Stoppa fartkamerorna!

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Jonte VSB R-T skrev:

känns som att de placeras på fel platser, hellre vid 30 sträckor i täta områden än ute på landsvägen tack.
De som är de värsta "fortkörarna" behöver bara plocka plåten fram, kommer undan endå. Detta hade inte funkat om man haft poliskontroller, som jag hellre sett att man lagt pengar på. En kamera är en kamera, en polis har 1000000 gånger mer användningsområden.
Nu blir det svensson som kör 10km/h för fort som får betala.

Sen känner jag starkt emot att bli övervakad, känns bara obehagligt helt enkelt. Kan/Orkar inte motivera mer än så.

Gillar inte biltullar heller.

Som sagt jag står för att jag är emot det, men knyter näven i fickan som alla andra o dricker upp mitt glas mellanmjölk till min middag bestående av köttbullar,makaroner och lingonsylt.
 
Last edited:

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 640 sm
HEHE!
Läste under "Fakta" på sidan..

" …mäter hastigheten med radar/laserstrålar som kan orsaka cancer."

:tungan
 

Nickeshake

Hårdrockare
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Östersund
Hoj
Hornet 900
Yamaha_Tobbe skrev:
ett urdrag ur deras faktaruta :rofl
känns ju lite som att någon surkert har fått böter och har försökt hitta på allt möjliga motivationer till att ta bort dom, många av motivationerna är rent löjliga i min mening :7peta
Haha det var lätt det bästa argumentet. Tänkte klistra in det här men du hade hunnit före.
Tycker det där bara är löjligt, det klart att poliser gör ett mycket bättre jobb än en kamera men inte tror jag att det kommer gå mer pengar till polisen om kamerorna försvinner, i varje fall lär det inte göra någon skillnad.

Argumenten liknade mest något som "Gnällspikarnas fortkörarförening" suttit och tjurat ihop vid nåt årsmöte.
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Superbee skrev:
känns som att de placeras på fel platser, hellre vid 30 sträckor i täta områden än ute på landsvägen tack.
De som är de värsta "fortkörarna" behöver bara plocka plåten fram, kommer undan endå. Detta hade inte funkat om man haft poliskontroller, som jag hellre sett att man lagt pengar på. En kamera är en kamera, en polis har 1000000 gånger mer användningsområden.
Nu blir det svensson som kör 10km/h för fort som får betala.

.

Det dör mer folk på landsvägen än på 30-sträckan utanför skolan, alltså borde det vara vettigare att ha kameror där istället ? Både och hade väl varit bäst.
Vill man köra för fort där det finns kameror så vassego, bara att ta böterna och se glad ut. :) Man kan dessutom inte bli tagen när man kör hoj ju, så mig kvittar det. De räddar bevisligen liv.

"Bara att plocka bort plåten fram", jo men då lär man ju bli stannad varje gång en polis får syn på en. Dessutom är det inte bara de "värsta fortkörarna" utan många vanliga svenssons som orsakar trafikolyckor.
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Zayn skrev:
Haha det var lätt det bästa argumentet. Tänkte klistra in det här men du hade hunnit före.
Tycker det där bara är löjligt, det klart att poliser gör ett mycket bättre jobb än en kamera men inte tror jag att det kommer gå mer pengar till polisen om kamerorna försvinner, i varje fall lär det inte göra någon skillnad.

Argumenten liknade mest något som "Gnällspikarnas fortkörarförening" suttit och tjurat ihop vid nåt årsmöte.

Jag tycker man skulle vara tvungen att sätta upp kameror hemma när man har fest så att polisen kan se om någon dricker hb eller serverar ur dunk!

Böter direkt solklart!

Sedan tycker jag man skall kameraövervaka alla tonåringar under femton för om någon som är äldre än femton skulle ha sex med nämnda tonåringar under 15 är det ju våldtäkt och det är väl andå värre än fortkörning!

Fram för mer kameror! :yoparty
Fram med mer förslag så gör vi en website för kameror!!! :banana
 

Duke0

Medlem
Gick med
22 May 2003
Ort
Söderköping
Hoj
Suzuki RG 125 F 1992
Det har ju gått helt till överdrivft detta med väggupp o avsmalningar över allt
Jag är med på vid skolor daghem..
Och jag förstår att det måste vara fruktansvärt att köra ihjäl någon eller bli påkörd

Personligen kan inte jag minnas att det var dåligt med trafikljus...ganska enkelt röd stanna grön kör...rödgubbe stå..grön gubbe gå..

Trafikplaneringen i sverige är är åt helvete..men vad ska man göra när det är gamla EX limsniffande och haschrökande hippies o trädkramare som styr..i´m getting political here...

De kallar det "Lugna gatan" vilket blev är ett nytt synsätt på infrastukturen på 1990talet som en jävla hippie helvete har mediterat fram i nått LSD rus på slutet av 70talet inga namn
Jo jag kan planera bättre det är inte svårt...
Inte mer kostsamt heller och betydligt effektivare...
Ta ritningar från 60talet 70talet och 80talet och vips har vi en minst lika
säker och betydligt effektivare (Ur framkomlighets synpunkt) infrastuktur...
Men fan bryr sig..ingen

låt dom hållas de tröttnar snart..det kommer de aldrig göra
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Tycker det är skitbra med fartkameror... man vet var de sitter och hur man undviker att bli tagen, tänk om de inte skulle sitta där! Skulle säkert finnas många fler blå gubbar med laserpickor ute, betydligt svårare att komma undan då.
 

DC-Shoes

Hhhhmmmmmm
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Sweden
Hoj
Gult skit som bara går sönder!
Lyssnade på Kampsången! Höll för fan på att dö! :hihi

Ha ha ha, så klockrent! :D
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
I England har dom satt upp ett antal hundra fartkamror på olika väg sträckor.

Och på dessa har olyckorna minskat men dödsolyckorna ökat istället.

Folk kör lagligt där kamrorna står och mellan dom så ska dom köra om så många som möjligt.

Bara att titta på E20 så vet man ju hur det blir.

Tycker dom kan ta bort alla poliser och sätta upp kamror överallt istället.

Hela svergie blir BigBrother Live. :banana
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Verkar som Många tycker det är jobbigast att bli såkallat "Övervakade".

Tycker ni det är fel o ha Videokameror i parker där flertalet våldtäker har hänt?
Tack vare dom har iaf flera våldtäcktsmän åkt dit...
Fast ni kanske vill att man ska ta ner dom med va? :3freak
 

Duke0

Medlem
Gick med
22 May 2003
Ort
Söderköping
Hoj
Suzuki RG 125 F 1992
Freddola skrev:
Verkar som Många tycker det är jobbigast att bli såkallat "Övervakade".

Tycker ni det är fel o ha Videokameror i parker där flertalet våldtäker har hänt?
Tack vare dom har iaf flera våldtäcktsmän åkt dit...
Fast ni kanske vill att man ska ta ner dom med va? :3freak


Ska man jämföra äpplen och päron??
De smakar ju inte alls lika...
 

Nickeshake

Hårdrockare
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Östersund
Hoj
Hornet 900
Felix skrev:
Fram för mer kameror! :yoparty
Fram med mer förslag så gör vi en website för kameror!!! :banana
Ja men det var ju superförslag! Och tänk vad vi kan uppnå, kamera rätt in i sovrummet och skicka live till Sex Inspectors, gör vi fel i sänghalmen så är det bara att böta och gå på utbildning.
 

CaféRacer

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2004
Ort
..
Hoj
..
Superbee skrev:
Ja jag vet ju att du verkligen aaaaaaaldrig kör för fort ;)
hur gåre med bakhjulskörningarna nedför krönen förresten? eller från burnout till wheelie? :tummenupp

haha näe skämt åsido...jag förstår vad du menar, men jag är iaf emot fartkameror. Det kan jag stå för.


;) hehe
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Felix skrev:
Jag tycker man skulle vara tvungen att sätta upp kameror hemma när man har fest så att polisen kan se om någon dricker hb eller serverar ur dunk!

Böter direkt solklart!

Sedan tycker jag man skall kameraövervaka alla tonåringar under femton för om någon som är äldre än femton skulle ha sex med nämnda tonåringar under 15 är det ju våldtäkt och det är väl andå värre än fortkörning!

Fram för mer kameror! :yoparty
Fram med mer förslag så gör vi en website för kameror!!! :banana


Aha okej, just det, det är precis samma sak att "övervaka" (det fotas ju bara när det går för fort) fortkörare som att kameraövervaka alla som kan tänkas ha sex med minderåriga.

:dummer

Vad är egentligen negativt med fartkameror ? Färre folk omkommer i trafiken tack vare dom.

Eller nej förresten det har jag ju ingen aning om, för jag läste det i någon statistik någonstans, och all statistik är förbannad lögn. :rolleyes:

Duke0 skrev:
Det har ju gått helt till överdrivft detta med väggupp o avsmalningar över allt
Jag är med på vid skolor daghem..
Och jag förstår att det måste vara fruktansvärt att köra ihjäl någon eller bli påkörd

Personligen kan inte jag minnas att det var dåligt med trafikljus...ganska enkelt röd stanna grön kör...rödgubbe stå..grön gubbe gå..

Trafikplaneringen i sverige är är åt helvete..men vad ska man göra när det är gamla EX limsniffande och haschrökande hippies o trädkramare som styr..i´m getting political here...

De kallar det "Lugna gatan" vilket blev är ett nytt synsätt på infrastukturen på 1990talet som en jävla hippie helvete har mediterat fram i nått LSD rus på slutet av 70talet inga namn
Jo jag kan planera bättre det är inte svårt...
Inte mer kostsamt heller och betydligt effektivare...
Ta ritningar från 60talet 70talet och 80talet och vips har vi en minst lika
säker och betydligt effektivare (Ur framkomlighets synpunkt) infrastuktur...
Men fan bryr sig..ingen

låt dom hållas de tröttnar snart..det kommer de aldrig göra

:corn
 

Duke0

Medlem
Gick med
22 May 2003
Ort
Söderköping
Hoj
Suzuki RG 125 F 1992
lorkan skrev:
Aha okej, just det, det är precis samma sak att "övervaka" (det fotas ju bara när det går för fort) fortkörare som att kameraövervaka alla som kan tänkas ha sex med minderåriga.

:dummer

Vad är egentligen negativt med fartkameror ? Färre folk omkommer i trafiken tack vare dom.

Eller nej förresten det har jag ju ingen aning om, för jag läste det i någon statistik någonstans, och all statistik är förbannad lögn. :rolleyes:



:corn
Precis..
Du verkar ha blivit hjärntvättad:)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top