Stockholms åka tråden!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
bikerwoman skrev:
2321147 Nån som vill hänga på en sväng ut nu på eftermiddagen?

Sugen är jag defenitivt. Dock jobbar jag idag. Går det att vänta till 18:00 tiden. Eller har du drabbats av akut rullvred, så att du måste ut direkt?

F.Ö. hör jag åska just nu (Stinsen, Sollentuna). SMHIs prognos ser inte heller så lustig ut för e.m./kväll.

... men viljan finns :)

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Precis när jag hade bestämt mig för att sticka ut hörde jag också åskan :huvet faaan..
Ja, jag hade akut gasbehov!

Vi åker till landet i morgon så i morrn går inte!

Stockel

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
CBR954
Funderar på att ta en långrunda i Roslagen på söndag, är någon sugen? Blir väl det vanliga, sticka 11 och tillbaka 17 efter 30 mil i bra tempo.

Kommer eventuellt vara "trött" på söndag så jag kan inte bestämma något nu, bara kolla intresse.

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
MacRabbit skrev:
2321215 Lördag är jag mer sugen på, hoppas på någon vägkunnig ledning och annat gott sällskap :)

Jag är på!!! Pmar dig senare ikväll, är på jobbet nu.

Jag och tjejkompis ska ut och köra imorrn (lördag) men lite fler i sällskap hade inte varit fy skam :)

Någon som är sugen på att hänga på?Start vid 12 eller när det passar.

PMa gärna, kollar datorn igen vid 21-tiden ikväll.

MacRabbit skrev:
2321215 Lördag är jag mer sugen på, hoppas på någon vägkunnig ledning och annat gott sällskap :)

jag e på som sagt, skriver mer senare ikväll :)

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
Stockel skrev:
2321804 Funderar på att ta en långrunda i Roslagen på söndag, är någon sugen? Blir väl det vanliga, sticka 11 och tillbaka 17 efter 30 mil i bra tempo.

Kommer eventuellt vara "trött" på söndag så jag kan inte bestämma något nu, bara kolla intresse.

well beroende på min egen "trötthet" så, japp

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SMR -07
Stockel skrev:
2321804 Funderar på att ta en långrunda i Roslagen på söndag, är någon sugen? Blir väl det vanliga, sticka 11 och tillbaka 17 efter 30 mil i bra tempo.

Jag och en till är nog på på söndag :)

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
The_FacultyGirl skrev:
2321906
Jag och tjejkompis ska ut och köra imorrn (lördag) men lite fler i sällskap hade inte varit fy skam :)

Någon som är sugen på att hänga på?Start vid 12 eller när det passar.

PMa gärna, kollar datorn igen vid 21-tiden ikväll.

Ptja, fan jag klarar mig inte utan en dag o köra, hur ser planen ut? :)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Nursey skrev:
2321584 Jag tycker ni skall komma o gasa i Uppsala området..strålande solsken och vackert väder :) Kör förbi min salong o tuta så blir jag glad :)

Jag som ska klippa mig i helgen.. var har du salong då?? :)

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Lördag kl 12 Roslags-Näsby

Nu bestämmer jag lite:

Jag och min tjejkompis (som är singel) är pigga och glada töser som kör från shellmacken i Roslags-näsby eller vad det heter vid 12 imorgon OM inte ev regnmoln är alltför tunga (i form av regn).

Planeringen är rutten waxholm - åkersberga- rimbo - gottröra och gärna mer än så (om någon kan någon väg). För det är ända rutten jag hittar.

Lite sällskap hade varit mycket trevligt :)

Jag har sh-tröjan på så jag är lätt att hitta!

Så kom och möt upp oss så kör vi! :squid

Vi ses!

PMa gärna ändå om ni orkar så vet jag om vi har någon att vänta ;)

Last edited:

Miss.jessi

Clearwaterbiker Sweden Girls
Gick med
11 Dec 2005
Hoj
CRF 100F -07 och en Opel Astra sport combi -03
Kom igen nu killar o tjejer och ta en dag ledigt från allt städ o stök o njuta av det toppen fina vädret och kom med oss ut på en härlig tur! :tummenupp

Jag sitter bakpå TFG och det är lite trist att bara ha "en mc" med ut såhär.. MKT roligare om man är fler, och det är alltid roligt att träffa nytt folk...

PM.a som sagt TFG eller mig så vi vet Om och ev Hur många som vi ska vänta på. :7peta

Vi syns imorrn! :tummenupp

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Det var sjutton vad alla ska ut å åka i norrort hela tiden. (Alltid Donken Väsby)

Varför inte samlas på Donken i Älvsjö nån gång å ta en sväng på södersidan istället?

Södersidan är fin, och omväxling förnöjer. :)

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
War-psycho skrev:
2323035 Det var sjutton vad alla ska ut å åka i norrort hela tiden. (Alltid Donken Väsby)

Varför inte samlas på Donken i Älvsjö nån gång å ta en sväng på södersidan istället?

Södersidan är fin, och omväxling förnöjer. :)

finns en orsak, roslagen e fan mc-mekka.. åkt en hel del på båda sidor stan, men fan norrsidan i roslagen e helt exceptionell jämfört med södersidan när det gäller roliga vägar, du får gärna motbevisa mig dock! :tummenupp

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
semper skrev:
2323071 finns en orsak, roslagen e fan mc-mekka.. åkt en hel del på båda sidor stan, men fan norrsidan i roslagen e helt exceptionell jämfört med södersidan när det gäller roliga vägar, du får gärna motbevisa mig dock! :tummenupp
Jojo, men blir kan ju lite tjatigt för söderbor att byta sida every tajm det ska köras. :)

Strunt samma, jag startade en söderåkatråd för dom som vill ha lite omväxling.

----> SÖDRA Stockholmsåkatråden <----

Vi får väl se om nån gillar idén.

Trevlig sommar. :hej

Last edited:

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
War-psycho skrev:
2323094 Jojo, men blir kan ju lite tjatigt för söderbor att byta sida every tajm det ska köras. :)

Stunt samma, jag startade en söderåkatråd för dom som vill ha lite omväxling.

----> SÖDRA Stockholmsåkatråden <----

Vi får väl se om nån gillar idén.

Trevlig sommar. :hej

kanske är så att få hittar några roliga rundor på södersidan?
Jag hittar bara en, bulten + liten sväng till. Det gör ju att man kör där någon annan kan visa vägen - ofta norrsidan. Kör gärna mer söderut om någon kunnig kör med! :tummenupp

Men så har vi transportsträckan också, beroende på trafiken tar det upp till en timme för mig att komma till t.ex. västerhaninge, tar knappt 30 om det är mycket trafik till väsby. Så beror ju på hur mycket transport man vill köra :)

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
The_FacultyGirl skrev:
2323354 kanske är så att få hittar några roliga rundor på södersidan?
Jag hittar bara en, bulten + liten sväng till. Det gör ju att man kör där någon annan kan visa vägen - ofta norrsidan. Kör gärna mer söderut om någon kunnig kör med! :tummenupp

Men så har vi transportsträckan också, beroende på trafiken tar det upp till en timme för mig att komma till t.ex. västerhaninge, tar knappt 30 om det är mycket trafik till väsby. Så beror ju på hur mycket transport man vill köra :)

Ja det är lite som du säger, därför jag envisas med att lägga våra onsdagsrundor på Norrsidan. Visst ska vi köra på södra sidan nån gång men det är rätt sjysst när man står på Donken i Väsby och själva banan börjar i princip direkt utanför depån :)
Sen måste man också köra Bogan minst en gång i veckan, annars utsätter man sig för allvarliga hälsorisker så som sömnproblem etc :mattias
Bulten behöver ny beläggning :fakta

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...