Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det har du rätt i...Tänkte inte på det blir nog 642cc Ush då
jo när jag pillar dit turbon så har jag endast 8,5 k.F tror jag? 2mm spacer från org topp som ger 10-1 kan någon smartskalle räkan ut vad det blir exakt? slag 82mm borr 100mm......
om jag ska försöka ta ut 170hk då bllir det 2mm spacer men ska jag bara ta ut 100-120hk så kör jag helt org utan spacer. behöver endast ladda runt 0,5-0,6 bar för att få ut 100hk och jag tror att jag kan ladda närmare 1bar utan spikning med vanlig macksoppa 98 okt den är otroligt okännslig för spikning!!
Jo flatslide fugge problem?? Jag har 000000 problem !!Folk påstår att trotteln ska flyga till väders??? Har inte märk ens tendens till det och ladda minst1,1bar åtminstonde?? Därimot när jag körde org fugge (rundtrottel så ville den sväva en aning.... och var helt omöjlig att bestycka in bra.. Flääätsliden går så otroligt fint att bestycka in !! Den går faktist finare än org utan turbo!! Om jag inte tokgasade vid längre färder med kompisare så drog den endast 0,6 lit milen kompisarna var förbluffade !! dom fick söla i runt 07Lm mil på deras standard xr650ior!! om man kör HSR mikuni får man ett problem,,,,det blir en fontän av bränsle ut ur axpumsaxeln!! man måste tyvär spackla igen axpumpen bara.. Men helt klart bästa förgasare jag någonsin kört är mikuni tm 40-41mm en HSR har inte en changs i effekt mot en TM. VARFÖR?? Har inte en aning har kör båda med olika trimm och det skilljer säkert minst 2 kusar!! Smoot bore kallas dom ju enda ledtråden.. inte säkert att ens 44 mm Lectronen jag nu köpt kommer att slå 40ian tm? Finns nu tydligen tm även med axpump!! Enda nackdel är enkelvire men priset är ju otroligt 1650kr i usa ev tull då!! sprittans ny!!
TM 41, 45 samt 48 har ju samma hus som HSR och samma flöde i cfm. TM 33-40 har dock ett annat hus, det kanske var de du använde? Men då är det ju märkligt att du fick högre effekt ty TM 41-48 samt HSR 41-48 flödar ju naturligtvis mer än TM 33-40.
Det kan ju ha varit så att du i likhet med mitt ovanstående resonemang fick på en för stor förgasare med HSR:en. Ty då sjunker ju ibland inte bara mellanregistret utan ibland även maxeffekten om man väljer riktigt för stort.