Murmeldjuret
Gudomlig sporthojare
Kommer boken översättas till svenska?
Det beror på vad man vill bevisa med sin "fakta".
Man kan tex skriva:
Rossi 7
Stoner 2
Det är också fakta som kan stänga alla diskussioner om Rossi vs Stoner men det skulle bli ganska trist.
Som sagt, det råder ingen tvekan om att Stoner är den som lyckats i särklass bäst på Ducatin. Problemet är att om ingen annan kan köra den framgångsrikt är det något som inte stämmer. Om killar som Rossi, Melandri, Hayden, Dovi etc går från att ha en chans till att bli chanslösa kan man inte påstå att det inte är något fel på hojen.På de 6 sista racen för Ducati tog han fyra segrar, två DNF & en andraplats. Det är väl ganska uppenbart att Stoner har rätt & det är alla andra det varit fel på? Inte ens Rossi själv motsäger ju sig det faktum att det är alla andra det varit fel på,
Det kan man så klart också göra och det är precis det jag menar med "fakta". Att skriva att diskussionen är över för att någon presenterat "fakta" som passar den egna agendan är inte att vara direkt lyhörd eller ens intresserad av ämnet.Det är också fakta men från en annan tid. Roligare att jämföra individuelt under samma tid tycker jag.
Det var väl just Stoners förmåga att anpassa sin körning som blev Ducatis fall. Så länge han vann race på den var det inget fel på den enligt Ducati, det var fel på alla andra. Nu skördar de vad Stoner sådde under många år.I min värld har ingen, varken förr eller senare, kunnat köra i närheten av vad Stoner gjorde på Ducatin, vi talar förmodligen om 1-2 s långsammare per varv under rejsförhållanden. Däremot var hans "försprång" gentemot Dani på Hondan inte alls lika stort eller överlägset.
Slutsats? Stoner kan förmodligen köra skiten ur vilken skrothög som helst, genom sin unika förmåga att anpassa sin körstil efter egenskaperna hos materialet han för tillfället sitter på. Vanliga Aliens är förmodligen betydligt mer beroende av en setup som verkligen premierar och harmonierar med deras körstil. I min högst personliga bok står Casey som en gudabenådad talang som förmodligen orsakar många gråa hår hos de tekniker och ingenjörer som försöker analysera data och mäta sig till optimal setup.
.Kommer boken översättas till svenska?
Javisst, om Stoners exempellösa talang hjälpte till att maskera bristerna i designen är det naturligtvis inte lätt att vrida utvecklingen i annan riktning. Stoner anser uppenbarligen än i denna dag att det inte var några grundläggande fel på designen, och när det gäller honom personligen är det formodligen rätt. Tyvärr var det nog inte lika lätt för den som valde att lyssna på Hayden, Capirossi m fl som alla presterade under sin tidigare kapacitet på Ducatin, när deras fixstjärna lyckades så bra.Det var väl just Stoners förmåga att anpassa sin körning som blev Ducatis fall. Så länge han vann race på den var det inget fel på den enligt Ducati, det var fel på alla andra. Nu skördar de vad Stoner sådde under många år.
Kommer boken översättas till svenska?
Jag köpte från Bokus. Gratis frakt och gratis faktura (14 dagar).Var är det billigast att handla boken i sverige? Har någon fraktfritt, eller alla lägger på frakt?
(har aldrig beställt en bok innan )
Skulle förlaget tjäna på att översätta och trycka en unik svensk utgåva för den handfull svenskar som avstår att köpa boken därför att den är skriven på engelska?Kommer boken översättas till svenska?
Väntar på mitt ex och kommer självklart att fylla den här tråden med mina nyanserade analyser av världens utan tvekan bästa och mest framgångsrika roadracingförare*Jag hade tänkt läsa den men när jag såg det där reportaget i MCN ändrade jag mig, jag orkar inte läsa 200 sidors klagosång om varför Rossi är dum och hur laktosintoleranta blir diskriminerade.
Kan vi få en recension i tråden om det verkligen är så illa? P€RRA, du som har en neutral inställning till Stoners åsikter kanske kan skriva vad du tycker om den?
Eh, va?
Skulle förlaget tjäna på att översätta och trycka en unik svensk utgåva för den handfull svenskar som avstår att köpa boken därför att den är skriven på engelska?
Se där. Man missar onekligen en del viktigt om man inte läser ”Klick!”.Det har varit ett långtgående internet-skämt sedan 2008, då Heath Ledger dog av en överdos.
Jack Nicholson sade efteråt i media att han "försökte varna honom".
Allt sedan dess, när en kändis dött eller gjort bort sig, så har skämtet varit att "Jack försökte varna honom".
Jag har sett det på ett otal olika forum genom åren, och jag trodde verkligen att du med din vishet skulle vara den sista att inte förstå.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|