Stockholms åka tråden!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
TinaTjejen skrev:
2308053 Du är ju så pryd och jag är inte speciellt blyg av mig så då får du allt ta i ordentligt :D
Äh.. jag tar dig lätt... jag är ju expert på rejsing.... :rolleyes:

Inte bra för min image att du säger att jag är pryd :gnissla

Nej det gör du inte, jo på bana kanske. Men vi kan göra upp på Bogan, vinner jag så blir det hångel i förstapris :rofl

Såja, nu måste det väl vara färdigsnackat om min prydhet :va

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Jepp, nu har jag flyttat till STHLM och köpt ny hoj. Nu är frågan, när skall vi ut och åka? Skall till Sviestad på bankörning på lördag. Någon som skall dit?

Last edited:

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Ett par bilder från Katana org och Blåskäggs kvällstur till Dalarö :)

Edit: Tack Nursey för tipsen om hur man laddar upp bilder.

Bifogat

• ATT217907.jpg
    ATT217907.jpg
    51.2 KB · Visningar: 69
  • ATT217908.jpg
    ATT217908.jpg
    51.7 KB · Visningar: 53
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kapten Blåskägg skrev:
2310413 Ett par bilder från Katana org och Blåskäggs kvällstur till Dalarö :)

Härligt att se ett riktigt järn! Katana: A true blast from the past!! :banana
/J

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Kapten Blåskägg skrev:
2310413 Ett par bilder från Katana org och Blåskäggs kvällstur till Dalarö :)

Din jävel... :fatta! Dalarö som är så fint och god glass har dom med..*muttrar* Jävla skitjobb....

Å en Katana åsså...det var ju den optimala drömhojen när det begav sig :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kapten Blåskägg skrev:
2310468 Ja, och ljudet har han fan fått till också....låter underbart :tummenupp

Ja det är sång i de gamla GSX 1100-spisarna! Det enda jag möjligtvis än idag kan tycka låter råare var när de förr toktrimmade de äldre tvåventilarna, Kawa Z1000 och Suzuki GS1000. Gud vad rått de lät på tomgång med fyrkantiga kamlober, bigbore-kit och stenhårda ventilfjädrar, rupetti-ruppetti!!!

Jag minns fortfarande doften av att i mitten av 80-talet som 18-åring ligga bakom de hårda Katana-pojkarna med 170 hästarstrim och trattförsedd RS-brygga , doften av bränd Castrol RS, het metall, -98 oktan, lukten av bränt gummi under otaliga roll-on burnisar, vevhusrök från slang i coca-colaburk.

En Katana med rensad Vance&Haynes-megafon var det som gällde förr. Då ,liksom nu 20 år senare, var det samling onsdagar vid donken Svea. Jag hade min apflelgrüna tvåtakts Kawa H2 med "Evergreen" på tanken. Portad med 833-cyllar, 3 Mikuni 38:eek:r, hemräknade/svetsade kammare, najade budweiser ölburkar som ljuddämpare efter stingerrören. En av tjejerna som då stod i kassan på Donken står fortfarande kvar! ;) En yngre upplaga av den mc-tokige Peter (?) stod då, liksom nu, där varje onsdag för att prata med sina idoler, oss mc-grabbar och -tjejer.

Vid 22- tiden lättade alla hojarna från Donken Svea till Wennergren-Center. Där samlades alla vassa hojar och bilar (på den tiden åkte alla rakt fram). Professorn med buggyn med corvair-sexa, Asconan med Garett-lastbilsturbon, Honda 750:n med turbon, bakhjulsfantomerna Lonny Blomberg och Furstenhoff. "Make my day"-Katanan med stumstag och slicks. Sedan for alla ut till Kymlingelänken (Kistarakan) och drog. En snubbe som åkte en toktrimmad sleeper-Valiant och ibland en grå Renault4 och var polare med de flesta poliser vinkade iväg alla ekipage som ville dra. Han stängde av Kymlingelänken med samma värdsliga min som Karlsson på taket. Jeepfolket roade sig med att braka runt i skogen runtikring och fälla björkar. När polisen kom vart det återsamling vid Donken Svea för hojfolket.

En gång rullade Fursten ut en fullblown roadracehoj med slicks ur en vit van framför Mc Donalds (preskriberat?) och drog med på Sveavägen. När race-katanorna dundrade in på Sveavägen hölls högerfoten i megafonen ty vid Handels stod länstrafikgruppen och vinkade in hojar för bullerkontroll. Alla hårda pojkars högerstövlar var svarta av sot (lika macho som att idag ha skrapade knäpuckar).

För de som var nattmänniskor var det sedan bara att hänga på rejset ned till Kornhamnstorg via Sveavägstunneln/Tegelbacken för fortsatt färd till någon strand för nattbad i urartad, naken och dekandent stil. Sedan var det för min del hem till föräldrahemmat till oroliga föräldrar och förhör vid frukostbordet. :3freak

Att det gick att arrangera sådan samlingar för oss 60-talister på den tiden, utan internet och SH förstår jag inte. Men när alla var samlade så skingrades man inte så lätt. Alla insåg på ngt vis vilken sällsynthet det var att få ihop så mycket folk. Alla höll ihop till långt in på småtimmarna, Det kunde dröja länge till nästa gång tänkte man.... men nästa onsdag var det dags igen! :yoparty

/J

Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jörgen Karlsson skrev:
2310716 Ja det är sång i de gamla GSX 1100-spisarna! Det enda jag möjligtvis än idag kan tycka låter råare var när de förr toktrimmade de äldre tvåventilarna, Kawa Z1000 och Suzuki GS1000. Gud vad rått de lät på tomgång med fyrkantiga kamlober, bigbore-kit och stenhårda ventilfjädrar, rupetti-ruppetti!!!

Jag minns fortfarande doften av att i mitten av 80-talet som 18-åring ligga bakom de hårda Katana-pojkarna med 170 hästarstrim och trattförsedd RS-brygga , doften av bränd Castrol RS, het metall, -98 oktan, lukten av bränt gummi under otaliga roll-on burnisar, vevhusrök från slang i coca-colaburk.

En Katana med rensad Vance&Haynes-megafon var det som gällde förr. Då ,liksom nu 20 år senare, var det samling onsdagar vid donken Svea. Jag hade min apflelgrüna tvåtakts Kawa H2 med "Evergreen" på tanken. Portad med 833-cyllar, 3 Mikuni 38:eek:r, hemräknade/svetsade kammare, najade budweiser ölburkar som ljuddämpare efter stingerrören. En av tjejerna som då stod i kassan på Donken står fortfarande kvar! ;) En yngre upplaga av den mc-tokige Peter (?) stod då, liksom nu, där varje onsdag för att prata med sina idoler, oss mc-grabbar och -tjejer.

Vid 22- tiden lättade alla hojarna från Donken Svea till Wennergren-Center. Där samlades alla vassa hojar och bilar (på den tiden åkte alla rakt fram). Professorn med buggyn med corvair-sexa, Asconan med Garett-lastbilsturbon, Honda 750:n med turbon, bakhjulsfantomerna Lonny Blomberg och Furstenhoff. "Make my day"-Katanan med stumstag och slicks. Sedan for alla ut till Kymlingelänken (Kistarakan) och drog. En snubbe som åkte en toktrimmad sleeper-Valiant och ibland en grå Renault4 och var polare med de flesta poliser vinkade iväg alla ekipage som ville dra. Han stängde av Kymlingelänken med samma värdsliga min som Karlsson på taket. Jeepfolket roade sig med att braka runt i skogen runtikring och fälla björkar. När polisen kom vart det återsamling vid Donken Svea för hojfolket.

En gång rullade Fursten ut en fullblown roadracehoj med slicks ur en vit van framför Mc Donalds (preskriberat?) och drog med på Sveavägen. När race-katanorna dundrade in på Sveavägen hölls högerfoten i megafonen ty vid Handels stod länstrafikgruppen och vinkade in hojar för bullerkontroll. Alla hårda pojkars högerstövlar var svarta av sot (lika macho som att idag ha skrapade knäpuckar).

För de som var nattmänniskor var det sedan bara att hänga på rejset ned till Kornhamnstorg via Sveavägstunneln/Tegelbacken för fortsatt färd till någon strand för nattbad i urartad, naken och dekandent stil. Sedan var det för min del hem till föräldrahemmat till oroliga föräldrar och förhör vid frukostbordet. :3freak

Att det gick att arrangera sådan samlingar för oss 60-talister på den tiden, utan internet och SH förstår jag inte. Men när alla var samlade så skingrades man inte så lätt. Alla insåg på ngt vis vilken sällsynthet det var att få ihop så mycket folk. Alla höll ihop till långt in på småtimmarna, Det kunde dröja länge till nästa gång tänkte man.... men nästa onsdag var det dags igen! :yoparty

/J

Jörgen..underbart!
Nakenbad onsdag anyone ;)?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Kapten Blåskägg skrev:
2310769 Skojaru eller :yoparty
Jag badar bara om Kapten bär badmössa med pejlkompass och leder simningen!!
Vi som är 60-talister och har kuvats under läroplan-90 har dessutom en gång lovat våra ömma mödrar att inte bada inom 1 timme efter att vi ätit ty då är risken stor att vi får kramp och dör! Så Kapten får hålla check på att ingen av oss 60-talister proppar i oss alltför mycket på Donken innan nattbadet! :fatta!

Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Jörgen Karlsson skrev:
2310783 Jag badar bara om Kapten bär badmössa med pejlkompass och leder simningen!!
Vi som är 60-talister och har kuvats under läroplan-90 har dessutom en gång lovat våra ömma mödrar att inte bada inom 1 timme efter att vi ätit ty då är risken stor att vi får kramp och dör! Så Kapten får hålla check på att ingen av oss 60-talister proppar i oss alltför mycket på Donken innan nattbadet! :fatta!

Klart vi ska bada :tummenupp

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Jörgen Karlsson skrev:
2310783 Jag badar bara om Kapten bär badmössa med pejlkompass och leder simningen!!

:rofl
Nej fan, inget bad efter maten :mattias
Iofs, en del kex här på SH har ju väl tilltagna flytkuddar inbyggda....undantag kanske kan beviljas dem :hihi

bikerwoman skrev:
2310786 Klart vi ska bada :tummenupp

Oj, där kom en till....blir ett j-a beviljande här, bäst att ha mössan på redan på Donken :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Kapten Blåskägg skrev:
2310791 :rofl
Nej fan, inget bad efter maten :mattias
Iofs, en del kex här på SH har ju väl tilltagna flytkuddar inbyggda....undantag kanske kan beviljas dem :hihi

Oj, där kom en till....blir ett j-a beviljande här, bäst att ha mössan på redan på Donken :)

Det låter tryggt! Jag ska ta på mig min gamla frigolitcykelhjälm från 80-talet kvällen ära, då torde jag flyta med huvudet upp!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
bikerwoman skrev:
2310786 Klart vi ska bada :tummenupp
Jaa!! Vad roligt! Förr dundrade vi ofta ut till KSSS Saltsjöbaden, ända ut på träpiren till holmen med megafonhojarna och väckte alla som då låg och knoppade i sina Maxi77:eek:r och Albin 25:eek:r vid gästbryggan. Men vi kanske ska idka revolution och tracka ngt nytt ställe!?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar