Stoner till Honda!

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Eller den mer komiska lösningen. Pedrosa byter plats med Stoner, och blir ånyo teammate med Kentucky Kid. The Dynamic Duo återförenas.
Inte helt osannolik. Det kommer ned till vad #1 och #2 i cirkusen ska göra - om ingen av Rossi eller Lorenzo väljer Ducati så är denna konstellationen väldigt trolig.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag tror faktiskt att Yamaha kommer lyckas behålla både Lorenzo och Rossi. Lorenzo nästan definitvt för båda har mycket att tjäna på det. Lorenzo är helt klart en framtidsman och han trivs hos Yamaha. If it ain´t broken why fix it?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Är det klart att Stoner verkligen går till Repsol då? Tyckte bara jag läste Factory Honda, och det går ju att åka i annan flagga än repsols.
Varför skulle Honda vilja släppa Pedrosa?
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Varför skulle Honda vilja släppa Pedrosa?
Honda hade säkert sett att alla toppförare körde för dem, garanterad vinst. :)

Samtidigt så krävs det pengar och de tror kanske att de får bäst utdelning med en fokuserad satsning kring en toppförare - om de har Stoner är det kanske kring honom det ska skapas ny framgång?

Iofs. så lyckas Fiat bra med att ha två toppförare i samma team, även om det sägs att de vill dela på sig så är de nu inne på sin tredje framgångsrika säsong.

Om man vänder på det: Vill Pedrosa stanna och vara andre-förare? Ett karriärsbeslut. Lite som Zlatan/Barcelona eller Massa/Ferrari kanske?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Är det säkert att Pedrosa skulle bli andreförare då? Han slog Stoner i fjol och ligger före honom i år. Färska meriter är väl bättre än gamla men även Pedrosa har många sådana och till skillnad mot Stoner tillsammans med Honda flera titlar. De brukar vara lojala så länge föraren är det och Pedrosa är väl lika politiskt korrekt som de flesta andra. Har svårt att se att de bara skulle dumpa honom.

Om Stoner kommer till Honda behöver det ju inte vara till Repsol, kan ju vara ett enmans-team med fabrikshoj t ex. Melandri hade väl ett år tillgång till fabriksmaterial utanför Repsol.

Jag har svårt att se att Repsol-Honda inte skulle vilja ha de två bästa tillgängliga förarna i sitt team och det skulle då vara Stoner och Pedrosa. Enda anledningen att i stället behålla Dovi är ju om han är mycket billigare än Pedrosa (troligen) och att de då får ihop en svår budget i dessa tider.
 

xeptme

Hayden Fan
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Huskvarna
Hoj
tyvärr inget på gång
Jag tror faktiskt att Yamaha kommer lyckas behålla både Lorenzo och Rossi. Lorenzo nästan definitvt för båda har mycket att tjäna på det. Lorenzo är helt klart en framtidsman och han trivs hos Yamaha. If it ain´t broken why fix it?



Tror du?, rossi som sagt att de får välja på han lr lorenzo för att rossi inte vill käöra i samma team som en sån stor konkurrent
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
De brukar vara lojala så länge föraren är det och Pedrosa är väl lika politiskt korrekt som de flesta andra. Har svårt att se att de bara skulle dumpa honom.

Finns det i Din värld att man från Honda sett kan tycka att konceptet Puig - Pedrosa fått sin chans?
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Finns det i Din värld att man från Honda sett kan tycka att konceptet Puig - Pedrosa fått sin chans?

Skitsamma om konceptet heter Puig, Burgess, eller bullshitspace-racing så länge dem leverar, så lätt är det inte att hitta bättre förare än Pedrosa.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tror du?, rossi som sagt att de får välja på han lr lorenzo för att rossi inte vill käöra i samma team som en sån stor konkurrent
Rossi har ju sucsesivt backat från det uttalandet så jag tror inte man ska lägga så stor vikt vid det.
 

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
Jag tror faktiskt att Yamaha kommer lyckas behålla både Lorenzo och Rossi. Lorenzo nästan definitvt för båda har mycket att tjäna på det. Lorenzo är helt klart en framtidsman och han trivs hos Yamaha. If it ain´t broken why fix it?

Jag håller med Gustav. Så blire
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Rossi har ju sucsesivt backat från det uttalandet så jag tror inte man ska lägga så stor vikt vid det.
Så har jag också uppfattat det. Skulle vilja se Rossi tänka på sina förebilder, bita ihop och koncentrera sig på sig och sitt team, inte på vad andra förare gör.
 

Bifogat

  • lawsonhead.jpg
    lawsonhead.jpg
    11.7 KB · Visningar: 420
  • Doohan_Mick.jpg
    Doohan_Mick.jpg
    5.3 KB · Visningar: 420

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Botkyrka
Hoj
R1
Jag tror faktiskt att Yamaha kommer lyckas behålla både Lorenzo och Rossi. Lorenzo nästan definitvt för båda har mycket att tjäna på det. Lorenzo är helt klart en framtidsman och han trivs hos Yamaha. If it ain´t broken why fix it?

Frågan är om inte Lorenzo börjar tröttna på att spela andrafiol efter Rossi.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Så har jag också uppfattat det. Skulle vilja se Rossi tänka på sina förebilder, bita ihop och koncentrera sig på sig och sitt team, inte på vad andra förare gör.
En av de där förarna var ju klart irriterad på sin team-kompis vid flera tillfällen - med uttalande om att den andra åkte snålskjuts på mästarens egen talang...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag håller med Gustav. Så blire
Lorenzo är åtminstone officiellt inställd på att stanna hos Yamaha.

Q: Now that Valentino's gone, there's stories that Casey is going to Honda, there's stories that Valentino will be going to Ducati. Do you think that's affected the way that the market will work? Has it changed your position, or are you still focused on being with Yamaha?

JL: No, I just focus on getting the best results. If I get good results, all the brands will be interested in me. But as I normally say, Yamaha is the first option, and I would like to continue with them.
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Det ryktas om att Stoners mekaniker kan behöva se sig om efter en ny arbetsgivare nästa år. Spännande... :gnissla
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top