Stockholms åka tråden!!

Status
Ej öppen för fler svar.

christoffer

det kan stickas till lite!
Gick med
9 May 2005
Ort
Toulang'e
Hoj
R1
jag ska ner,vid typ fyra.
vill gärna ha sällskap,men körde där för första gången igår kväll och de va några som antagligen fick sej ett gott skratt när jag kom vinglandes...
bara så ni vet!..de va absolut inte jag som körde den blå zzr:n som de luktade skit om.... inte jag inte..nää..
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
På midsommarafton, vid typ 15-tiden, var "Bulten" som en önskedröm, knappt några bilar, eller hojar... :Bugar

Någon/några som funderat på lite hojåka på "Annandag midsommar", kanske framåt 12,13-tiden?

/B
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
benkar skrev:
På midsommarafton, vid typ 15-tiden, var "Bulten" som en önskedröm, knappt några bilar, eller hojar... :Bugar

Någon/några som funderat på lite hojåka på "Annandag midsommar", kanske framåt 12,13-tiden?

/B

Jag e på!!! :yoparty
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
jP skrev:

:)

En runda söderut, vid 13-14-tiden, och en "skärgårsdpytt" vid ja, ni vet var, skulle kanske inte vara fel? Samling/avfärd från Shell Globen kl 13, 14? Behålla KK-tempo på stora vägen, och så lite mer, men ändå lagom, inspirerat tempo, på dom mindre vägarna på Södertörn?

/B
 

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Ingen
benkar skrev:
:)

En runda söderut, vid 13-14-tiden, och en "skärgårsdpytt" vid ja, ni vet var, skulle kanske inte vara fel? Samling/avfärd från Shell Globen kl 13, 14? Behålla KK-tempo på stora vägen, och så lite mer, men ändå lagom, inspirerat tempo, på dom mindre vägarna på Södertörn?

/B
Det blir säkert lika trevligt som förra gången.
Benkar, glöm inte rabattkupongen om du har den kvar.
Själv drar jag ned till Sviestad för att åka på bana.
Lycka till och inga hojar i diket.
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Hulken_1 skrev:
Det blir säkert lika trevligt som förra gången.
Benkar, glöm inte rabattkupongen om du har den kvar.
Själv drar jag ned till Sviestad för att åka på bana.
Lycka till och inga hojar i diket.

Jupp, rabattkupongen på 10% ligger och bränner i plånboken... :tungan

Hojar i diket, nä, jag har blivit gubbe, dvs kör som en gubbe, och kör alla bara efter sin egen erfarenhet/kunskap, så funkar det nog bra... :) Mer orolig över att tappa bort folk vid korsningar.... Ska det vara SÅ svårt att stanna till längst ut vid korsningen och vänta in nästa hoj?.... :fatta! (Ingen speciell utpekad, utan bara en liten pik om att hålla koll i backspegeln framförallt vid korsningar, stanna till och se till att nästa hoj ser att vi svängt av, sedan är det bara att lämna över till nästa att hålla koll...)

Samt, ha det SÅ kul på Sviestadbanan!

/B
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
benkar skrev:
:)

En runda söderut, vid 13-14-tiden, och en "skärgårsdpytt" vid ja, ni vet var, skulle kanske inte vara fel? Samling/avfärd från Shell Globen kl 13, 14? Behålla KK-tempo på stora vägen, och så lite mer, men ändå lagom, inspirerat tempo, på dom mindre vägarna på Södertörn?

/B

Gryyyyyyymt! Jag o återuppbyggda hyndan är där vid 13:30!

(Benkar, säker på Södertörn? Var annars extremt länge sen jag åkte norrort)
 
Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
jP skrev:
Gryyyyyyymt! Jag o återuppbyggda hyndan är där vid 13:30!

(Benkar, säker på Södertörn? Var annars extremt länge sen jag åkte norrort)

Jo... med tanke på ett enda Tunnel-rör i Söderledstunneln, och midsommar-trafiken, så får det bli Södra sidan... men inte omöjligt att kanske blir en fortsättning på rundan, lite senare, på norr-sidan.. :rolleyes:

Lååång Norr-runda någon av kommade helger är dock inte helt omöjligt... :tungan

/B
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
benkar skrev:
Jo... med tanke på ett enda Tunnel-rör i Söderledstunneln, och midsommar-trafiken, så får det bli Södra sidan... men inte omöjligt att kanske blir en fortsättning på rundan, lite senare, på norr-sidan.. :rolleyes:

Lååång Norr-runda någon av kommade helger är dock inte helt omöjligt... :tungan

/B

Ah, midsommartrafiken.. det har du förstås helt rätt i, köerna från sommarställen och färjor norrifrån brukar inte vara nådig i slutet på dessa helger. good point.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Vi är några stycken som också drar ut mot södertörn vid 13-tiden. Vi ska dock vänta in DTM som slutar 14. Sammanstråla?
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Så.. då är det spikat..... :7peta

OBS! Avfärd/samling vid SHELL GLOBEN! kl 14.00!

Om vädret på "Annandag midsommar", dvs söndag 26 juni, är OK, en smula sol, och ingen risk för regn, så.... tänkte jag dra ihop till en liten hojrunda!

En runda söderut, vid 14-tiden, och en "skärgårsdpytt" vid ja, ni vet var, skulle kanske inte vara fel? Ta med en 100-lapp till maten...

Samling/avfärd från SHELL GLOBEN kl 14.00. Behålla KK-tempo på stora vägen, och så lite mer, men ändå lagom, inspirerat tempo, på dom mindre vägarna på Södertörn, dvs vi gasar på rätt hyfsat, men har ändå ihopsamling vid korsningarna. Passar dig med sporthoj, eller annan hoj som körs i Sporthojs-tempo!

Sent påkommet, och blir nog lite blandat med folk från Sporthoj.Com och Rapido. Hoppas vi blir runt 10-15 hojar!

Och, alla kör i sitt eget tempo, så att det känns säkert för en själv! Är ingen tävling, en del vill köra fortare än jag, andra långsammare, så vi samlar ihop oss vid korsningarna.

Samt... fulltankat vid avfärd!

Och gärna läsa Att köra i grupp!: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2888

/Vi syns! /B
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top