Roslagsrunda lördag 9 juli!
Väderprognosen ser ju lovande ut... IOFS något om eventuella åskskurar inåt landet på em... men vi kommer köra rätt långt österut så...
Samling vid McDonalds Upplands Väsby från 10.45, avfärd EXAKT 11.00! fulltankade hojar!
Sedan en ganska så lång runda norrut, Vi lunchar givetvis på eftermiddagen. Skulle tro att det från Uppl.Väsby handlar om ca 32 mil innan vi är tillbaka i Tokholm vid 17-18-tiden om inget går snett! Ett litet förbehåll vad det gäller rundans längd, blir vi väldigt många, så får det kanske bli en något kortare runda. Blir lite blandat Rapido och SH-folk.
Tempo, inte supertokfort, men kommer gå undan hyfsat, och som vanligt håller jag igen en smula på tråkiga raksträckorna/transportsträckorna och vid 30/50-sträckor. (Dvs ungefär det tempo jag brukar hålla på mina rundor)
Läs gärna lite om att "Köra i Grupp" HÄR:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2888
Vill speciellt peka på att det vid korsningar är viktigt att du har koll på den bakom dig, att du stannar längst ut vid korsning (där vi bytt färdriktning) tills bakomvarande är framme.
Samt... om du tappar till framförvarande, och hojen bakom "trycker på", vinka förbi den bakomvarande...
Och.. Kör i ett tempo som du tycker känns ok för dig själv! Alla är vi olika erfarna och en del kan vägarna, andra inte. Vi samlar ju ändå ihop oss vid korsningarna!
Till sist.. håll ett snyggt/bra avstånd till framförvarande...
Glad om jag kan få en liten antydan om hur många vi blir, så en liten lista...
Vi syns!
1. benkar