Grus
Fick en liten påminelse om vår dödlighet, på väg till jobbet ifrån Norrtälje Svänger jag in ifrån Berghamra (söder om Furusund) emot Riala , för att sen ta de roliga Sättra -brottby svängen och slippa lite motorväg.
Upptäckt 1 :
Redan på den första Special sträckan dyker det upp j--a massa grus mitt på vägen ,uppkört ifrån kanterna! Aha dom har "fyllt" på vägrenskanten med grus ,,,Skyltar ?? Icke nån stans
Upptäckt 2:
Väl inne på specialsträcka 2 så Är denna "grusning" etter värre + efter 3 km så spärras vägen av en Gul Lastbil med en " snabel " som sprutar tjära , o grus .DVS vad VV kallar Väglagning,, Kan medela att denna sträcka INTE lämpar sig för MC mer i år förmodligen.
Upptäckt 3:
Mitt på Special sträcka 2 Finns en sjö som ligger i en dalgång , när man som jag då har kört ett par mil i 4 graders "värme" och kommer ner i denna dalgång med ganska varm fuktig luft så fälls en massa vatten i form av imma, ut på min snorkalla hjälm ,visir och solbrillor.Ligger sen solen på är detta inte kul!
Tänk på att detta går på ca 2 sec.
Tar det sen lite tid å fälla upp/ta av sig Immig utrustning, när man som jag befinner mig då på en rätt krokig väg kan det Lätt bli Bromspår i Underkläderna minst.
Med hopp om att några Roslagvägs diggare Läser