gluffis
Slowrider
Betala o se glad ut eller bulta på orginal
Nackdelen med det resonemanget är att den kostnaden betalar du och jag via skatten. Statens administratörer är väl glada att dom får något att göra, då behövs dom ju (tycker dom).
Vägra skriva på för att öka chanserna att slippa påföljd är väl ok, men att jäklas med systemet för sakens skull resulterar bara i att det kostar ännu mer att hålla igång det...
På väg till tisdagsträffen i Lödde alltså? Lagens långa arm står tydligen alltid och plockar in folk där. Fast jag tyckte femhundra spänn var billigt. Fastpris eller dagsböter? Är det fastpris så är det ju ett fynd
Nackdelen med det resonemanget är att den kostnaden betalar du och jag via skatten. Statens administratörer är väl glada att dom får något att göra, då behövs dom ju (tycker dom).
Vägra skriva på för att öka chanserna att slippa påföljd är väl ok, men att jäklas med systemet för sakens skull resulterar bara i att det kostar ännu mer att hålla igång det...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Civil_olydnad
Jag betraktar det som civil olydnad och min förbannade skyldighet att vara så besvärlig som möjligt ifall jag bötfälls för en lag som jag ogillar.
Jag tycker tex att vi generellt har för låga hastighetsbegränsningar och skulle därför aldrig skriva under en hastighetsbot.
Jävlar vilka storkben den där brewden hade.
..och hojar som låter gillas. Finns inget som får mig på benen och till fönstret
snabbare än en skönsjungande hoj som passerar.
Tror att det var mer för att jävlas med MC-förare.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Civil_olydnad
Jag betraktar det som civil olydnad och min förbannade skyldighet att vara så besvärlig som möjligt ifall jag bötfälls för en lag som jag ogillar.
Jag tycker tex att vi generellt har för låga hastighetsbegränsningar och skulle därför aldrig skriva under en hastighetsbot.
Var nog den lilla regskylten som lockade honom. MC-polisen i skåne verkar inte gilla sånt... Mig nöp dom ganska snabbt när jag körde med skylten i hjulhuset. Spelade dum och skyllde ifrån mig på förra ägaren men fick ändå en ombesiktning.
Dvs avsågad/tom ljuddämpare som låter som självaste fan?En CBR929 med egettillverkat avgassystem.
Dvs avsågad/tom ljuddämpare som låter som självaste fan?
Jag ser inte problemet med hastighetsbegränsningarna. Folk kan uppenbarligen inte köra bil i alla fall. Att det går fortare gör inte saken bättre. Tänk på att vi bor i ett land som sätter normen efter den som är sämst.
Men att bara vara obstinat när man uppenbart gjort fel och låta andra betala ens lilla privata korståg mot 'Pappa Staten' är bara egoistiskt. Gör nått vettigt istället som att starta en lobbyorganisation och muta politiker istället för att bränna mina skattepengar på meningslösheter. det gör regeringen, oavsett om den är blå eller röd, så bra så.
titan och kolfiber slip-on e fina grejer o mullrar fint, dom kan vi väl få ha i fred? Stoppa alla kromslädar med sina 3" raka rör istället, dom ska ju vevas ner med baseballträ rakt av.
Dvs avsågad/tom ljuddämpare som låter som självaste fan?
Det lät så på filmen när kameran åkte förbi stopp-platsen...
Helt rätt, det ska kosta mer att administrera ärendet än vad boten kostar. Fick vi nåt svar? Har dom dB mätare i röven hela tiden när dom åker runt eller?
Administrera ärendet? Du kan vara lugn, det kommer alltid kosta oerhört mkt mer än vad boten kostar. All extra tid för rapportskrivning, rättegångskostnader etc som alla skattebetalare får betala för att ngn inte kan erkänna att vederbörande har begått ett brott.
Bara att ha ett vittne närvarande och denne förlorar en arbetsdag kostar runt 700 kr. Om vittnet har haft resekostnader o dyl, kostar detta också. Åklagaren skall ha sitt, advokaten likaså, nämndemän, domare etc etc.
Allt detta betalar alla vi andra som inte har satt sig i den situationen, precis som alla andra brott som skall upp i Tingsrätten, Kammarrätten, Hovrätten etc för att ngn nekar till brott.
Oavsett vad man tycker om brottet är det ju trots allt ett brott och den skyldige skall lagföras, vilket kostar massor av skattepengar som de hade kunnat lägga på andra grövre brott.
Nu vill jag inte låta gnällig, men ibland får man faktiskt vara man nog att erkänna att man är skyldig. Du vet att du är det, polisen vet att du är det och man sparar en massa andra personers tid och pengar på det sättet. Kanske ngt att tänka på innan man väljer att neka.
Bara ett litet påpekande..
Typ. Den låter inte så där extremt högt. Den låter bara gött helt enkelt, även om polisen inte håller med.
Så här låter den i "stealth-mode".
Haha du måste skoja när du säger den inte låter så extremt högt. Så jävulskt löjligt högt vid avslag . Tyvärr så lät det jävligt illa också, bröööligt och dåligt avstämt. Varför göra eget system som sänker effekten mest troligt och låter så där illa? När det finns schyssta slipon till en billig peng och låter lagomt gött
Typ. Den låter inte så där extremt högt. Den låter bara gött helt enkelt, även om polisen inte håller med.
Så här låter den i "stealth-mode".
Haha du måste skoja när du säger den inte låter så extremt högt. Så jävulskt löjligt högt vid avslag . Tyvärr så lät det jävligt illa också, bröööligt och dåligt avstämt. Varför göra eget system som sänker effekten mest troligt och låter så där illa? När det finns schyssta slipon till en billig peng och låter lagomt gött
Helt rätt, det ska kosta mer att administrera ärendet än vad boten kostar. Fick vi nåt svar? Har dom dB mätare i röven hela tiden när dom åker runt eller?
Ja det är klart man vägrar 500:- och ser till att samhället får betala lite mera
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|