Stoppad av polis för avgasljud. Igen!

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Kameramannen drog. Så det är så man gör när man drar från polisen. Måste testa ngn gång.

Hur mäter de ljudnivån? Mätare eller godtycke? Det brukar ju hävdas att deras utrustning inte är godkänd. Vad är böterna för? Ljudet eller att man ändrat på hojen?

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
ZX12R
Enligt gayopedia så låter det mer när man blir av med analoskulden :D

Sorry för spam men det var så snyggt upplagt :banana

Det har jag ingen erfarenhet av, men om du säger det så får jag väl tro på dig. :krama

Kameramannen drog. Så det är så man gör när man drar från polisen. Måste testa ngn gång.

Hur mäter de ljudnivån? Mätare eller godtycke? Det brukar ju hävdas att deras utrustning inte är godkänd. Vad är böterna för? Ljudet eller att man ändrat på hojen?

De mätte med en dB-mätare gissar jag. 104 dB vid 5400 varv blev det. 99 dB var max som de hade godkänt.

Han skrev inte på boten, utan nekade. Det blir tingsrätten nästa.
Snutarna var inte helt nöjda med att han inte skrev på.

Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Vad gnäller ni för? Ni vet ju att detta kan bli följden av att sprida välljud :) redan när ni monterar systemet.

Jovisst är det så men samtidigt så känns de som vanligt som att dom inte kan ta dom riktigt tunga/viktigare banditerna så ger dom sig på svenssons, jag menar vad fan är de att lägga tid på, styr upp nåt vettigt istället!

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Det har jag ingen erfarenhet av, men om du säger det så får jag väl tro på dig. :krama

Han skrev inte på boten, utan nekade. Det blir tingsrätten nästa.
Snutarna var inte helt glada att han inte skrev på.

Helt rätt, det ska kosta mer att administrera ärendet än vad boten kostar. Fick vi nåt svar? Har dom dB mätare i röven hela tiden när dom åker runt eller?

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
ZX12R
Helt rätt, det ska kosta mer att administrera ärendet än vad boten kostar. Fick vi nåt svar? Har dom dB mätare i röven hela tiden när dom åker runt eller?

Vi var i Löddeköpinge och skulle på den traditionella motorträffen där jänkare, sportbilar och motorcyklar brukar träffas varje tisdag. De står ofta där då och plockar folk, därav att det finns dB-mätare.

Vad har din kompis för hoj o vad för slipon hade han på ?

En CBR929 med egettillverkat avgassystem.

Last edited:

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
På väg till tisdagsträffen i Lödde alltså? Lagens långa arm står tydligen alltid och plockar in folk där. Fast jag tyckte femhundra spänn var billigt. Fastpris eller dagsböter? Är det fastpris så är det ju ett fynd :)

Helt rätt, det ska kosta mer att administrera ärendet än vad boten kostar...

Nackdelen med det resonemanget är att den kostnaden betalar du och jag via skatten. Statens administratörer är väl glada att dom får något att göra, då behövs dom ju (tycker dom).

Vägra skriva på för att öka chanserna att slippa påföljd är väl ok, men att jäklas med systemet för sakens skull resulterar bara i att det kostar ännu mer att hålla igång det... :huvet

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...