Stockholms åka tråden!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
RMT_Racing skrev:
2428498 Ingen som vill åka lite ikväll? Tänkte värma upp lite på bulten nu..

är det någom som kan slänga upp en vägbeskrivning till Bulten från Västerås?? :confused: fattar inte vart den ligger. Hittar till Bogesund men ingen aning om Bulten. Är dte i närheten?? Tacksam för svar :)

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Zalfus skrev:
2428504 är det någom som kan slänga upp en vägbeskrivning till Bulten från Västerås?? :confused: fattar inte vart den ligger. Hittar till Bogesund men ingen aning om Bulten. Är dte i närheten?? Tacksam för svar :)

Sikta på nynäshamn o följ sedan alla andra bågar :D har jag fattat rätt, så kan du alltid slå upp rosenhill så hittar du dit.

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
ewook skrev:
2428524 Sikta på nynäshamn o följ sedan alla andra bågar :D har jag fattat rätt, så kan du alltid slå upp rosenhill så hittar du dit.

Tackar för det =) får försöka hitta dit nån gång nu i dagarna. måste ju testa den omtalade slingerbulten! och hittar jag inte dit så skyller jag på dig eller nåt :rolleyes:

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Zalfus skrev:
2428531 Tackar för det =) får försöka hitta dit nån gång nu i dagarna. måste ju testa den omtalade slingerbulten! och hittar jag inte dit så skyller jag på dig eller nåt :rolleyes:

Hehe, nemas! Jag ska pröva o hitta dit själv - senast jag var där var det lite för mörkt för att kunna avgöra om det var rätt sträcka eller inte :arsele

Salle1428

Gick med
11 Dec 2005
Hoj
Ducati 999
Var ligger "bulten"???
Från Södertälje åker ni väg 225 mot Nynäshamn, svänger vänster vid Rosenhill mot Tungelsta väg 257. 257:an är den sk "bulten".
Från Stockholm åker ni väg 73 mot Nynäshamn. Sväng av Västerhaninge norra och kör mot Tungelsta och sen 257 mot Södertälje.

Har ni inte åkt den förut så ta det lugnt o spana av vägen innan ni gasar!

Ni kan även passa på att fika på hojcafeet vid Rosenhill. J***igt fina mackor och många likasinnade som kan visa vägen:tummenupp

Kartlänk, zooma ut till 4 så ser ni 257:an i mitten:http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=&UCSB%3aTextBoxWhere=s%f6dert%e4ljev%e4gen%2c+tungelsta&StreetNumberId=100235313

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
Honda X-11 -01
Körde Bulten i går... tyvärr mycket kärlskott gropig och j..ig. Var mycket bättre förr men den går ändå att gasa på! Ha det så roligt!

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Grusvarning Hagbyvägen

Ladbol ringde precis och varnar för grus på Hagbyvägen mellan Vallabrink och Norrortsleden. Anledning att ta det lugnt alltså.

Varför ska det alltid vara grus på dom roliga vägarna? :mad:

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Jag tror det finns en och annan som tänker åka hoj idag. Jag sticker i alla fall ut en sväng. Har inte riktigt bestämt mig för när, var och vartåt ännu.

Vi kan ju alltid ses efteråt 21:00 vid Donken, Sveavägen om någon är intresserad .

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
gattacca skrev:
2438711 Ladbol ringde precis och varnar för grus på Hagbyvägen mellan Vallabrink och Norrortsleden. Anledning att ta det lugnt alltså.

Varför ska det alltid vara grus på dom roliga vägarna? :mad:
Öhum, kanske för att dom bygger där:rolleyes:

Blir bättre sen när dom e klara (= mkt mindre bilar på den roliga vägen!!!)

.../Yoshi

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Grus

Fick en liten påminelse om vår dödlighet, på väg till jobbet ifrån Norrtälje Svänger jag in ifrån Berghamra (söder om Furusund) emot Riala , för att sen ta de roliga Sättra -brottby svängen och slippa lite motorväg.

Upptäckt 1 :
Redan på den första Special sträckan dyker det upp j--a massa grus mitt på vägen ,uppkört ifrån kanterna! Aha dom har "fyllt" på vägrenskanten med grus ,,,Skyltar ?? Icke nån stans

Upptäckt 2:
Väl inne på specialsträcka 2 så Är denna "grusning" etter värre + efter 3 km så spärras vägen av en Gul Lastbil med en " snabel " som sprutar tjära , o grus .DVS vad VV kallar Väglagning,, Kan medela att denna sträcka INTE lämpar sig för MC mer i år förmodligen.

Upptäckt 3:
Mitt på Special sträcka 2 Finns en sjö som ligger i en dalgång , när man som jag då har kört ett par mil i 4 graders "värme" och kommer ner i denna dalgång med ganska varm fuktig luft så fälls en massa vatten i form av imma, ut på min snorkalla hjälm ,visir och solbrillor.Ligger sen solen på är detta inte kul!
Tänk på att detta går på ca 2 sec.
Tar det sen lite tid å fälla upp/ta av sig Immig utrustning, när man som jag befinner mig då på en rätt krokig väg kan det Lätt bli Bromspår i Underkläderna minst.
Med hopp om att några Roslagvägs diggare Läser

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Blir nog en sväng till Bromma flygraka för att kolla på stunt tror jag. Sannolikt runt 19:00. Då hinner jag åka lite själv först.

redbird

knäskrap, vad är det?
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
röd blackbird xxx

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Smultronställen Bogesund

Vem har inte susat runt på Bogesund fram och tillbaka?

Passade på att stanna till vid ett par ställen på min tur idag. Första stoppet var caféet på golfklubben vid Askrike Camping. Skyltat "Restuarang och cafe" med en orange fisk ovanpå. Andra stoppet var stranden innan Bogesundsbron. Ganska nice men lite kallt för att bada.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tänkte bara påminna om att det är Rörken ikväll. Jag tänkte åka dit efter jobbet om det klarnar upp. Har inte varit där på ett tag.

/J

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Jörgen Karlsson skrev:
2468154 Tänkte bara påminna om att det är Rörken ikväll. Jag tänkte åka dit efter jobbet om det klarnar upp. Har inte varit där på ett tag.

/J

Vart ligger detta?
Vad kostar det att åka där?
Om det nu kostar något?

Vore kul att åka en runda iaf.

/Rudan

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
NO_FEAR skrev:
2468166 Vart ligger detta?
Vad kostar det att åka där?
Om det nu kostar något?

Vore kul att åka en runda iaf.

/Rudan

Kostar en hundring. Kör man första gången för året så måste man vara med på en kort genomgång av reglerna de vill att man följer på banan. Därför är det bra att vara där i god tid, helst före 17. Jag drar från Karlaplan vid 16.Här är en vägbeskrivning mm.
http://www.smc-uppsala.org/rorken/rorken.html
De har även ett bullerkrav men det är rätt milt, har bara sett en del motarder blivit tillsagda att gasa lite mindre.

Mvh
J

Last edited:

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Jörgen Karlsson skrev:
2468184 Kostar en hundring. Kör man första gången för året så måste man vara med på en kort genomgång av reglerna de vill att man följer på banan. Därför är det bra att vara där i god tid, helst före 17. Jag drar från Karlaplan vid 16.Här är en vägbeskrivning mm.
http://www.smc-uppsala.org/rorken/rorken.html
De har även ett bullerkrav men det är rätt milt, har bara sett en del motarder blivit tillsagda att gasa lite mindre.

Mvh
J

Då skulle jag ju kunna haka på dig egentligen.
Men har noll koll när det gäller sthlm.
Sticker ifrån jobbet vid 14tiden ska inåt sthlm då och få bytt framdäck på hojjen. Får se om jag hinner bli klar med min hoj innan du åker förbi upplands väsby. ;) Kan tänka mig att du åker förbi där typ 16.20 eller något i den stilen?

Fast nu läste jag på deras hemsida att man skulle ha försäkringsbevis med sig. Och mitt sådant ligger hemma i småland. Så jag hoppar väl det här då.

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
NO_FEAR skrev:
2468376 Då skulle jag ju kunna haka på dig egentligen.
Men har noll koll när det gäller sthlm.
Sticker ifrån jobbet vid 14tiden ska inåt sthlm då och få bytt framdäck på hojjen. Får se om jag hinner bli klar med min hoj innan du åker förbi upplands väsby. ;) Kan tänka mig att du åker förbi där typ 16.20 eller något i den stilen?

Fast nu läste jag på deras hemsida att man skulle ha försäkringsbevis med sig. Och mitt sådant ligger hemma i småland. Så jag hoppar väl det här då.
Det har jag aldrig varit med om att visa. Endast körkort. Så det är lungt.
Men SMHI:s löfte om uppklarnande verkar ju däremot dröja...:va

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Jörgen Karlsson skrev:
2468406 Det har jag aldrig varit med om att visa. Endast körkort. Så det är lungt.
Men SMHI:s löfte om uppklarnande verkar ju däremot dröja...:va

Okej.
Ja, man kanske ska ta en liten egen runda istället då så har man inte så långt hem ifall regnet skulle bryta löst. Nu drar jag iaf ifrån jobbet och ska se om det går att få bytt däck på hojjen. Tyvärr ingen dator i lägenheten. Men är du sugen på sällskap ifrån upplands väsby så kan du ju testa slå en pling innan du lämnar karlaplan eller varifrån det va du skulle åka. 0735056318
Även fritt fram att ringa ifall det e någon annan i närheten av väsby som e sugen på att ut och busa lite. ;)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras