Stoner till Honda!

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Jag vänder mig mot formuleringen att förarna 2009 skulle vara ”av en annan dignitet” än 2004.

Nu var det i och för sig inte jag som använde det uttrycket, utan Black Francis.

Du har helt rätt.

Results for: 1st place finishes in MotoGP at all tracks in 2009, for riders from all countries
6 Rossi, Valentino ITALY
4 Lorenzo, Jorge SPAIN
4 Stoner, Casey AUSTRALIA
2 Pedrosa, Dani SPAIN
1 Dovizioso, Andrea ITALY

Rossi vann 35% av alla race

Results for: 1st place finishes in MotoGP at all tracks in 2004, for riders from all countries.
Times Rider Rider from
9 Rossi, Valentino ITALY
4 Gibernau, Sete SPAIN
2 Tamada, Makoto JAPAN
1 Biaggi, Max ITALY

Rossi vann 56% av alla race.

Det var ungefär så jag såg på saken. Tack för de informativa siffrorna.:)
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Enligt Julian Ryder så har Colin Stoner (Caseys pappa och manager) varit i Japan en längre tid och när han berättade det för Toby Moody så var hans spontana reaktion: Ja men då så, då är han ju redan klar för Honda.

Om Stoner skulle gå till Honda tror jag Pedrosa får leta efter ett nytt jobb. Han och Puig har ju haft några år på sig att levererar utan att lyckas.

Rossi lär stanna hos Yamaha och får nog Spies som teamkompis. Frågan är vart Lorenzo tar vägen?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jag är ärligt inte helt bekväm i tanken att Lorenzo skulle lämna yamaha, fast OM det sker är ju ducati ett hett tips, såvida inte nya aktörer typ aprilia/bmw hinner in i MGP vilket i dagsläget inte verkar troligt.

Konstellationen Puig/Pedrosa tror jag har högst begränsade möjlgheter utanför honda.
 
Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Om Stoner skulle gå till Honda tror jag Pedrosa får leta efter ett nytt jobb.
Troligen.

S&S3M skrev:
Han och Puig har ju haft några år på sig att levererar utan att lyckas.
Han är den bästa Hondaföraren sedan Rossi.

:fakta

2006 körde Pedrosa sin första MotoGP-säsong, tog två segrar och stod på pallen åtta (8) gånger.

2007 tog han också åtta pallplatser och slutade tvåa, efter Rossi.

2008, elva pallplatser. Trea i sammandraget.

2009, elva pallplatser. Trea i sammandraget.

Hayden tog tio pallplatser och två segrar när han tog sin titel 2006.

De senaste 55 racen (!!) och 4 åren har Hayden tagit fem pallplatser och noll segrar; på tal om att leverera och att få fortsatt förtroende.

Pedrosa levererar! :mattias
 
Last edited:

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Öhh!! Är det därför som ingen i MGP depån utom honda verkar vilja ta i Pedrosa tillsammans med sin vapendragare Puig ens med tång och således står dom utan arbetsgivare nästa år :va

Dock ligger han fyra just nu. Före t ex Stoner, Hayden och andra snuttegrisar, speciellt Spisen.

Baserat på det man sett hittils kommer Lorentzo ta det i år. Nästa år kommer bli en ruckning av ens världsbil. Roligare silly season har inte skådats på länge!

Den som lever får se... :)
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Intressant rykte.

När Stoner körde Honda senast höll han väl på att crascha teamet i konkurs?
Samtliga Hondaförare det året klagade vad jag minns på dålig feedback från cykelns framdel och vad jag kan se är fortfarande Hondorna inte helt snorstabila.
Går det bättre nu i så fall?

Man kan även med intresse notera att Hayden fått upp sin normala pace och slutar numera åter omkring femma fast på en Ducati.

Jag tolkar det som att Ducatin börjar bli körbar för fler än Stoner.

OM ryktena stämmer låter det som Suzukis första chans att börja hamna på pallen.
"Kawasaki, kom tillbaka! Allt är förlåtet..."
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Troligen.

Han är den bästa Hondaföraren sedan Rossi.
:
:
:fakta
Pedrosa levererar! :mattias

En kalenderbitares syn på saken?
Det går också att säga att det efter Rossi bara funnits en världsmästare på Honda och det var inte Pedrosa. Trots matchningen att plockas upp direkt till fabriksteamet och nu inne på sin femte säsong där så ligger han just nu efter sin grönare teamkamrat och endast en pinne före sin f.d. teamkamrat.
Det skulle elakt kunna sägas att formkurvan är dalande. Han glänser till ibland till skillnad ifrån Yamaha-grabbarna som vid varje race är i täten.
 

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Ort
Linköping
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
OM ryktena stämmer låter det som Suzukis första chans att börja hamna på pallen.
"Kawasaki, kom tillbaka! Allt är förlåtet..."

Hmm, varfør ær inte kawasaki med i gamet? Vad ær det som har hænt?
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Bara 1 personsom nämner F1-spåret.

Montezemolo har ju nyligen uttalat sig officiellt om saken.
Om de tillåter 3-bils team -11 så sitter rossi i den tredje.

Tror inte rossi säger nej av vare sig sportsliga eller ekonomiska skäl.
Han kommer tjäna så löjligt mkt mer pengar och bli mer känd i F1.

Skulle vara trist att mista rossi på 2 hjul men kul se honom i depån med alonso som han redan bråkat med flera ggr.

Ingen kan väl glömma alonsos uttalande om att rossi inte var ngt speciellt i F1, Bara hype. Om han (alonso)fick ett par år på sig skulle han minsann oxå kunna köra topp 10 tider i Motogp.

Rossi kontrade med att han var välkommen att prova en repa men det blev aldrig ngt med det.

Mvh
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Kul bild från 2006:
xUx21.jpg
 

xeptme

Hayden Fan
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Huskvarna
Hoj
tyvärr inget på gång
Tack! Då är vi två som kämpar med att gilla honom. :fyllisar

3 är vi

Intressant rykte.

När Stoner körde Honda senast höll han väl på att crascha teamet i konkurs?
Samtliga Hondaförare det året klagade vad jag minns på dålig feedback från cykelns framdel och vad jag kan se är fortfarande Hondorna inte helt snorstabila.
Går det bättre nu i så fall?

Man kan även med intresse notera att Hayden fått upp sin normala pace och slutar numera åter omkring femma fast på en Ducati.

Jag tolkar det som att Ducatin börjar bli körbar för fler än Stoner.

OM ryktena stämmer låter det som Suzukis första chans att börja hamna på pallen.
"Kawasaki, kom tillbaka! Allt är förlåtet..."




kan vara för att nicky och casey samarbetar nu och hjälper varanndra med inställningar mm

Enligt Julian Ryder så har Colin Stoner (Caseys pappa och manager) varit i Japan en längre tid och när han berättade det för Toby Moody så var hans spontana reaktion: Ja men då så, då är han ju redan klar för Honda.

Om Stoner skulle gå till Honda tror jag Pedrosa får leta efter ett nytt jobb. Han och Puig har ju haft några år på sig att levererar utan att lyckas.

Rossi lär stanna hos Yamaha och får nog Spies som teamkompis. Frågan är vart Lorenzo tar vägen?



Ducati vill ha lorenzo oxå, det man säkert vet är att rossi och lorenzo inte kör i samma team nästa år

Yamaha Factory Racing Rossi/Spies
Marlboro Ducati Lorenzo/Hayden
Repsol Honda Stoner/Dovizioso
Rizla Suzuki who cares
Yamaha Tech 3 Edwards/De Puniet
Honda Gresini stays same as 2010
 
Last edited:
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top