Stockholms Mc varuhus.

marinmo

Kör med Jofa-hjälm som enda skydd
Gick med
28 May 2008
Ort
Ingenstans
Hoj
VFR 800 ABS -02
Har bara varit på AVA och MC Varuhuset själv men tyckte att båda ställenas personal funkade. Iofs visste jag ungefär vad jag ville ha och i vilken storlek, men jag fick bra hjälp på spec MCV med detaljerna som jag inte visste så mkt om (exakt hur skinnstället ska sitta etc). Fick en helt ok rabatt också.
 

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Ort
08 City
Hoj
KTM 990 SMT
MC-Varuhuset har jag varit till massor med ggr & ALLDRIG blivit erbjuden hjälp .

AVA har jag oxå varit till ett flertalggr , vid några tillfällen har jag frågat tjejerna på kläder om hjälp & då har man bara mötts av suckande för att dom måste jobba . Dock så finns det en äldre lite långhårig kille på den avdelningen som är mkt trevlig & hjälpsam .

MC-Boden har jag oxå varit till ett flertal ggr där hälsar dom alltid på en så fort man kommer in & frågar om dom kan hjälpa till med någe . Ska jag ha någe så åker jag till MC-Boden först för att slippa bli på irriterad & på dåligt humör som man lätt kan bli hos MC-Varuhuset & AVA
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har i år handlat på både MC-varuhuset och AVA. Rabatten fick jag på varuhuset, inte på AVA... Handlade för ungefär samma summa på båda ställena (Åtskilliga tusenlappar.). Anledningen att det blev mycket på AVA är läget i förhållande till jobb, bostad mm annars blev det MC-varuhuset hela vägen.

Till AVAs försvar ska tilläggas att efter en incident tidigare i våras så har personalen (enligt mig) på klädavdelningen blivit avsevärt mer alert. Det lönar sig att känna folk som känner folk, kort sagt. Håller med föregående talare om del långhårige på AVA!

MC-varuhuset har alltid skött sig och även känt igen mig trots att jag inte är där mer än ett par-tre ggr per säsong. Kontenta: Hurra för Mc-varuhuset!
 
Last edited:

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
MC-Varuhuset, AVA och Lelles, hur kommer det sig att alla i denna tråd rekommenderar de butiker som vi gillar gillar gillar allra minst? :)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vad gäller service så föredrar jag Bella på Funbike (som rockar), supertrevlig att ha att göra med. :)
Skapligt sortiment, inte i närheten av Lelles, men det stället trivdes jag inte alls på, belamrat med gammalt bös...

/J
 

Nicotin

Guest
Vad gäller service så föredrar jag Bella på Funbike (som rockar), supertrevlig att ha att göra med. :)
Skapligt sortiment, inte i närheten av Lelles, men det stället trivdes jag inte alls på, belamrat med gammalt bös...

/J

där är vi klockrent överens..

hon e toppen..dom var på god väg att förlora en bra kund när janne slutade på reservdelar ( tror han heter janne )..

men vissa grejer måste jag ha samma dag och då blir det jögge på mc-bolaget el in mot stan
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Jag köpte mitt ställ på Lelles... det funkade bra att få hjälp om man hade tålamod osv... Plus att jag var där i typ början på April så det hjälpte nog bra det med...

MC-Boden har inget annat än underbart att säga om och MC-Varuhuset har jag oxå enbart fått bra bemötande från...

Ava är en klass för sig och de låter jag bli att kommentera då det bara förstör humöret... Dock så är deras reservdelsavdelning bra... :D
 

Caribia

www.potatoesmc.com
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
Suzuki SV650S K1
Ja jag slår ett ordentlig slag för MC-Varuhuset, kanontrevliga människor och jag köpte hela min utrustning där till bra pris.

En vecka senare fick jag en rabatt-check av dom på 100 spänn i brevlådan:)

:tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Ja jag slår ett ordentlig slag för MC-Varuhuset, kanontrevliga människor och jag köpte hela min utrustning där till bra pris.

En vecka senare fick jag en rabatt-check av dom på 100 spänn i brevlådan:)

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Jag har faktiskt också fått rabatt på McVaruhuset en gång ..

Konstaterade att jag behövde ett nytt lamellpaket, studerade sprängskissen och ringde för att höra att allt fanns hemma, vilket fanns. Några dagar senare står jag framför disken och får 7st lameller, jag var ganska övertygad om att det borde vara 7+1 lameller och påpekade detta men fick till svar att det där var allt jag behövde. Fine, jag tuffar väl hem och löser det här tänkte jag :) Väl hemma med en isärplockad koppling i knät inser jag vem som hade rätt trotts att en av oss hade skissen under näsan vid tillfället .. bara att bita i surkartet och tuffa tillbaka (bara 14mil tor) efter ett samtal med avdelningen för att säkerställa att lamellen fanns. Väl där hade man pratat om saken och tyckte jag kunde få lite rabatt eftersom att jag fick sitta 2timmar extra och 14mil utöver planerat. 10% fick jag, på den sista lamellen alltså :D typ 14,60kr!

Fast, jag har mig själv att skylla mest, borde bett om att få se skissen såklart :) Alla kan göra en tabbe, förutom jag!
 
Last edited:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jag ringde till MC varuhuset & ville köpa en av deras hojar igår, frågade om han kunde göra något på priset vid kontant affär utan inbyte...nej det kunde han inte.
Då är man bra DUM om man inte går ner nån tusenlapp, till saken hör att det verkar vara en riktig hyllvärmare...så den får väl stå där & damma som alla andra beghojarna....
 

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Ort
08 City
Hoj
KTM 990 SMT
Jag ringde till MC varuhuset & ville köpa en av deras hojar igår, frågade om han kunde göra något på priset vid kontant affär utan inbyte...nej det kunde han inte.
Då är man bra DUM om man inte går ner nån tusenlapp, till saken hör att det verkar vara en riktig hyllvärmare...så den får väl stå där & damma som alla andra beghojarna....


Ska man köpa hoj så är det mkt lättare att diskutera affären på plats . Ska man ha mer saker som utrustning & lås så har man ännu större möjlighet till en bra affär .
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:) Mc-Varuhuset är bra när man är där, men att ringa reservdelar eller verkstan kan vara knivigt. Men personalen på klädes avdelningen är väldigt trevliga och hjälpsamma när man är där eller pratar med dom på telefon.

Ava hmm jo killarna på reservdelar är trevliga och kunniga, sen har vi bossen för kläder och hjälmar som är kunnig och bra, finns säkert fler men tyvärr så är de oftast en suck man får när man ber om hjälp. Vilket jag anser tråkigt.

Lelles har massor och om man pratar med rätt person väldigt kunnig personal. Rörigt som få är de men de är väll halva charmen :)

Mc Boden har alltid kunden i sikte när dom kliver in, kunniga killar och trevliga är de med.

Honda city har bra personal och dom är kunniga. Även ett bra utbud på utrustning anser jag då :)
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag tycker att alla på MC-varuhuset är som iglar. Man måste ju fäkta bort dom. :mad: Den värsta av dom har iofs slutat, det var en mager kille med artyfarty-skägg. :zpy
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Jag tycker att alla på MC-varuhuset är som iglar. Man måste ju fäkta bort dom. :mad: Den värsta av dom har iofs slutat, det var en mager kille med artyfarty-skägg. :zpy

Men de kanske tycker om dig???? :tungan

EDIT: Nej fel... Det måste vara dina pengar de gillar... ;)
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
FEGIS! Varför frågar du inte henne "in person"? Akta så att jag inte skriver ut det här och lämnar över det personligen till henne. Hihi .....
:notme

Det är ju det han vill egentligen, att hon ska få reda på det! Han skyler över sin känslighet lite snyggt med "ligga" och sånt, men är säkert en mjuk och vänlig person innerst inne. :pannkyss

Så ta och gör det vetja! :tungan
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
jag är ganska säker på att ganska många som har träffat på henne vill att hon ska fråga om hjälp att hitta något längst in på lagret.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top