Stoppad av polisen i 180

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Van Zan skrev:
Hehe.. du är lustig du :) Om du tänkt dig över denna horribla hastiget så får du nog uppgradera din hoj ett par snäpp :D :D
Nä, 250 på mätarn borde gå. Det gick lätt att komma upp i 230. Fast det schysstaste är att åka ifrån touringhojar (ZX12R och sånt) på krokiga vägar. ;)

Van Zan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Liten röd sak
Mattias skrev:
Nä, 250 på mätarn borde gå. Det gick lätt att komma upp i 230. Fast det schysstaste är att åka ifrån touringhojar (ZX12R och sånt) på krokiga vägar. ;)

Varför använda krokvägar när det finns så många fina raksträckor :confused: :D ;)

Salig

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
2006 KTM 950 SM
Saknad

Redbreather skrev:
Lämnar denna sajt/forum för gott.

Du är en riktig förlust för sporthoj.com och det stora tomrum som du lämnar efter dig kommer vara svårt att fylla... :rofl

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
jag vet inte vad ja ska säga till den här tråden mycket tråkigt med personer som ska hoppa in och börja gnälla om att köra i 180 fy fan va larvig BYT FORUM som många andra också sagt.... vi borde vara glada för killen som fick behålla kortet "Grattis"

Sen till dig simo tror jag du hete.... Första gången jag körde min cykel tyckte jag det var ett jävla bra klipp nu kanske det inte rör på sig som många andra sport cyklar men jag har vant mig och tycker inte det är så häftigt längre...(är så med allt man tröttnar"vänjer sig") att köra i 110 och du säger du byter musik m.m. då utan man borde typ köra fortare så kan kan koncentrera sig mer, jag tror på det men bara det om man höjde hastighets gränserna till tex 140 så skulle man vänja sig till det också... egentligen är det bra som det är nu "bara gasa och åka så man kan koncentrera sig" :rofl

Du som körde 750 och hade dåligt (regelbundet) sex, sälj cykeln!

non-stop

Medlem
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
zx9r PVC-raket med slappa ostar...
Jag tycker personligen att en ajjabajja från snuten e bättre än att förlora kortet.Blev av med kortet i 2 månader i höstas. När jag fick tillbaka det gasade jag mer än någonsin...Man hade gått runt och laddat sig själv under de månaderna...Kan bara säga att det hade varit bättre med ett predikande av Blå. Hade med största sannolikheten tagit det lugnare.Att bli av med kortet lärde jag mig inte ett piss förutom att undvika dom som pesten.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Mattias skrev:

Vete fan om din cbr600f gör så mycket mer än 240 :tungan , nää men min gamla(92a om jag inte mins fel) gjorde 240 ganska lätt ivarjefall så plåga den stakaren lite mer :tummenupp

Last edited:

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
Redbreather skrev:
Lämnar denna sajt/forum för gott. Ja, tycker du det är "coolt" att svassa runt på bakljulet i 180 blåst på allmän väg, då är det dags att du växer till dig innan du utsätter någon annan för ditt vansinne. Det är skrämmande att det inte krävs mer vett och ansvar för att föra fram dessa fantastiska maskiner. Jag och min sambo åker hoj för vi gillar det skarpt. Om du nu vill tokåka, så snälla, håll dig inom avspärrat område där vi övriga hojåkare slipper skämmas å dina vägnar som grupp. Sluta också försvara vansinneskörning, det är bara så patetiskt. Stor eloge dock till de som kör sporthojar med förståndet i behåll, stå på er!

Skönt att slippa din snea attityd. Jag sa att OM jag hade gjor det så hade jag förstått att du bryr dig. Nu gjorde jag inte det och KAN inte göra det. Varvtalsstoppet på ettan är min värsta ovän just nu gällande bakhjulsåkning...

:4skrika :4skrika :4skrika

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
frekke skrev:
Ett par sidor sen är ämnet bortglömt och tråden uppdelad i två läger, som vanligt. Varför inte dela MC-intresset istället för att såga varandra? Jag är ganska säker på att Redbreather bara bryr sig om sina medmänniskor, eller?

Ang. trådens ursprungliga ämne. Är det inte så att polisen måste mäta en snittfart över en viss sträcka om de ligger bakom?

Japp antar att man måste det men han skulle säkert ha kunnat få mig att erkänna nåt skit jag hade gjort ändå om han velat så jag tycker han e snäll fabbo polis! :pannkyss

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
Winston skrev:
Jag tror jag såg er fyra när ni körde från "mc parkeringen". Så det gick så fort på hemvägen? Är det bra vägar där ute? Jag åkte med färjan, tar eventuellt upp hojen nästa gång jag åker hem till hojen. Blev ju ganska sugen igår när dom stod där i solen. :tummenupp Var det någon av er som hade ett "vanligt" slipon uppdraget som seat-pipe? Såg schysst ut! Den motivlackade Busan som stod där var fin! Du har nog förbrukat din tur denna sommaren nu!

// Winston

Japp polaren har en Triumph Speed Triple -05. Den har highpipes orginal :)

SÅ snygg!! :banana

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
non-stop skrev:
Jag tycker personligen att en ajjabajja från snuten e bättre än att förlora kortet.Blev av med kortet i 2 månader i höstas. När jag fick tillbaka det gasade jag mer än någonsin...Man hade gått runt och laddat sig själv under de månaderna...Kan bara säga att det hade varit bättre med ett predikande av Blå. Hade med största sannolikheten tagit det lugnare.Att bli av med kortet lärde jag mig inte ett piss förutom att undvika dom som pesten.

Håller helt med dig! Jag har vart "skraj" nu sen det hände men snart e jag på banan igen :banana :fyllisar

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Körde 120 på tofflan på 50 väg, sikten var god och vägen var fri, likt förbannat så fanns det en bil på vägen lite halvgömd. Blåvit var den, en kvinnlig :ajjabajja rabbiat terrier som gick på som FAN. Enda den manliga kollegan sa var att han fyllde i att jag fick hålla på sådär på inhägnat område.

Tänkte nu är säsongen körd, nej dom påpekade att jag hade en fin motorcykel och att jag skulle köra lugnare för nästa gång är dom minsann inte lika snälla.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...