Stoner med stödhjul

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Lite kul att Stoner så starkt förnekade tanken. Men det var inte så svårt att ana att han övergår till så gott som inhemsk bilracing med grymma race och bilar. Brukar själv titta på dessa race. Det är ett mycket bra koncept.

Kommer följa den serien ännu mer nu, och det är nog det Stoners syfte i serien är. Han lär få bra betalt...

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
För en okunnig verkar V8SC rätt likt DTM men ser lite snabbare ut. Är det rörramsbilar i V8SC också?

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
P€RRA;5721382 skrev:
Ja, det kan man ju skriva om det får en att må bättre.

Nu blir jag sådär nervös! Jag som ALLTID mår som en prins!!! Tusen tankar far genom huvudet; blev Perra sur nu? Eller skojar han... Hmmmmmm, inga smajlies... Tänk om han blev sur på RIKTIGT!!!! Och jag som vill vara vän med hela världen!!!!!!!

PERRA, FAN, jag bara skojade!!! Det ÄR okay att varken veta var Mt Panorama ligger eller är!!!! Sant! Vänner?

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Jag anar att P€rra varit med om värre här, och Mozz är ju t.o.m vänligare än Jorpes. Jag startade inte tråden för att ni två skulle gå :banana mot varandra. :fyllisar

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Om han tyckte dom betedde sig illa mot han i MotoGP så kommer han att explodera av ilska i denna serien.
V8 Supercars är inget annat folkrace på asfalt med V8:eek:r, det smäller titt som tätt.

Kommer bli kul att se.
Han har ju gnällt redan som soffexpert. :D

Casey Stoner ‏@Official_CS27
Just watching the @v8supercar #GC600, can't believe how many of the regular drivers are cheating by cutting the curbs. Disappointing to see.

Vidare hade han en dispyt via twitter med en förare i serien där Stoner tyckte han körde fult osv. men det har han tagit bort.

Blir nog bra det här.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Han har ju gnällt redan som soffexpert. :D

Casey Stoner ‏@Official_CS27
Just watching the @v8supercar #GC600, can't believe how many of the regular drivers are cheating by cutting the curbs. Disappointing to see.

Vidare hade han en dispyt via twitter med en förare i serien där Stoner tyckte han körde fult osv. men det har han tagit bort.

Blir nog bra det här.

Vilken tönt han är. Han borde fan ha en trynstöt så han ramlar ner från sin höga häst.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Du är indoktrinerad ;-) V8SC är en väldigt populär serie i Australien och Nya Zeeland. De kör bland annat på avlysta gator i stora städer (jämför Sverige, har t.ex. svårt att se att de lyser av Djugården och Stureplan för en motortävling).

Förutom banor i Australien och Nya Zeeland så körde de t.ex. i fjor på Yas Marina och i år ska de till Texas. Båda dessa är F1 banor.

Mount Panorama håller det stora racet, Bathurst 1000. De nationella racen här är så stora att de lockar utländska förare till banan, t.ex. har Rickard Rydell kört Touring Car här och Johan Kristoffersson ska köra 12-timmars där i år med GT-vagnar. Google:a :)

Philip Island är en underbar bana, men den är nog främst känd för sina mc-race, t.ex. så kör F1 i Australien inte på PI. Kanske därför är kurvorna namngivna efter just mc-förare? Jämför med F1-föraren Mark Webber som säkert är nog så känd hemma i Australien som Stoner. Webber har fått en läktare uppkallad efter sig i Albert Park. Dessutom ligger PI relativt avlägset, jag tror inte de största publiksiffrorna finns där.

Rydell vann det tom ihop med en inhemsk förare.
Fast det var inte V8 bilar utan BTCC vagnar
Nån av mekarna kom åt backspegeln, men Rydell var inte sämre än att han körde upp och touchade muren för att rätta till den.
Hur jävla coolt är inte det.

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Stoner måste tydligen köra en säsong i utvecklingsserien Dunlop V8 Supercars innan han får tävla med de stora pojkarna.

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
P€RRA;5746930 skrev:
Stoner måste tydligen köra en säsong i utvecklingsserien Dunlop V8 Supercars innan han får tävla med de stora pojkarna.

Ja det står ju i artikeln som första posten hänvisar till. #puck36a ;)

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Fn va cool för Stooner, han bör ju vara dubbelt så snabb med fyra hjul istf två, enkel matte :yoparty
Man får väl kolla på eftersändningarna i kanalen R4Me........

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!