Stompgrips, snakeskins eller Tanktreads?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Var och köpte ny hoj igår och på den sitter inget av dessa utan den är som den kommer från fabrik så man åker ju runt på den som en smörklick i en het panna... hade stompgrips på förra hojen och var riktigt nöjd med hur man satt fast med hjälp av det men inte lika nöjd över slitaget på skinnstället.

Så vad använder ni? Nöjd med det? Har ni testat flera olika?
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Har kört TankTredz förut. Bra fäste på stället, men långt ifrån snyggt och fäste inte bra på hojen. Har TechSpec Snakeskin på K7:an. Kanonfäste på stället, ser bra ut, sitter klockrent. På nästa hoj blir det väl Stompgrip bara för att ha testat allt, men Snakeskin är det bästa jag kört med hittills iaf.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Har kört TankTredz förut. Bra fäste på stället, men långt ifrån snyggt och fäste inte bra på hojen. Har TechSpec Snakeskin på K7:an. Kanonfäste på stället, ser bra ut, sitter klockrent. På nästa hoj blir det väl Stompgrip bara för att ha testat allt, men Snakeskin är det bästa jag kört med hittills iaf.

Intressant... bra info. :tummenupp

Stompgrips fäster skitbra på stället men på grund av dess grova knottriga konstruktion så sliter det rätt bra också.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Har TechSpec Snakeskin på K7:an. Kanonfäste på stället, ser bra ut, sitter klockrent. På nästa hoj blir det väl Stompgrip bara för att ha testat allt, men Snakeskin är det bästa jag kört med hittills iaf.

Samma här.
Snakeskins på trajjan, funkar utmärkt. Bra grepp och ser bra ut.
Stompgripsen ger motsvarande fäste men är så ohyggligt fula att man vill köra omkull med flit för att slippa skämmas.
Slet av dem direkt (satt på hojen när ja köpte).
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kör tanktredz, mkt mer diskret än snakes och funkar klockrent.. kortsvar
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
limma på en skinbit vid knäna för att slippa slitage ifrån stompgripsen.
jag har nött nål igenom tanktredzen så inga mer tredz för mig.
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Jag har tanktredz på min gixxer....på det svarta.
Funkar kanoners.

Men visst klart det syns det blir ju som en genomskinlig gummi/silikon film på det svarta.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Jag har tanktredz på min gixxer....på det svarta.
Funkar kanoners.

Men visst klart det syns det blir ju som en genomskinlig gummi/silikon film på det svarta.

Syns gör det ju, men tredz är väl det som syns minst.
Blir nog att testa Tredz, Stomps vet jag hur de lirar... Går ju att byta i värsta fall.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Fast tredz är väl det som gör minst visuellt anspråk?

Om du får det att sitta perfekt, kanske. Lycka till. Tredz är det fulaste alternativet i praktiken, iallafall enligt mina erfarenheter. Men det är väl en smaksak, som allt annat. Blir snakeskin eller stompgrips på ny hoj för mig, tveklöst.
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Jag har testat stomp, tank thredz och ytterligare en sort som jag inte minns namnet på.

Stomp fäste bäst måste jag säga men sliter som sagt och var dyrast i inköp. De andra varianterna så som många säger är inte alltid lika slitstarka men är ofta billigare i inköp och sliter mindre på skyddsstället eller vad du nu har på dig ;)

Det är helt smaksak alltså... Inget är bättre eller sämre utan har olika för eller nackdelar. TYCKER JAG :p

:banana:banana:banana


Intressant... bra info. :tummenupp

Stompgrips fäster skitbra på stället men på grund av dess grova knottriga konstruktion så sliter det rätt bra också.
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Tänk att på 70 talet så var sådant här hjälpmedel orginal...:gnissla
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
mina tank tredz har också slitningar på ett visst ställe som nötts ner och blivit väldigt tunn. men inte riktigt hål rakt igenom.
 

gr0dan

Radical Riders
Gick med
28 Jun 2010
Ort
Lund
Hoj
Ktm sxf 250 2011
När ni säger att stompgrips sliter på stället hur menar ni , blir det hål eller bara fula märke ? Tar det 1 mån eller 2 år ?
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Tanktredz är helt överlägsna i grepp tycker jag (och andra).. Men visst.. Sådär supersnygga är dom inte.. Mina ser extra fula ut då jag flyttade dem från orginaltanken till dummyn.. Men greppet = :tummenupp
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
När ni säger att stompgrips sliter på stället hur menar ni , blir det hål eller bara fula märke ? Tar det 1 mån eller 2 år ?

Stompsen på förra hojen nötte ett liiitet hål på insidan av vänsterknät... kan inte säga exakt hur många mil det tog men ca 400 skulle jag gissa.

När det inte regnar drar jag till Uppsala för införskaffande av Tanktredz.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Techspec-USA som gör snakeskins har pads som kallas high-fusion också. Har testat båda, och för mej fungerar high-fusion bäst. Bra fäste och inget slitage på mina kläder. Nackdelen är väl att high-fusion padsen slits och behöver bytas ibland, men det är det värt!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top