Stockholms åka tråden!!

Status
Ej öppen för fler svar.

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Mc-Mässan

En vardag låter bra .....

Vi får väll bestämma något när det närmar sig....

Körde bil idag och självklart blev omkörd av en Ducati 998 röd suck......

Du som var ute och åkte det såg kallt ut....

:tummenupp

Colossus

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Nursey skrev:
2663715 men...du har ju redan en :gnissla
*duckar*

När du har lackat om Banditen i vitt med ett rött kors, då har du också en sjyst dräkt. Det har vi sett i dina avatar, innan du försökte dölja detta faktum på det mest lömska sätt.:mad:

Last edited:

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Juldagen är bokad!

Det blir många plus på juldagen.. japp!! :D :)

Då kommer tomten till stan igen..

Bananhjärna

Child at heart
Gick med
16 May 2006
Hoj
Ducati Streetfighter S
scud skrev:
2663437 Klart man ska på mässan.. och det kan ju va bra som fazerfun påpekar att gå dit en vardag..

Verkar som det är många som går på en vardag, bäst att gå under helgen.

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Hej gott folk! Nu har MC säsongen 2007 äntligen börjat. Det blev ett par mil redan i går:yoparty Jag har lovat en kompis att fixa lite mil på en hoj som skall reg. besiktigas i Sverige. Därför har jag tänkt mig en liten tur ner till Rosenhill på söndag om vädret tillåter. Om någon är intresserad av att hänga på så gör vi upp en tid. Sugen på att börja den nya MC-säsongen nu på söndag?

Last edited:

Plonkan

Ride on!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Ärr-sexa
Nihlen skrev:
2693387 Klart man ska på mässan :)
Nope, blir ingen MC-mässa för min del, snarare en paraplydrink på stranden :)cool:) eller moppegasande iförd bikini :)dummer) för min del...! ;)
Ni stackare här hemma i Svedala kommer jag att skicka en varm tanke när jag snart är på plats :pannkyss

:)

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Road-Ragge skrev:
2695996 Hej gott folk! Nu har MC säsongen 2007 äntligen börjat. Det blev ett par mil redan i går:yoparty Jag har lovat en kompis att fixa lite mil på en hoj som skall reg. besiktigas i Sverige. Därför har jag tänkt mig en liten tur ner till Rosenhill på söndag om vädret tillåter. Om någon är intresserad av att hänga på så gör vi upp en tid. Sugen på att börja den nya MC-säsongen nu på söndag?

MC Säsongen började den 2/1 :mattias

Är det nån som känner för det så ska vi bomba grusgropen i Pålamalm om ett par timmar.

Jag har inte varit där på 5 år, hoppas det fortfarande e lika bra.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Road-Ragge skrev:
2695996 Hej gott folk! Nu har MC säsongen 2007 äntligen börjat. Det blev ett par mil redan i går:yoparty Jag har lovat en kompis att fixa lite mil på en hoj som skall reg. besiktigas i Sverige. Därför har jag tänkt mig en liten tur ner till Rosenhill på söndag om vädret tillåter. Om någon är intresserad av att hänga på så gör vi upp en tid. Sugen på att börja den nya MC-säsongen nu på söndag?

Jag har kört varenda dag hittils i år så varför inte i morgon?
Yiyingen är dock det enda som bjuds i hojväg så här års så du får leva med att min toppfart är lite begränsad om du vill ha sällskap.

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Josef skrev:
2698791 Jag har kört varenda dag hittils i år så varför inte i morgon?
Yiyingen är dock det enda som bjuds i hojväg så här års så du får leva med att min toppfart är lite begränsad om du vill ha sällskap.

Jag skall hämta hojen ifråga i Bromma vid 10:00. Sen skall jag (med ägaren bakpå) brumma söderut. Vi är vid Rosenhill vid c.a 11:30 -12:00 skulle jag tro.

RoLLER skrev:
2697934 MC Säsongen började den 2/1 :mattias

Då var jag aldeles för bakfull:zpy

Last edited:

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Tips..

Road-Ragge skrev:

Obs följande text kan verka stötande för tex Kapten Blåskägg:7peta :hej

Den ska ha gått minst 800 mil va:va ? Köp en cykeldator och koppla ur mätaren och säg att den inte funkar så fick polaren igenom sin hornet som gått 4?? mil:squid .

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
ladbol skrev:
2698862 Obs följande text kan verka stötande för tex Kapten Blåskägg:7peta :hej

Den ska ha gått minst 800 mil va:va ? Köp en cykeldator och koppla ur mätaren och säg att den inte funkar så fick polaren igenom sin hornet som gått 4?? mil:squid .

Njae! Jag orkar inte trampa 600 mil trampcykel i vinter bara för att spara på polarns hoj. Så snäll är jag inte:D

Siffrorna jag har fått är 600 mil OCH 6 månader gammal. Annars får man snällt pröjsa svensk moms.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Road-Ragge skrev:
2698840 Jag skall hämta hojen ifråga i Bromma vid 10:00. Sen skall jag (med ägaren bakpå) brumma söderut. Vi är vid Rosenhill vid c.a 11:30 -12:00 skulle jag tro.

Träffas på vägen?
Jag föreslår att ni tar Nynäsvägen (eller Ga:Nynäsvägen) ut till Länna för att sedan åka genom Ådran till Bulten. Lämplig träffpunkt OK Globen eller Länna handelscentrum (Rusta, El-giganten, Eko, Asko mm).

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Josef skrev:
2698963 Träffas på vägen?
Jag föreslår att ni tar Nynäsvägen (eller Ga:Nynäsvägen) ut till Länna för att sedan åka genom Ådran till Bulten. Lämplig träffpunkt OK Globen eller Länna handelscentrum (Rusta, El-giganten, Eko, Asko mm).

Det är väl ungefär det vägval jag tänkt mig. Möjligtvis något enklare: Nynasvägen till Tungelsta sedan hela bulten, fika i Rosenhill. Sedan tillbaka hemmåt över Södertälje. Jag vill gärna köra på torra vägar om det går. Därför blir det gärna lite större vägar än vanligt. De körs ju torra snabbare.

Mitt problem är att jag har lite svårt att passa tid exakt den här gången. Ägaren av hojen är inte så van vid hojar eftersom han inte har A-kort ännu. Det kan säkert strula lite innan vi är iväg. Vi kan säga OK Globen någon gång efter 10:45. Om du tröttnar på att vänta på oss så kan ju du köra före. Om du inte är vid OK när vi kommer så åker vi vidare mot Rosenhill bara.

Last edited:

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Road-Ragge skrev:
2699039 Det är väl ungefär det vägval jag tänkt mig. Möjligtvis något enklare: Nynasvägen till Tungelsta sedan hela bulten, fika i Rosenhill. Sedan tillbaka hemmåt över Södertälje. Jag vill gärna köra på torra vägar om det går. Därför blir det gärna lite större vägar än vanligt. De körs ju torra snabbare.

Mitt problem är att jag har lite svårt att passa tid exakt den här gången. Ägaren av hojen är inte så van vid hojar eftersom han inte har A-kort ännu. Det kan säkert strula lite innan vi är iväg. Vi kan säga OK Globen någon gång efter 10:45. Om du tröttnar på att vänta på oss så kan ju du köra före. Om du inte är vid OK när vi kommer så åker vi vidare mot Rosenhill bara.

Ska ni ta nynäsvägen hela vägen ut kanske det blir segt med min toppfart på 90?
Kan ju vara ok med tanke på att fartvinden är rätt elak så här års iofs.

Vill ni träffas längre ut typ parkeringen vid västerhaninge station så hojta till, annars finns jag på OK Globen från 10.45.

Titta efter någon på en ful svart moppefucko-hoj, det är jag. :)

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Josef skrev:
2699111 Ska ni ta nynäsvägen hela vägen ut kanske det blir segt med min toppfart på 90?
Kan ju vara ok med tanke på att fartvinden är rätt elak så här års iofs.

Vill ni träffas längre ut typ parkeringen vid västerhaninge station så hojta till, annars finns jag på OK Globen från 10.45.

Titta efter någon på en ful svart moppefucko-hoj, det är jag. :)

OK! 11:00 Västerhaninge station är målet (hoppas vi) Jag har sett din Kina-fighter-skoter på bild. Ser ut som en något modifierad kundvagn:D

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag och Nill0w drar ut och svinar lite med 525'orna runt Gärdet med omnejd nu. Samling 19:00 hos RoLLERs Däck. Det blir ett skyhögt bombtempo trots odubbade däck.

Häng på! :tummenupp

Ps Newline underställ finns hos RoLLERs ds

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Dålig uppslupning! Bara 2 pers kom. :mad:

Iofs va underlaget lömskt och det var alldeles för halt för sommardäck. Det enda roliga va att leka upp och ner i trappor.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Idag är det 5+ grader och det är Wheelie träning i Frihamnen! :yoparty

Jag har knappt slangat nåt på 2 år och måste börja avrosta mig redan nu så jag kan visa att gammal är äldst i sommar!

Bara att dyka förbi. Karta hittar du HÄR!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras