man ska baxa runt ångloks-VTRn där....

Låter precis som en väg jag och lucky9 drog i fredags, väntar med spänning på morgondagen.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
RoLLER skrev:
Åhfyf*n va jobbit' det låter :eek: Är det OK om jag leder Rettan där? :4skrika

Behövs inte ledas några hojar.... Låter nog värre än vad jag skrev.... Om man på den vägen (och även andra smala/krokiga vägar) kör "i sitt eget tempo", skit i hojen framför, helst ett litet snäpp långsammare än vad man tycker är ok, lyfter på huvudet i kurvorna och tittar dit man vill, ser till att hitta bra spårval (dvs långt till höger innan backkrön, utnyttja hela vägens bredd vid bra sikt osv) så upptäcker man/du att många kurvor öppnar upp precis när man tror man måste bromsa, hitta ett för dig skönt/harmoniskt tempo, njut av kurvorna och känslan av att "mjukt dra" hojen ut ur kurvorna! (Hmm, ja just det, du kör ju inte twin... :D men ska nog gå med en R1 oxå... ;) ) så kommer du älska vägen!

/B

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
RoLLER skrev:

Blire liiiiite avskräckt av tempot :eek:

Kom o testa tempot! Om det är för snabbt så kan man backa av och e v avbryta. Jag åker för att testa och om jag inte känner att det passar min körning/erfarenhet etc så kommer jag backa ur. Det kan bli hur bra som helst men det skadar inte att vara lite icke o-smart.

/Håkan

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
håkanolsson skrev:
Kom o testa tempot! Om det är för snabbt så kan man backa av och e v avbryta. Jag åker för att testa och om jag inte känner att det passar min körning/erfarenhet etc så kommer jag backa ur. Det kan bli hur bra som helst men det skadar inte att vara lite icke o-smart.

/Håkan

Alla kör vi i olika tempo, och som jag alltid skriver:

-"OBS!! Grupper i gruppen... Om vi blir många så kommer det av naturliga skäl bli ruggig gummisnoddseffekt, alla kan inte köra på ett led... och ska alla gasa ifatt blir det ett ruggigt tempo längre bak, bättre låta det bli grupper i gruppen, med ett vettigt tempo, släppa till hojen framför hellre än tokgasa ifatt, så kan alla köra i ett tempo som passar den/dom, (brukar vara en blandning av såväl hojar och erfarenhet) vi samlar ju ändå ihop oss vid korsningar där vi aviker från färdriktningen!"

Dvs, min tanke med att hålla i turer är inte att alla ska köra i ett pärlband efter varandra, utan att jag kör först, läser kartan, och svänger rätt vid korsningarna, och försöker se till att alla är med. Vid kortare rundor fungerar det även med väldigt långsamma hojar i sällskapet, men blir lite bökigt vid långrundor, men tror inte det är någon som skrikit "jag hänger med" som faller under det begreppet...

/B

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
benkar skrev:
Behövs inte ledas några hojar.... Låter nog värre än vad jag skrev.... Om man på den vägen (och även andra smala/krokiga vägar) kör "i sitt eget tempo", skit i hojen framför, helst ett litet snäpp långsammare än vad man tycker är ok, lyfter på huvudet i kurvorna och tittar dit man vill, ser till att hitta bra spårval (dvs långt till höger innan backkrön, utnyttja hela vägens bredd vid bra sikt osv) så upptäcker man/du att många kurvor öppnar upp precis när man tror man måste bromsa, hitta ett för dig skönt/harmoniskt tempo, njut av kurvorna och känslan av att "mjukt dra" hojen ut ur kurvorna! (Hmm, ja just det, du kör ju inte twin... :D men ska nog gå med en R1 oxå... ;) ) så kommer du älska vägen!
/B
Ok, det är noterat :) Jag hänger med så får vi se vart det bär hän :tummenupp

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
håkanolsson skrev:

/Håkan

Japps.... vi kör på det. Jag hänger som sagt med och testar. :tummenupp

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gpf skrev:
Låter precis som en väg jag och lucky9 drog i fredags, väntar med spänning på morgondagen.

Finns inte många vägar som den, så det är antagligen samma, då var ni rätt långt norrut!? Tror det är på den vägen som VTRns avgassystem, till höger under motorn, skrapar i backen :skrämd

/B

Bifogat

• vtr2.jpg
    vtr2.jpg
    68.9 KB · Visningar: 184

gpf

slav
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ktm660smc
benkar skrev:
Finns inte många vägar som den, så det är antagligen samma, då var ni rätt långt norrut!? Tror det är på den vägen som VTRns avgassystem, till höger under motorn, skrapar i backen :skrämd

/B

Nejdå, inte alls långt norrut, litet snäpp söder om riala.

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
benkar skrev:

/B
:skrämd Det där låter bekant!
Daytona hade samma problem i början men de ändrade på kollektorröret. Många som gått omkull pga det har jag hört.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gpf skrev:
Nejdå, inte alls långt norrut, litet snäpp söder om riala.

OK, då vet jag vilken du menar, man åker en bit söderut från Riala, och sä västerut mot Brottby, den är lite för krokig för min smak, tycker bättre om den som ganska precis vid Riala går västerut mot Brottby!

Så... vägen jag babblar om, har du antagligen inte kört, då har jag kanske en liten chans hålla undan... ;)

Näpp, dags sova, så man är lite pigg imorgon!

/B

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sweedo skrev:
:skrämd Det där låter bekant!
Daytona hade samma problem i början men de ändrade på kollektorröret. Många som gått omkull pga det har jag hört.

Tröstar mig med att jag hade skjuts när det skrapade i sist, men har det inte imorgon.... Funderar på hur jag ska komma runt problemet, tror det bitvis är löst med WP-fjädrar i gaffeln!

/B

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Benkar:
Den där berg och dalbanan låter snaskig,
Du har inte lust o berätta hur man hittar till den? ;)
Jag jobbar ju imorrn så jag missar rundan tyvärr.
Vad sägs om en favorit i repris nästa lördag el söndag annars?

Swiiido:

Vad felas? :(
Just ja, du skrev ju att du inte skulle ta det idag men men...

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
benkar skrev:
Alla kör vi i olika tempo, och som jag alltid skriver:

-"OBS!! Grupper i gruppen... Om vi blir många så kommer det av naturliga skäl bli ruggig gummisnoddseffekt, alla kan inte köra på ett led... och ska alla gasa ifatt blir det ett ruggigt tempo längre bak, bättre låta det bli grupper i gruppen, med ett vettigt tempo, släppa till hojen framför hellre än tokgasa ifatt, så kan alla köra i ett tempo som passar den/dom, (brukar vara en blandning av såväl hojar och erfarenhet) vi samlar ju ändå ihop oss vid korsningar där vi aviker från färdriktningen!"

Dvs, min tanke med att hålla i turer är inte att alla ska köra i ett pärlband efter varandra, utan att jag kör först, läser kartan, och svänger rätt vid korsningarna, och försöker se till att alla är med. Vid kortare rundor fungerar det även med väldigt långsamma hojar i sällskapet, men blir lite bökigt vid långrundor, men tror inte det är någon som skrikit "jag hänger med" som faller under det begreppet...

/B

Verkar mycket bra.

gpf

slav
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ktm660smc
Originally posted by benkar
OK, då vet jag vilken du menar, man åker en bit söderut från Riala, och sä västerut mot Brottby, den är lite för krokig för min smak, tycker bättre om den som ganska precis vid Riala går västerut mot Brottby!

Jepp, just den! Den första är lite mer "motard-väg" men jag kan tänka mig att den andra är riktigt go på sporthoj.

Originally posted by benkar Så... vägen jag babblar om, har du antagligen inte kört, då har jag kanske en liten chans hålla undan... ;)

we'll see :D

Stockel

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
CBR954
1. benkar
2. gpf (svart högljudd ktm-motard)
3. Soppatorsken
4. Fredda66
6. RoLLER (om jag får ligga BAKOM gpf)
7. Stockel

Count me in!

redbird

knäskrap, vad är det?
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
röd blackbird xxx
dator haveri

fick igång denna dator nu (haft haveri)

så vi får synas nästa gång /eg

annars så skulle det ha varit en bra och lite svalare tur på Sättra vägen ,nu när solen är nästan borta...

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Men Benkar, varför ska du alltid vara så förbannat morgonpigg?. En söndag som denna sover man ju ut tittar på Englands GP och sen åker man en sväng!. :(

Van Zan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Liten röd sak
Stockel skrev:
1. benkar
2. gpf (svart högljudd ktm-motard)
3. Soppatorsken
4. Fredda66
6. RoLLER (om jag får ligga BAKOM gpf)
7. Stockel

Count me in!

Ha're så kul då'rå :gråta Själv åker jag 4hjuling norrut för en vecka.
Benkar! Du får lotsa mig runt den där slingan när jag är tillbaka ..snällasnälla.. :bow

Ha det så bra allihop o RoLLER. Inga skrapmärken på den där toksnygga R1:an :mattias

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Najs!!

Fy fan det var nice idag, bra tempo och trevligt folk (som alltid)

Credz till dig Benkar för underbara vägval, snart börjar man nästan hitta lite där uppe själv :-D
Skall se om jag orkar ordna bilderna och skicka upp ikväll, sitter bara på modem här på landstället och det tar ju som vi vet ett tag att ladda saker i 3,3kb i sekunden.

//Fredda :squid

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...