Stoppad av polisen i 180

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
Måste bara få skiriva av mig lite efter gårdagens incident!

Har varit i Waxholm för att käka lite glass och svänga på Bogesund lite och allt har gått bra. När vi sedan är påväg hem (4 hojjar, jag ligger först) så har vi tydligen (enligt polisens utsago passerat honom när han är påväg upp på vägen från en påfart. I höjd med Täby Mc Donalds så passerar polisbilen alla mina tre kompisar för att haffa MIG! Farten är då kanske 180 km/h (Vet att det är 90 så det var "sådär" genomtänkt men trafiken var rätt gles och så så...) Sneglar i backspegeln och inser att jag har en polisbil 2 meter bakom mig utan blåljus på och svänger in i högerfilen för att (som jag hoppades på) släppa förbi honom och slår av på gasen (farten är då ca 150 km/h enligt polisen). Då slår han på blåljusen och börjar "preja" in mig mot kanten. Stannar och snackar med honom (Han var "sådär" glad kan jag tillägga...) i ca 5 minuter om hur dum jag hade varit osv... Inser att jag troligen inte kommer att köra någon mer hoj i sommar och börjar fundera på hur jag ska säga detta till min arbetsgivare (behöver bilen i jobbet) osv osv osv... Då kommer det som jag tycker är jelt sanslöst, HAN GER TILLBAKA KORTET med ett leende och ber mig ta det lungt. Säger tack och önskar honom en trevlig helg och han drar! Jag har fått tillbaka förtoendet för vår kära poliskår och har fått mig en REJÄL tankeställare vad gäller hojåkning kontra fart så TACK du snälle polisman i den otroligt snygga Volvo som stoppade mig!!!

:Bugar :Bugar :Bugar

BusNicke

Så har man blivit pappa igen....Junie!!
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
den e dessvärre såld...
RwE skrev:
Kan bara säga: GRATTIS.. Köp en lott!!

:banana :tuttar :hihi :D :arsele

Tycker de verkar som att han har förbrukat all tur för en tid :D

Men jätteskönt att du fick rapporteftergift med tankeställare :banana

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
glenoyne skrev:
Tur för dig! Han kanske körde hoj privat=)

MVH Martin

Japp, han sa att han hade kört hoj i 40 år (Vettefan hur han kunde det då han bara såg ut å vara 50 men jag argumenterade inte med honom just då! :D

vobbla

0 landskamper
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
ingen(tidigare:XV750, zx12a naken, hornet 600, järnsportster-65a)
det finns trevliga poliser! :yoparty
troligtvis fler än sviniga poliser, kanske vi ska "smöra" lite istället för att gnälla på dom alltid :hördu

DARKDEVIL

Darkdevil
Gick med
4 May 2005
Hoj
Kawazaki ZX-12R -04
:va Kan ju även vara så att dom inte hade hunnit ta någon fart på dig så att dom inte hade något förutom ord mot ord kanske?
Underbart när man har lite tur ibland...... :Bugar :yoparty :banana :fyllisar

DARKDEVIL

Darkdevil
Gick med
4 May 2005
Hoj
Kawazaki ZX-12R -04
:3freak Ja nu låter jag väl drogad men dom har ju faktiskt ett jobb att sköta, men ibland går det ju till överdrift..... Det gör ju inget om dom koncentrerar sig på sånt som rattfylla, mord, våldtäkt etc....... :tummenupp

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
vobbla skrev:
det finns trevliga poliser! :yoparty
troligtvis fler än sviniga poliser, kanske vi ska "smöra" lite istället för att gnälla på dom alltid :hördu

Håller helt med. De finns ju av en rätt bra anledning och följer man inte regler och förordningar så SKA man ju (egentligen) ha ett straff. Så är det ju bara. Synd att det finns "puckon" inom polisen som inte kan behandla oss som de vill att vi behandlar de. Då hade man nog haft större förståelse och respekt för de.
Nu var ju min situation sån att jag ÄNDÅ borde blitt av med kortet men vissa har tur och andra inte. Sen hade han nog inga riktiga bevis mot mig då han inte visade mig nån mätning eller film utan bara att han låg i 150 och jag drog ifrån men hans ord hade nog räckt för att fälla mig...

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Jas-95 skrev:
Jag skall anmäla den polisen för lagbrott!! Har du reg nr???

JB

Rolig brottsrubricering.

-Du är härmed anklagad för lagbrott.
-Brott mot vilken lag?
-Lagen. Bara lagen.

sandstream

Guest
Jas-95 skrev:
Jag skall anmäla den polisen för lagbrott!! Har du reg nr???

JB
Det kan bli svårt :hihi
Poliser får nämligen ge något som jag tror heter straffeftergift om brottet som begåtts hamnar under en viss gräns på straffskalan.

Jag tycker att vi ska vara glada för att det finns poliser som tänker lite längre än lagboken i vissa fall.
Vart själv stoppad i helgen med bilen av två civila hojar och de hade lätt kunnat sätta dit mig eftersom jag körde ganska mycket för fort genom en rondell (chikan).
Polisen som stoppade mig höll en liten föreläsning och önskade sedan en fortsatt trevlig helg :tummenupp

drängen

CATCH ME IF YOU CAN
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
954rr crf 450 HM
P-son skrev:
:va :va :va

Är du sann eller?
ha ha ha åk ner å köp en lott nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu. själv hade ja inte stannat passerade en kontroll en gång i sådär lagom för hög hastighet å fick dom efter mig inge kul. sen satt man hemma resten av den helgen.mmmmmmmmmmmmmmmmmmen visst finns det bra poliser :tummenupp

sandstream

Guest
P-son skrev:
...men hans ord hade nog räckt för att fälla mig...
Japp, deras ord väger betydligt tyngre än vårt.
Sen kan det ju vara så att den aktuella polisen inte hade någon lust att besöka rättegången osv om du hade nekat.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...