Lät ju knappt mer än en vanlig mc på filmen !?.Hur går det då för alla dessa Harleys som får husen att vibrera i rena skakningar.För dessa mc förare har väl bomull i öronen för att orka med oljudet.Pinsamt tröttande är de enda passande orden för dessa motorcyklar.
Hittills har jag inte blivit stoppad för buller med min hoj, peppar, peppar. Vart dock stoppad på motorvägen vid Knivsta natten till igår, men bara vanligt blåseri och komplimanger om hojen, inget om buller.
Iaf jag kör
oftast lugnt inne i stan, men även vid omkörning av djurtransporter , förbi utserveringar, bostadsområden mm. Att polisen gärna skjuter in sig på sporthojar beror nog på den lilla klicken som gärna gör varvstoppsburnisar på trottoaren vid donken här i sthlm osv. Det är ju enkel matemantik att när den personen fått sin uppmärksamhet och åkt hem, så kommer polisen efter tfnsamtal från boende, och gör kollektiv straffmätning av de kvarvarande sporthojarna på platsen. Så när ngn sporthojsidiot sätter igång med ngt sådant dampryck på sveavägen, brukar jag ta mitt pick och pack och dra innan jag får ta konekvenserna av ngn annans handlande.
Så jag tror att det beror mycket på hur de olika hojtyperna körs. Många yngre sporthojskillar gillar att likt vattenskotrar hänga på ett ställe/väg och störa. Då blir det gnäll.
Sen finns det många 40-årskrisande nötter med ny HD eller HD-klon och raka rör, som gillar att dra ur hojen mitt bland uteserveringar i stan också. Det är lika pinsamt det tycker jag. Förstorad självbild, isternacke, dörrvaktsjobb, silikonbrud, kamphund och inte en bok i lyan osv