Stoppad av polis för avgasljud. Igen!

Zartax

Sporthojsnörd
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha 1100 Virago 96'
Jo sant om man tycker att Poliserna ska lägga större resurser på att ta fast folk som låter någon DB förmycket när dom kör motorcykel, eller kör 120 på 110 väg, istället för att ta fast tjuvar,rånare, våldtäcktsmän etc så prioriterar dom jävligt rätt just nu!
Jaga mer Svensson!!! :banana

Fast det är ju inte så att polisen lägger resurser speciellt på att jaga bullernissar, speciellt på att jaga väskryckare, speciellt på att jaga snattare osv. De patrullerar/åker omkring och finns på plats. Ser det något misstänkt undersöker de det. Menar du att vi ska dra in alla patrullerande poliser och låta dem syssla med utredning istället?

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Fast det är ju inte så att polisen lägger resurser speciellt på att jaga bullernissar, speciellt på att jaga väskryckare, speciellt på att jaga snattare osv. De patrullerar/åker omkring och finns på plats. Ser det något misstänkt undersöker de det. Menar du att vi ska dra in alla patrullerande poliser och låta dem syssla med utredning istället?

Nej där har du fel!
Dom har kvoter/mål att uppfylla.
Inte sagt att just buller är i fokus (men helt övertygad om att det bla var det den aktuella kvällen).
Man kan ju undra hur många Svensson i Volvo dom stoppade samma kväll för att inte ha blinkat ur rondellen, inte hållit avståndet till framförvarande etc...
Oavsett så tycker jag att resurserna prioriteras fel och ja, fler utredare etc istället för hastighetskontroller!

Zartax

Sporthojsnörd
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha 1100 Virago 96'
Nej där har du fel!
Dom har kvoter/mål att uppfylla.
Inte sagt att just buller är i fokus (men helt övertygad om att det bla var det den aktuella kvällen).
Man kan ju undra hur många Svensson i Volvo dom stoppade samma kväll för att inte ha blinkat ur rondellen, inte hållit avståndet till framförvarande etc...
Oavsett så tycker jag att resurserna prioriteras fel och ja, fler utredare etc istället för hastighetskontroller!

Hur prioriteras resurserna nu?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Jo sant om man tycker att Poliserna ska lägga större resurser på att ta fast folk som låter någon DB förmycket när dom kör motorcykel, eller kör 120 på 110 väg, istället för att ta fast tjuvar,rånare, våldtäcktsmän etc så prioriterar dom jävligt rätt just nu!
Jaga mer Svensson!!! :banana

Nu tror inte jag att poliser prioriterar buller om det inte är överjävligt. Men om de inte har nåt annat att åka på för tillfället så ska de ingripa, det är en del av jobbet. Om fler körde fulla skulle ingen bry sig om buller (eller fortkörning heller för all del).

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSF 1200
Nu tror inte jag att poliser prioriterar buller om det inte är överjävligt. Men om de inte har nåt annat att åka på för tillfället så ska de ingripa, det är en del av jobbet. Om fler körde fulla skulle ingen bry sig om buller (eller fortkörning heller för all del).

Om det hade varit sant så hade inte den här tråden skapats. De ser en hoj och stoppar den för att kolla ljuddämparen, trots att den för tillfället går på lågvarv.

tommysollen

Bannad
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
1999, Yamaha Royal Star v4 1300cc
Om det hade varit sant så hade inte den här tråden skapats. De ser en hoj och stoppar den för att kolla ljuddämparen, trots att den för tillfället går på lågvarv.

och?
Kontroll kallas det.

Om det inte har något annat brådskande larm just då; varför inte?:huvet

jasmine

R.I.P-FALLEN RIDERS
Gick med
16 Feb 2005
Hoj
R1-01
db

Det har jag ingen erfarenhet av, men om du säger det så får jag väl tro på dig. :krama

De mätte med en dB-mätare gissar jag. 104 dB vid 5400 varv blev det. 99 dB var max som de hade godkänt.

Han skrev inte på boten, utan nekade. Det blir tingsrätten nästa.
Snutarna var inte helt nöjda med att han inte skrev på.

du kan alltid kräva att se när db-mätaren blev kallibrerad,har klarat mig några gånger med det.max en månad tror jag det får gå mellan gångerna

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Obehagligt att se hur polisen vinglar omkring, trängs under möte och skapar risker som inte står i proportion till syftet med ingripandet om det gäller oväsen.

Hur hög är adrenalinnivån när man gör så för att få bötfälla någon för ett dönerör, hur befogat just det än må vara?

Har en granne med en Electra på vilken han stolt apterat tomma 3" hängrännor, förlåt stuprör. Syftet är alltså att förstärka det prestandalösa smattret och han lyckas irriterande väl i sitt uppsåt. Med detta följer det klassiska moppefuckotorrgasandet, givetvis med kopplingen indragen för att kunna åstadkomma högre löjlighetsfaktor. Dessa masturbationsövningar utföres med förkärlek utan hjälm här i grannskapet med huvudet roterande värdigt flickan i "Exorcisten", ackompanjerat av ett ansiktsuttryck som uttryckligt utstrålar en omisskännlig önskan om att; "Se mig, se mig eller i brist på detta, hör mig!".

Det akustiska fenomenet som uppstår mellan husväggarna är lika löjeväckande som irriterande. Han och många med honom borde få tvångstitta på det där southparkavsnittet där de häcklar Harleyriders.

Hur många liknande övningar och brist på förståelse för folks missnöje, samma inskränkta uppträdande kan ni identifiera hos "piloter", (vilket corny uttryck), framförande fordon som ligger flertalet användare på detta forum varmare om hjärtat?

Kan denna tråd vara en hint, månne?

2.3-16

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Hoj
CBR 900 RR
Följt den här diskussionen en stund å får nog säga att jag imponeras av utkristalliseringen.?
Antingen e folk Rickard Rättrådig eller så e man snubben som skiter i allt. Polemik i all ära men det blir ju löjligt.

Sen kan jag berätta att jag inte e polis,men går under polislagen av andra skäl å man kan ICKE UNDER NÅGRA OMSTÄNDIGHETER gripa en person utan rimlig anledning. Än mindre i 6 timmar. Det påståendet e rent trams. Att göra är en straffbar handling bla i form av olaga frihetsberövande.

En reflektion.
Åkte hem via mölndalsvägen idag. Kom ikapp ett gäng gossar på sina slädar med västar å hela kitet. Det hör till saken att min Blade går med ett Devil helsystem-som e friskt varför det inte dånar ngt nämnvärt då... I det att jag kom ikapp dessa 6 gossar svär jag att jag överhuvudtaget inte hörde om maskin på min egen hoj var igång. Uppepå det detta totalt meningslösa fullgasande med dessa trötta släggor ung 20 meter var 500ade meter. Jag menar,fortare går det då fan inte med mina mått mätt men hörs mer...jo..de e i VART fall ingen lögn!!

Ingen skugga över nån men jag tycker det ligger en del i det med kritiken mot slädarna å tom jag anser uppriktigt att de skulle bötfällas utan snack.(Å i all uppriktighet tycker jag en del sporthojs gossar platsar där med.)
Jag har aldrig fattat vitsen med avgasljud som får döingarna vid östra kyrkogårn att sätta sig raklånga upp vid sina stenar när man kör förbi.

Men...som TS ursprungliga inlägg...nä för fan. Lite rimlighet tack. Den snubben,att döma av filmen,störde väl ingen relativt sett.?
Löjligt petimeter uppträdande av en polis som ändå skall vara omdömesgill i sin yrkesutövning.

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Det var en nitisk polis, trist, lägg energin på att fånga de riktiga bovarna istället. I jämförelse med en annans och många andras hojar så lät den där ingenting alls, dock vet jag inte hur ni hade brummat på innan cirkulationsplatsen..

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Jag ser en tajt stjärt vid 0.25, Najs!:tummenupp

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
ZX12R
Det var en nitisk polis, trist, lägg energin på att fånga de riktiga bovarna istället. I jämförelse med en annans och många andras hojar så lät den där ingenting alls, dock vet jag inte hur ni hade brummat på innan cirkulationsplatsen..

Nej, vi hade inte brummat på innan. Det gick i snigelfart eftersom vi låg bakom bilar hela vägen.

Den skall jag skriva ut och ha under passagerarsätet och visa dem vad de egentligen tycker. :arsele

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...