Stockholms åka tråden!!

Status
Ej öppen för fler svar.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Men... tycks finnas ett visst hopp... :) Väder-Prognosen för söndagen säger just nu +14 och växlande molnighet, på södersidan, är ju körbart? :confused:

/B

sandstream

Guest
benkar skrev:
Men... tycks finnas ett visst hopp... :) Väder-Prognosen för söndagen säger just nu +14 och växlande molnighet, på södersidan, är ju körbart? :confused:
/B
3 grader och regn funkar också, bara man måste :)

Mika K

mattsvart
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Mattsvart Sak
Köra sönda !

Jepps Benkar !

Ser ut som översyn lite meck me hojjen imorn (skulle bli regn) sen dra en repa på söndan :)

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sandstream skrev:
3 grader och regn funkar också, bara man måste :)

Jo, fungerar ju givetvis... :gnissla men jag har blivit en gammal solskensåkare.. :tomten Torrt och minst runt +13/15 vill JAG ha innan jag ger mig ut... :D Har å andra sidan, senast förra sommaren, kört genom halva Sverige på blöta krokvägar, går det också, var där jag var, och ville hem, men ge sig ut frivilligt när det är blött eller svinkallt.... nja... :tungan

/B

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mika K skrev:
Jepps Benkar !

Ser ut som översyn lite meck me hojjen imorn (skulle bli regn) sen dra en repa på söndan :)

Låter som en plan... :) Gammelgubben (min pappa) har köpt ny PC, så där hamnar jag på lördagen... Vi får titta närmare på SMHI lördag kväll, och sedan koka ihop något om vädret ser OK ut!

/B

DARKDEVIL

Darkdevil
Gick med
4 May 2005
Hoj
Kawazaki ZX-12R -04
benkar skrev:
Låter som en plan... :) Gammelgubben (min pappa) har köpt ny PC, så där hamnar jag på lördagen... Vi får titta närmare på SMHI lördag kväll, och sedan koka ihop något om vädret ser OK ut!

/B
:huvet Jag har sagt ett par gånger att jag ska med, men alltid är det något som gör att man missar er :huvet Men om ni ska ut på söndag så SKA jag med(hoppas jag). Skriv något på lördag....vädret ska bli hyffsat tydligen.
:tummenupp

Stark

Smokers smile wider and ride faster
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
2005 GSXR1000, HQV701 Supermoto
Om det blir åka av i morgon så vill jag gärna hänga med. :)

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hmmm, tittade just på SVTs väderprognos för söndagen, såg inte SÅ lovande ut... regnskurar och sådant elände.. :( Men, SMHI har ju haft fel tidigare... :gnissla bara se hur det ser ut framåt 11-tiden imorgon, skiner solen så... :)

Annars såg SVTs prognos för måndagen hyfsad ut, kan kanske bli en liten "Nationaldagsrunda" då istället...?

/B

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inget vidare hojväder just nu i alla fall, regn, regn, regn... :( Men det blir kanske bättre framåt dagen, vem vet.. :)

/B

Mika K

mattsvart
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Mattsvart Sak
Blött ute !!

Grr !

Nu får han väl stänga av kranen där uppe :tungan
kollar på GP i stället :banana

Last edited:

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Trots en soldans så att fettvalkar studsade i otakt så blev det skit väder idag....men imorgon blir det bättre.....för nu tänker jag inte dansa mer :) :rolleyes:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nu litar jag ju inte det minsta på SMHIs väderprognoser.... :gnissla Men tycks ju finnas en viss chans till sol och uppåt +14 upp i Roslagen imorgon måndag... :)

Så vad tror ni, en liten nationaldagsrunda, inte superlång, och i lagom inspirerat tempo, framåt 13-tiden?

/B

Bifogat

• vader6juni2005.jpg
    vader6juni2005.jpg
    68.4 KB · Visningar: 55

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
benkar skrev:
Nu litar jag ju inte det minsta på SMHIs väderprognoser.... :gnissla Men tycks ju finnas en viss chans till sol och uppåt +14 upp i Roslagen imorgon måndag... :)

Så vad tror ni, en liten nationaldagsrunda, inte superlång, och i lagom inspirerat tempo, framåt 13-tiden?

/B

Om det nu är så, att solen vill titta fram. Då är jag på, har bara klarat 10 mil än så länge. Så förstå att jag vill, så om alla börjar dansa för solguden NU!

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
benkar skrev:

/B
Jag e på, klart det blir sol o varmt :tummenupp

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Jag e på om det blir hyffsat väder...och soldansen skiter jag i, ni såg ju vad det blev för väder idag efter min dans igår :huvet

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Måndag 6 juni -"En liten Nationaldagsrunda i lagom inspirerat tempo i nedre delen av Roslagen? Om vädret är ok..."

SMHIs prognos för måndagen är klart skakig, osäkert kring hur långt norrut ett regnväder kommer komma, men håller sig regnet söder om Tokholm så tycks det kunna bli +14 och sol på måndagen.... :) OM det blir SÅ:

Måndag 6 juni, avfärd från Rapidoklubbstugan kl. 12.15, (karta här: http://www.rapido.se/info/info.php4?id=7 ) Sedan tråkig transportsträcka upp till Upplands Väsby, kommer hålla max +20 över hastighetsbegränsning på utfartsleden, farbror blå är helt klart "på" just nu... :huvet

Alternativt går det bra ansluta vid McDonalds Uppl.Väsby, därifrån kör vi iväg kl.13.00! Efter det en runda i nedre Roslagen i "lagom inspirerat tempo". Tid och längd beror på vädret.

Fungerar för dig med sporthoj, standardhoj, som har några mil i kroppen, och gillar att gasa hyfsat, men ändå inte "tokfort".

Fulltankat innan avfärd, och läs gärna lite om "hur köra i grupp": http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2888 Viktigast att hålla ett snyggt avstånd till framförvarande, att stanna till längst ut vid korsning när vi byter färdriktning, och att man kör i sitt eget tempo, hojar i diket är o-kul! Vinka förbi bakomvarande om du tappar till framförvarande och känner att hojen bakom "trycker på", dvs bra titta i backspegeln.

Ledet blir alltid isärspridet, efter typ omkörningar, och bara dumt tokstressa ifatt resten av ledet, därför givetvis "ihopsamling" vid korsningar där vi byter färdriktning.

Hoppas på ett lagom stort gäng, blir nog lite blandat Rapidosar och trevligt folk från Sporthoj.com!

Lunch-stopp framåt 14.30-tiden, kanske en fika/glass på vägen hemåt, och själv så avslutar jag mfl dagen med en fika på Rapido!

//B

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Blä! Jag vill ju följa med.

Men det går ju inte. Dels så har ett visst varuhus i city fått för sig att ha öppet idag vilket gör att jag sitter här och "vaktar".

Sen så gick mitt projekt med att byta koppling igår helt smärtfritt så det är en del pyssel kvar på hojen...

10 mil... Det är allt jag lyckats köra i år. Blä.

Jaja... Vi ses senare i år.

/Lucky9

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024