Stockholms Mc varuhus.

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Enköping
Hoj
Gixxer
Har läst/hört mycket om Mc varuhuset. Bla att dom ska ha Stockholms största klädesavdelning. Och det lät väldigt positivt. Så vi bestämde oss för att göra ett besök där i lördags. Jag på jakt efter byxor/jacka och killen efter ny hjälm. Fyllda med förväntan kom vi dit för att efter mindre än 10 minuter lämna butiken med stor besvikelse. Visst, avdelningen var stor men inte fanns det mycket att välja på där inte. Så det kändes som att den resan var förjäves... :3freak
Vad har ni för erfarenheter av den butiken och deras klädesavdelning?
Finns det något annat ställe i Stockholmstrakten som har bra klädes/utrustningsavdelning med brett sortiment? Lindstrandskläder och HJC-hjälmar...

// Lena
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Bor ni i Tierp så måste ju Lelles i Uppsala ligga bra till...

MC varuhuset har en stor klädesavdelning och mycket kläder men det är när det är säsong, just nu tror jag inte de har fått in så mycket ännu.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Som sagt, Lelles är väl värt ett besök.

Jag har bara gott att säga om MC-varuhuset. Har både handlat hoj, kläder och servat där och har alltid blivit bra bemött. :tummenupp
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Det är ju inte direkt säsong. Omsättningen av grejor nu under vintern är ju inte så stor och dom vill ju inte sitta med ett helt lager fullt med fjolårets grejor när våren kommer.
Jag tror inte att det är så mycket bättre någon annanstans just för närvarande.
dom har ett bra sortiment under säsong.
Lelles i Uppsala har också stort sortiment. Dock har dom ju gjort missen att klämma ihop alldeles för många varor på för liten butiksyta. Det är väldigt svårt att få en bra översikt över vad dom har där.
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Har handlat kläder på Mc-varuhuset, men utbudet var magert tyckte jag..även fast det var hojsäsong..men det var nåt år sedan.

Hjälpsam och trevlig personal.
 

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
JA-a
slår ett slag för ava-mc, de har fått in mycket av vårens pinaler och mer kommer under veckan..
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Även jag tycker att Lelles har en hel det. Även om det är lite rörigt så har dom ganska mycket olika. Jag var dock där under säsong så jag vet inte hur det ser ut nu.
Vad gäller mc-varuhuset så har dom en hyfsat stor klädavdelning enligt mig. Inte jättemycket olika saker att välja på. Ganska mycket samma. Dock är personalen kanske den bästa i Sverige så det är väl värt ett besök!
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Ja du som de flesta andra så rekomenderar jag ett besök i Uppsala! jag va dit förra veckan och åkte hem med ett nytt ställ o ny hjälm:tummenupp
Det va lite stökigt för dom hade inte packat upp allt som va med på mässan,
Men det har dom säkert nu! Så gör ett besök på lelles

ps fick ett bra bemötande, det är inte alla ställen som har de!!!



mvh//jonny
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Har köpt komplett utrustning 2 ggr på MC Varuhuset, samt släpat dit kompisar som också behövt komplett utrustning eller något enstaka. Köpte även min hoj där.

Tycker de har ett gott sortiment (är inte ofta jag, med mina 202cm och 49or, hittar kläder som passar) och supertrevlig personal.

Har handlat på Lelles några gånger också, men där tycker jag personalen lyser med sin frånvaro och hela butiken i sig känns som en mörk labyrint.

Edit: Hoppsan, blev visst ett litet trådlyft, noterade inte att det var en gammal tråd. Nåväl. :tungan
 

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Daytona 675
Va? snackar vi samma mc varuhus? alla gånger jag vart där så har dom haft typ 5 olika helställ att välja mellan, o skohyllan va nästan tom.
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Köpt all min utrustning på MC-Varuhuset ... bra hjälp och gott om personal. Går och får rabatt också om man köper för många slantar :)
 

Schyffert

-´-`-´-`-´-`-
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Bålsta
Hoj
BMW F800S
Eftersom denna tråd fått nytt liv kan jag väl fylla på lite. :)
Att det är rörigt och kanske för mycket grejer på Lelles är fakta! Däremot har du det absolut bästa utbudet. Har åkt runt till dom flesta butikerna här i Stockholm och det är inte lätt att hitta det man ska ha.
Kan tipsa om att försöka få rabatt på Lelles om ni ska köpa helt ställ. Dom ser gärna att man handlar allt hos dom vilket belönas med en fin rabatt! :tummenupp
Så borde alla firmor göra! Där blev jag väldigt besviken på MC Varuhuset, så tack vare en dålig rabatt gick dom miste på ca 15k när jag köpte en komplett utrustning på Lelles istället. :tuttar
Kanske ska nämna att jag köpte hojen på MC Varuhuset och därför tycker att jag borde fått bättre rabatt där.
Lycka till alla som är på jakt efter utrustning, själv väntar jag på ett par skinnbrallor som jag beställt. Givetvis ingen firma i Stockholm som hade dom hemma. :D
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1
Känns som de har ett väldigt stort lager av mc-jackan Alpinestars Stunt i färgerna röd/vit/svart från 2004 för de hänger alltid tre jackor där för typ 4295 kr styck...
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Service?

Service är att bli avsugen i omklädningshytten av en blond expedit men det är sällan, för att inte säga aldrig, man upplever det på MC-Varuhuset eller Lelles.

Vill man därimot ha en idiot savant hack i hälarna funkar båda ställena!
 

johber

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2004
Ort
Åkersberga
Hoj
BT1100, Husqvarna TE 450
Service?

Service är att bli avsugen i omklädningshytten av en blond expedit men det är sällan, för att inte säga aldrig, man upplever det på MC-Varuhuset eller Lelles.

Vill man därimot ha en idiot savant hack i hälarna funkar båda ställena!

:D :D :D :D :D
 

Prinsessan

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2008
Ort
Nacka
Hoj
2007 Suzuki GSX R600
Själv har jag i 20 års tid köpt nästan all min utrustning på MC-Boden, Lindhagensplan i Stockholm. Trångt ja, med produkter hängandes från tak och väggar, staplade på golvet och guvetvar, men de har alltid kunnat hosta fram bra grejjer till mig. Har de inte den pryl jag efterfrågar ute i butiken så kan man ge sig attan på att den finns på lagret. Tjifen ser inte med blida ögon om personalen missar att ge god service. Nu har de dessutom tagit in två nya märken till Sverige, NZI-hjälmar (den bästa hjälm jag någonsin har haft) och Lookwell-kläder, både skinn- och allväders, för alla smaker; rejsputtar, skogstokiga, grusbus, bikers, you name it.......

:hjälm
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top