Är det någon som läst självbiografin och kan uttala sig om boken? Läsvärd?
Har läst den och den var väl inte jätteläsvärd. En ganska simpel vandring från barndom till att han la av. Inga speciellt revolutionerande nya uppgifter eller okända tankar från honom angående det som hänt.
Lite samma stuk som i intervjuer, han förstår inte varför inte han får så mycket respekt etc som han förtjänar. Rossi får oförtjänt mycket osv.
Kan inte säga att man känner att man vet mer om Casey som person efter boken än innan (beror ju självklart på hur mycket koll man hade på honom innan).
Poängterar väl isf mer än något att han inte är så mkt mer än en ganska tråkig kille som dock var riktigt duktig på att köra hoj och vill man bli mer erkänd så får man bjuda till ordentligt(Rossi, MM) eller regera så totalt under längre tid att det inte finns några tvivel (Stenmark tex).
Just nu påminner han mest om Joe Flacco som är QB för Baltimore ravens och som inte är intresserad av varken kändisskap, pengar eller något annat som verkar driva många idrottare. Han är mest glad för att han får kasta lite boll dock med en stor skillnad att han knappast gnäller över lite närkontakt...
Vet vi att skribenten har gjort ett detaljerat/nyanserat jobb i att porträttera Stoner?Poängterar väl isf mer än något att han inte är så mkt mer än en ganska tråkig kille...
Man får nog ta alla självbiografier med en nypa salt.
Vare sig det är Palme, Jobs, Zlatan eller Stoner.
Därmed inte sagt att dom kan vara väldigt bra och lärorika.
Vet Du att Armstrong var på månen?Vet vi att skribenten har gjort ett detaljerat/nyanserat jobb i att porträttera Stoner?
Tillåt mig garva lite...Nej alla som snackar skit om Stoner med facit i hand visar att dom har noll koll på MC racing
Rossi är en dryg dj... som fick en allt för lätt resa till sina VMtitlar...
Tillåt mig garva lite...
Ja med tanke på din bild så ska du nog passa på att garva så mycket du kan.... Rossi lär ju inte bidra till framtida garv(läs glädje)
Jag har inte läst boken men intressant att folk som normalt är OTROLIGT källkritiska tolkar den som en absolut sanning bara för att det är en "självbiografi".
Inga namn nämnda, inga namn glömda.
När allt kommer omkring föredrar jag nog de oputsade personligheter inom toppidrotten framför dagens ofta skolade idrottare som bara säger det som förväntas av dem för att fans och sponsorer ska vara nöjda. Även om man inte tyckte att Stoners inställning vid intervjuer var allt för upphetsande talade han till oss på banan. Nu när han lämnat cirkusen är han saknad. Han lade helt klart sin hjälm på hyllan allt för tidigt. Men det var hans val och det ska han så klart ha respekt för. Tiden får utvisa om Stoner en dag får för sig att han vill se hur han står sig mot dagens talanger. I så fall vore han varken den första eller siste som gjort comeback.
Såg filmen Rush som utspelar sig 1976 och handlar om rivaliteten mellan James Hunt och Nikki Lauda. Två helt olika personligheter. En av dem var omtyckt av allt och alla, medan den andra inte hade det lika lätt. Tittar man på Rossi har han en personlighet som är lätt att tycka om. I alla fall mediabilden som framställs via intervjuer och spex. Stoner var sig själv och för det blir han sågad vid fotknölarna. Det är ju synd om all form av elitidrott tillslut bara handlar om vem som kan förmedla den bild sponsorer och fans förväntar sig. Sådant som säljer lösnummer och ger tidningsrubriker. Idrott är mer politik än idrott idag.
Får allt mer respekt för Kimi Raikkonen. Han slutade med F1 för att köra rally och sedan gör han en framgångsrik comeback. Nästa år är han tillbaka i stallet där han slutade innan avhoppet. Detta trots att han har den personlighet han har och säger precis vad han tycker och tänker. Hur befriande vore det inte om Stoner gjorde comeback och gjorde precis samma sak? Låta bitterheten flöda fritt i intervjuer och sedan dominera ute på banan om han nu fortfarande har det försprånget som han hade när han lade av. När allt kommer omkring är det väl spektakulär racing?
Fan vad gammal jag känner mig.
Samma här när jag läser det du skriver. Det är jäkligt sant när man reflekterar över det, vem orkar sitta och titta på 5 milen från start till mål? Det är ingen tv-underhållning egentligen. Betydligt mer underhållande att se någon i wing suit göra ett spektakulärt hopp. Men trenden innebär ju att folk tillslut kommer att bli rätt mättade. Vad är spektakulärt när man har sett ett stort antal personer göra spektakulära saker inom olika former av idrotter/hobbys?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|