Stockholms åka tråden!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Blev det nåt åka?? Jag avskrev med tanke på vädret...nytt försök nästa Onsdag? :fyllisar

christoffer

det kan stickas till lite!
Gick med
9 May 2005
Hoj
R1
Lord Adrian skrev:
2169585 Blev det nåt åka?? Jag avskrev med tanke på vädret...nytt försök nästa Onsdag? :fyllisar

blev en liten runda upp till gottröra och in till sveavägen för värmande kaffe..
dock bara fyra hojar,LG,blåskägg,jag och... en snabb fan som jag inte vet namnet på! :va
hoppas på sol nästa vecka!

tack för ikväll ni som va me! :)

stoffe

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
christoffer skrev:
2169634 blev en liten runda upp till gottröra och in till sveavägen för värmande kaffe..
dock bara fyra hojar,LG,blåskägg,jag och... en snabb fan som jag inte vet namnet på! :va
hoppas på sol nästa vecka!

tack för ikväll ni som va me! :)

stoffe

Tack själv, rätt skönt att värma sig på donken :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kapten Blåskägg skrev:
2169674 Tack själv, rätt skönt att värma sig på donken :tummenupp
Jag och två till stod och väntade på er på Mc Donalds Upplands Väsby vid 18. Det hade vi ju inget för! ;-)
Men vi tuffade på rätt bra tills regnet kom iaf, det är ju huvudsaken.
/Jörgen

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Jörgen Karlsson skrev:
2169884 Jag och två till stod och väntade på er på Mc Donalds Upplands Väsby vid 18. Det hade vi ju inget för! ;-)
Men vi tuffade på rätt bra tills regnet kom iaf, det är ju huvudsaken.
/Jörgen

Kewken också, sorry :(
Vi ställde först in pga väderprognosen, men sen blev det en mindre runda ändå.
Glodde in på donken men såg ingen, vet ej vad klockan var när vi passerade men gissar på ca 1815.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kapten Blåskägg skrev:
2169956 Kewken också, sorry :(
Vi ställde först in pga väderprognosen, men sen blev det en mindre runda ändå.
Glodde in på donken men såg ingen, vet ej vad klockan var när vi passerade men gissar på ca 1815.
Ingen fara, jag ville bara säga att vi får åka någon dag! =)
Vi kanske inte stod på "rätt" sida Donalds-huset dessutom. Jag borde skrivit att jag ville hänga på men det var så osäkert om jag skulle hinna få dit polarna i tid. Det vart jag, en annan uppskrämd Sportster 1200 och en KTM-motard. Vi for Fresta-vägen-Arninge-Rydbo- Bogesund ToR sedan åter staden.
Det här nattregnet är bra tycker jag. Sopmaskinerna tar ej allt.

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Jörgen Karlsson skrev:
2169987 Ingen fara, jag ville bara säga att vi får åka någon dag! =)
Vi kanske inte stod på "rätt" sida Donalds-huset dessutom. Jag borde skrivit att jag ville hänga på men det var så osäkert om jag skulle hinna få dit polarna i tid. Det vart jag, en annan uppskrämd Sportster 1200 och en KTM-motard. Vi for Fresta-vägen-Arninge-Rydbo- Bogesund ToR sedan åter staden.
Det här nattregnet är bra tycker jag. Sopmaskinerna tar ej allt.

Tyckte jag såg dig passera Sveadonken vid 2100, stämmer?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Kapten Blåskägg skrev:
2169997 Tyckte jag såg dig passera Sveadonken vid 2100, stämmer?
Jo det stämmer, med en Ducce och den andra Sportstern i släptåg.
Vinkade (profylaktisk) för den händelse ngn jag "kände" stod där. Det var ju kul att ingivelsen stämde! :) Jag hade redan tröstätit på McVäsby som sagt ;) Ville hem till varma torra garaget och pyssla med hojen, kom just därifrån.
Jag ska anstränga mig att komma med nästa gång, vore kul om det visade sig höll liknande tempo. Sugen på Roslagsvägarna ni kör som sagt. Åkte mycket hoj runt Gottröra på 80-talet.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag tänkte nog ta en fika i Vaxholm runt... sen eftermiddag.
Jag lär väl tanka på Shell i Täby strax efter 16:00. Nån som vill haka på?
Jag kanske har passagerare om snygg chey vill hänga på. Eller ful arbetskamrat duger oxå förresten.

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
bikerwoman skrev:
2185414 Jaha, nåt som händer i morrn då? Ska ju bli fint onsdagsväder :tummenupp

Jag tänkte åka över Värmdö till Vaxholm, bogesund några vändor, har typ kört den vägen 2 ggr... Sen tänkte jag nog glida förbi Tyresö, Skogis och Sveavägen för att kolla på alla som står och hänger hela kvällen. Tror redan att vi är ca 4-5st på den rundan. Tid är inte bestämt, men antagligen börjar den ca 18 00 någonstans ganska centralt.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
ceasar skrev:
2185673 Jag tänkte åka över Värmdö till Vaxholm, bogesund några vändor, har typ kört den vägen 2 ggr... Sen tänkte jag nog glida förbi Tyresö, Skogis och Sveavägen för att kolla på alla som står och hänger hela kvällen. Tror redan att vi är ca 4-5st på den rundan. Tid är inte bestämt, men antagligen börjar den ca 18 00 någonstans ganska centralt.

Släng upp tid och plats när ni har bestämt er :tummenupp

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
18 30 SHELL FOLKUNGAGATAN.

Turen: 222:an till avfart Insjön, förbi Nacka golfklubb vidare över Värmdö till färjan mot Vaxholm. Paus med glass etc. Bogesund några varv, vidare till Sveavägen, Skogis och Tyresö, eller någon annan destination om ett bra förslag dyker upp.

För närvarande är vi ca 5st. OBS, Ironmike står i första startled, jag nämner detta nu eftersom jag har en känsla att vissa personer kan ha ett eller annat emot honom...

IronMike

Guest
ceasar skrev:
2185758 18 30 SHELL FOLKUNGAGATAN.

Turen: 222:an till avfart Insjön, förbi Nacka golfklubb vidare över Värmdö till färjan mot Vaxholm. Paus med glass etc. Bogesund några varv, vidare till Sveavägen, Skogis och Tyresö, eller någon annan destination om ett bra förslag dyker upp.

För närvarande är vi ca 5st. OBS, Ironmike står i första startled, jag nämner detta nu eftersom jag har en känsla att vissa personer kan ha ett eller annat emot honom...
De e lugnt..

Jag har pole position, hinner käka upp min glass innan ni kommit fram. Nejdå, skämtåsido, jag ska kramas å gosas med alla å visa mig från min rätta sida.

:)

kanske åker med skjuts, då tar man det lugnt.

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Victor skrev:
2185612 Jag tänkte nog ta en fika i Vaxholm runt... sen eftermiddag.
Jag lär väl tanka på Shell i Täby strax efter 16:00. Nån som vill haka på?
Jag kanske har passagerare om snygg chey vill hänga på. Eller ful arbetskamrat duger oxå förresten.

I morgon har polisen fixering på huvudleder inför helgen vilket alltid (i varje fall 3 av 3 gånger jag har läst det) innebär extra övervakning på e18 mellan roslags näsby och vigbyholm och med pitstop vid shell i täby.

Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Ingel skrev:
2185969 I morgon har polisen fixering på huvudleder inför helgen vilket alltid (i varje fall 3 av 3 gånger jag har läst det) innebär extra övervakning på e18 mellan roslags näsby och vigbyholm och med pitstop vid shell i täby.

Oj, tack så mycket. Men det tråkiga är att det är en sån förbannat lång omväg att köra via Värmdö. Nåja, om jag tvingas köra i lagligt tempo ut till Vaxholm så kanske vi är där samtidigt.

IronMike

Guest
Victor skrev:
2186062 Oj, tack så mycket. Men det tråkiga är att det är en sån förbannat lång omväg att köra via Värmdö. Nåja, om jag tvingas köra i lagligt tempo ut till Vaxholm så kanske vi är där samtidigt.
vägen ut till färjan på wermdö är ju klockren, mellan hemmesta-siggesta-rindö

:yoparty

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM